8 tipů zkonference Inbox Expo ve Valencii pro váš e-mailing

Na konci léta se do španělské Valencie slétli experti na e-mailing z několika kontinentů, aby sdíleli tipy pro doručitelnost, obsah i technické nastavení e-mailů. Tyto rady můžete použít i pro vaše rozesílky. Co je Inbox Expo? Inbox Expo je konference zaměřená pouze na e-mailing. Nemluví se na ní o kreativě, ani o sociálních médiích. Jde o malou konferenci do přibližně 100 účastníků, ale všichni z nich jsou specialisté na e-mailing a rozumí mu do hloubky. Foto: Inboxexpo.com Proto tam jezdí náš tým, aby načerpal koncentrované know how. Na letošním ročníku byli ze SmartEmailingu e-mail specialista Jan Krčmář a spolumajitel a CCO Vojta Bulíř. Co Jan s Vojtou přivezli za užitečné tipy? 8 tipů z Inbox Expo pro váš e-mailing 1. Rozvíjejte potenciál vztahu Souhlas se zasíláním e-mailů od vás je pouze nutné minimum. K dlouhodobé komunikaci potřebujete potenciál vztahu s odběratelem e-mailu. A tento potenciál neustále obnovujte s každým e-mailem, který posíláte. Jak to udělat? Například dodržujte to, co jste odběrateli slíbili jak často e-mail posíláte, kvalitu obsahu e-mailu, Díky tomu naplňujete důvěru, kterou do vás vložil. 2. Složka Hromadné je v pořádku Většinou se na našich workshopech a konzultacích s klienty potkáváme s tím, že se snaží vyhnout obloukem složce Hromadné (nebo Promotions podle e-mailové schránky). Na konferenci ale zazněl nový pohled na tuto složku. Jaký? Složka Hromadné je naprosto v pořádku. Protože lidé tuto složku otevírají ve chvíli, když chtějí nakupovat, nebo se bavit. Tehdy mají čas a klid si vaše e-maily projít a užít. Proto je dokonce dobré v této složce být. Nevyruší je v jejich Doručených v době, kdy se jim to vůbec nehodí. Navíc nevíte, jak lidé se svou e-mailovou schránkou pracují. Někteří používají pro e-maily štítky, taby, Nebo mají e-maily napárované do aplikací (například Iphone aplikace pro e-maily). To všechno ovlivňuje, v jakých složkách vaše e-maily končí. Pozor, co nemá končit ve složce Hromadné (Promotions) jsou transakční e-maily. Ohlídejte si to u vašeho e-mailingového nástroje. SmartEmailing má speciální nastavení pro transakční e-maily, aby se složce Hromadné vyhnuly a přišly do Doručených (Inbox). Foto: Justin Morgan 3. Sledujte časy odhlášení Víte, kdy se vaši odběratelé odhlašují z rozesílek podle denní doby? Odhlašují se v některý čas více než jindy? Je tam nějaký klíč? Pokud takové chování odhalíte, testujte rozesílku v jiný čas. TIP: SmartEmailing má volitelnou funkci, která umí posílat e-maily do schránky ve chvíli, kdy ji daný odběratel nejčastěji otevírá (tzv. individuální čas rozesílky). Foto: Agê Barros 4. Laďte a testujte obsah Testujte a optimalizujte různé druhy sdělení na odlišných marketingových kanálech (Facebook, SMS, Sklik,). Jak na ně reagují vaši odběratelé a sledující? Jak velké tam jsou rozdíly? Co to může znamenat pro váš e-mailing? Testujte různé typy sdělení pro různé kanály používejte e-mailing jako základ a k tomu testujte navazující sdělení v jiných kanálech. TIP: Otestujte si to snadno ve SmartEmailingu díky automatizaci, která umí kromě e-mailů pracovat také s SMS, Facebookem a dalšími kanály. Stáhnout 10 nejoblíbenějších aplikací >> 5. E-mail je sám o sobě multikanálový Jak to? Nevyvrací to předchozí bod? V tomto bodu je to myšleno tak, že jde sice stále “jen” o e-mailing, ale tím, že si ho lidé zobrazují na různých zařízeních (počítač, tablet, telefon, chytré hodinky,), je e-mail multikanálovým sdělením. Co všechno obnášejí rozdíly v zobrazení na různých zařízeních? Myslíte na to při tvorbě e-mailů? Neuniká vám něco? Mějte na paměti, že u každého zařízení mají lidé jiná očekávání. TIP: Testujte před rozesílkou zobrazení pro další zařízení. A koukejte do statistik, kolik % lidí otevírá vaše e-maily na mobilních zařízeních. Foto: Luke Chesser 6. Budujte parasociální vztahy v e-mailingu Parasociální vztah je jednostranný zájem člověka o jinou osobnost (často slavnou), která dotyčného nebo dotyčnou nezná.1 Jak vytvoření takového vztahu dosáhnout v e-mailingu? Například tím, pokud do e-mailu dostanete unikátní příběh, u kterého odběratel dopředu neví, co se přesně dozví, anbsp;který obsahuje momenty překvapení. Díky propracovaným příběhům lze vzbudit očekávání a odběratel se bude těšit na další interakci s vámi. Jak toho docílit? Autorem e-mailu by měl být někdo “reálný”, i kdyby to byla fiktivní postava. Někdo, kdo má 3 charakterové rysy, podle kterých tuto postavu odběratelé spolehlivě poznají. Charakterové rysy pomáhají plastičnosti a uvěřitelnosti postavy.Příběh by měl obsahovat konflikt (například něco jsem dělal a najednou se stalo…).Vyvolávejte očekávání předmětem e-mailu. A pak ho naplňte v těle e-mailu.Testujte jména odesílatelů lepší míru otevření mívají e-maily, které odesílá konkrétní osoba za daný brand (např. Jana z Coca Coly). Další možností k otestování je, aby ženám psal muž (David z Coca Coly) a mužům žena. TIP: V automatizaci SmartEmailingu to můžete snadno otestovat A/B testy a zjistit, jaký to má vliv na míru otevření (open rate). Lidé milují příběhy. Využijte je i v e-mail marketingu. 7. Princip DMARC (ověření příchozích e-mailů) DMARC je princip, který ověřuje příchozí e-mailové zprávy podle adres odesílatele a proověřuje, jestli byl e-mail opravdu odeslán z uvedené domény. Na konferenci byla prezentována případové studie, která monitorovala nastavení DMARCu u bank v USA, Spojeném království a v Evropské unii. 70 % bank ze Spojeného království a 58 % bank z EU mělo nevhodně nastavené DMARC záznamy pro své e-maily. Pro příjemce jejich pošty tak nebylo správně definované, jak se mají zachovat k poště, ve které se za odesílatele někdo vydává. Ujistěte se proto, že máte DMARC správně nastavený. TIP: Ve SmartEmailingu máme statistiky DMARC. Díky nim také vidíte, jestli se za vás náhodou někdo nevydává. Jak zjistit DMARC statistiky >> 8. Neobcházejte spam filtry Snaha lidí přechytračit spamové filtry v e-mailových schránkách vede k tomu, že jenom vylepšují jejich schopnosti a učí je nové věci. A tím si vůbec nepomáhají. Protože neřeší podstatu (že píší jako spam), ale chtějí pro e-mailovou schránku vypadat, že jako spam nepíší. Jak na to? Mějte dobře nastavené DNS záznamy, výše zmíněný DMARC, komunikujte s angažovanými odběrateli a neposílejte spam. Foto: Maxim Ilyahov Tak, to byly podnětné tipy, které Jan s Vojtou přivezli z Inbox Expa ve Valencii. V listopadu vyráží do Lisabonu na Web Summit. Těšte se na další inspiraci. Chcete pomoci s e-mailingem? Ozvěte se nám. Zdroje 1 https://zoom.iprima.cz/zajimavosti/smrt-celebrity-vztah The post 8 tipů z konference Inbox Expo ve Valencii pro váš e-mailing appeared first on SmartEmailing.

projít na článek

Jak před Vánoci maximálně vytěžit mailing

Nejdůležitější nákupní sezóna roku je za dveřmi. Připravte pro svůj obchod skvělé finále díky promyšlené e-mailingové strategii. Poradíme vám, jak na to.

projít na článek

Největší veletrh Czech On-line Expo se blíží

Letošní rok jsme zahájili přípravami na český e-commerce a online business veletrh Czech Online Expo. Půjde již o 4. ročník a o dvoudenní program bude postaráno. 

projít na článek

Ohlédněte se s námi za Czech On-line Expo 2023

Na konci února jsme se opět vydali na veletrh, tentokrát na e-commerce a on-line business veletrh Czech On-line Expo, který je největší v Česku.  Czech On-line Expo navš

projít na článek

Šest tipů, jak prodat cokoliv komukoliv

Víte, jak se pozná skutečně dobrý prodejce? Tak, že dovede svůj styl komunikace i přístup ke klientovi vždy upravit tak, že každému zákazníkovi dovede prodat víceméně cokoliv. Je možné se toto umění naučit? Ale jistě! Pomocí následujících šesti tipů.

projít na článek

5 tipů, jak vést kulturně různorodý tým

Vést tým, který je různorodý v tom smyslu, že jeho členové pochází z různorodých kulturních prostředí a zázemí, je úkol, který pro manažera představuje výzvu. Typicky se s tímto fenoménem lze setkat u týmů, které sestávají z lidí různé národnosti. Zde je

projít na článek