4 tipy, jak využít Messenger chatbota na e-shopu

Dříve, když jste vešli do obchodu, chopil se Vás prodavač a provedl Vás celým nákupem. Dnes už spoustu kamenných obchodů nahradily e-shopy. Na šikovného prodavače tak narazíte jen zřídka. V době Messenger marketingu nám tím ale svítá na lepší časy. Otravný prodavač vs. asistent prodeje Není nic horšího, než když vlezeme do obchodu a chopí se nás pijavice, která nám stojí za zády a furt nám něco cpe. V onlinu je to stejně. Klíčové je odhadnout, kdy a komu se má chatbot ozvat. Vše je pouze o nastavení a následném testování. Growth tools v aplikaci ManyChat mají mnoho možností nastavení, tak je využijte na maximum. Chatbot nebo konverzační marketing? Chatbot je velmi zprofanovaný a nevhodně zvolený termín, který tvoří předsudky o konverzačním marketingu jako takovém. Slovo „chatbot“ vyvolává dojem, že se jedná o něco chytrého, co dokáže zákazníkovi plnohodnotně odpovídat. Tato doba tu zatím není a dlouho nebude. Chatbot je něco, co má vyvolat konverzaci, kterou následně rozvede i uzavře reálný člověk customer care. To je definice chatbota. Je to nástroj pro vyvolávání konverzací v momentě, kdy s Vámi (nebo s chatbotem) začne uživatel konverzovat. Budujete s ním důvěru a on Vám ji časem oplatí nákupem. Držte se pravidla 8 tzn. nechte uživatele alespoň 8x odpovědět, než mu nabídnete něco komerčního. Kde je role Messenger chatbota na e-shopu? Chatbota můžete využít na e-shopu hned v několika případech. Rozebereme si ty základní. „Kecálek“ v rohu webu Nejběžnější propojení s webem. Je to alternativa klasických „kecálků“, kteří jsou na webech umístěni. Pomůže v momentě, kdy uživatel neví a Vy mu pomůžete s dotaženám nákupu. Obrovskou výhodou Messengera je to, že když člověk začne konverzaci na PC, může ji kdykoli dokončit i mimo něj pomocí svého chytrého telefonu. V případě standardních kecálků, odchodem uživatele z webu, o možnost konverzace přijdete. To zní zajímavě, že? A to nemluvím o tom, že kontakt na člověka máte stále uložen a za určitých pravidel se mu můžete kdykoli ozvat. Průvodce zbožím na webu Chatbota můžete propojit s webem i pomocí různých pop-up oken, horních lištiček, bannerů apod. Můžete jeho zobrazení dokonce omezit jen na určité kategorie. Např. pokud uživatel zrovna prochází náramky na webu, zobrazte mu Messenger bota (dílčí sekvenci), který mu pomůže náramek vybrat. Poradí mu, jak si změřit ruku a na základě několika otázek mu poradí, jaký typ se hodí pravě k němu. A jsme znovu u toho otvíráme konverzaci. Pruvodce ukazka Gamifikace kvízy, kola štěstí… V momentě, kdy uživatel odchází, je dobré popřát mu šťastnou cestu a dát mu možnost zatočit si kolem štěstí a vyhrát tak třeba dopravu zdarma. Kdo by nezkusil kolo štěstí zdarma, že? A hádejte co. V ten moment na něj máte kontakt a můžete rozvíjet konverzaci i mimo web! Další oblíbenou gamifikací je kvíz. Ten Vám jako bonus, na základě zodpovězených otázek, poskytne krásnou segmentaci návštěvníků. Určitě doporučuji propojit s Facebook Custom Audiences a vytvořit tak parádní vzorek pro Lookalike Audiences.  Kolo stesti ukazka On-linem to nekončí Velmi oblíbeným spouštěcím bodem chatbota je QR kód. Ten můžete umístit na kartičku dovnitř zásilky. Po otevření balíčku si zákazník vyfotí kód a zobrazí se mu personalizované poděkování přímo od majitele obchodu a bonus k dalšímu nákupu. To zní skvěle, nemyslíte? Měřte a vyhodnocujte Na závěr jedna novinka z dílny ManyChatu. Jmenuje se Manychat pixel a dokáže přiřazovat k jednotlivým flow hodnotu tržeb, kterou konkrétní uživatelé na e-shopu provedli. Je to chybějící střípek v analytice, který Vám umožní vyhodnocovat kvalitu jednotlivých části chatbota.

projít na článek

Týden plný slev!

Týden plný slev! Využijte 25% slevu na všechny naše značky do 17. září! Září, to je návrat k rituálům, vše se dostává zpět do pevnějších kolejí. Proto se nyní zaměříme na napravení pleti po létě a znovunastavení správné rutiny 

projít na článek

13. PPC kemp GA4 tipy a triky pro PPCéčkaře

Na posledním PPC kempu jsem sdílel tipy a triky pro PPCéčkaře z našich zkušeností. Nejdůležitější je dle mého názoru bod č.1. Najít náhledovou fotku bez řečnického výrazu bohužel nešlo. Moje prezentace je k dispozici na Slideshare: Prezen

projít na článek

Tipy pro založení dropshippingového e-shopu

Protože online obchodování je za poslední roky stále na vzestupu, připravil jsem pro vás další článek, který otevírá možnosti všem e-shopařům, kteří nechtějí řešit složité papírování nebo mít vlastní sklad, ale chtějí se věnovat hlavně brandu, marketingu

projít na článek

Jak psát úspěšné texty pro Messenger chatbota

Ti z vás, kteří mě znají, tak vědí, že nejsem žádný copywriter. Nicméně styl textů pro chatbota má svůj atypický formát a klasickým copywritingem nemá mnoho společného. Pojďme se podívat na základní body, kterých byste se měli při tvorbě textů pro svého n

projít na článek

ManyChat návod #12: Jak poslat flow přímo z LiveChatu a vrátit uživatele do automatické komunikace

Každému, kdo aktivně využívá Messenger marketing se jistě stalo, že uživatel neklikl na požadované tlačítko, ale napsal odpověď ručně. Tím vypadl z předpřipraveného flow a celé snažení s tvorbou Messenger funnelu padlo vniveč. ManyChat o tomto problému ví

projít na článek