Třetina z nás nemá přístup k digitálním technologiím nebo se v nich nevyzná. Většinou jsou to klienti sociálních služeb. Jak jim můžeme pomoci, aby se naučili se v online světě pohybovat? Pracující v sociálních službách z týmu Pomáháme.Digital pro vás připravili pět tipů, jak na to. 1. Klienta vedeme k samostatnosti Když chceme, aby si klient rychle osvojil nové dovednosti, vždy se snažíme, aby jednotlivé úkony prováděl sám za sebe. Zůstáváme v roli průvodce a klientovi radíme až v případě, kdy si sám neví rady. Tímto způsobem bude klient v dané oblasti čím dál víc samostatný. Pokud nevíme, jak klienta navést, pomůžeme si návody v příručce Pomáháme.Digital. Sociální pracovníci v nich radí s různými tématy od používání různých digitálních nástrojů po bezpečný pohyb v online prostoru. 2. Zajímáme se o klientovy digitální návyky Pokládáním vhodných otázek získáme bližší představu o tom, jak dokáže klient digitální nástroje využívat a s čím potřebuje nejvíc pomoct. Zjišťujeme, jak klient tráví čas na mobilním telefonu a počítači, jaké programy a aplikace používá a proč, jak využívá sociální sítě nebo třeba zda a k jakým účelům používá internetové bankovnictví. Dalšími návodnými otázkami dovedeme klienty k zamyšlení, jakou za sebou zanechávají digitální stopu, jak se prezentují na sociálních sítích nebo kde zveřejňují své citlivé informace. Na základě zjištěných informací doporučíme klientovi užitečné aplikace, které nezná a my s nimi máme dobré zkušenosti (např. mapy, jízdní řády, Stocard - věrnostní karty nebo třeba mobilní klíč eGovernment). Pomocí příručky Pomáháme.Digital můžete klienty naučit například založit si elektronickou identitu, požádat o dávky online prostřednictvím aplikace Jenda nebo třeba jak komunikovat přes Whatsapp. (pozn. návody jsou dostupné po registraci) 3. Ptáme se na zkušenosti s podvody na internetu Klienti, kteří se v digitálním světě tolik neorientují, jsou náchylnější k nejrůznějším podvodům, které na ně v digitálním světě číhají. Abychom pomohli klientům sdílet s námi jejich nepříjemnou zkušenost, můžeme sdílet vlastní příběh nebo si o tématu popovídat obecně. Sdílení negativní zkušenosti otevíráme například takto: …v ČR se neustále objevují nové podvodné e-shopy. Stalo se vám, že jste zaplatili za zboží, které nepřišlo? …na sociálních sítích se mohou objevit falešné profily lidí, kterým byla ukradená digitální identita. Stalo se vám nebo někomu z vašeho okolí něco podobného? …na internetu se lze seznamovat s lidmi, které jsme osobně nikdy neviděli. Někteří toho mohou zneužít k podvodu. Máte podobnou zkušenost? Také s bezpečností na internetu vám pomohou návody v příručce Pomáháme.Digital. Dozvíte se, jak rozpoznat falešný profil v online prostředí, jak se na internetu bezpečně seznamovat nebo co dělat, pokud se klient stane obětí podvodu. 4. Nabízíme alternativy Digitální nástroje klientům nenutíme. Vždy dáváme klientovi na výběr a informujeme ho nejen o digitální cestě, ale i možnosti, jak vyřešit daný úkon fyzicky (např. komunikaci s úřady, žádost o sociální dávky aj.). Seznámíme s výhodami a nevýhodami obou možností a pokud chce klient vyzkoušet online formu řešení, můžeme se s ním rovnou zamyslet, jak získanou digitální znalost nebo nástroj, využije v budoucnu. 5. Pracujeme s individuálním vzdělávacím plánem Pokud chceme u klienta efektivně podpořit růst jeho digitálních kompetencí, doporučujeme zařadit vybrané digitální dovednosti do individuálního plánu pro vzdělávání digitálně vyloučených osob. Zaměřujeme pozornost na to, u jakých činností či v jakých situacích, klient určitou digitální kompetenci využije. Snažíme se reflektovat jejich dosavadní znalosti a podle toho volíme další cestu, která by jim mohla pomoci. Klienty, kteří mají základní digitální dovednosti, snáze motivujeme k tomu, aby zkusili nový digitální nástroj - např. online podání žádosti, kterou dosud podávali fyzicky. V příručce Pomáháme.Digital najdete praktické návody, které vám usnadní práci. Pokud se chcete naučit, jak klientům efektivně pomoci, kontaktujte roadshow manažerku Petru Krištof na emailové adrese [email protected]. Tým Pomáháme.Digital vás zdarma vyškolí.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlašuje výzvu na podporu zvyšování digitální úrovně podniků působících na českých trzích z Národního plánu obnovy. Pro podnikatele v elektronických komunikacích je připraveno 1,5 miliardy korun z evropského Nástroje pro o
projít na článekPPC kampaně jsou pro klienty často neoblíbenou záležitostí, a to zejména proto, že reklamě a její tvorbě příliš nerozumí nebo se třeba v minulosti spálili při svých pokusech. Sepsal jsem proto pro vás několik zásadních tipů, co při zakládání kampaní, ať u
projít na článekV rámci plánovaných aktivit pro klienty, zajistila organizace SANTÉ na měsíc listopad exkurzi v České televizi, televizním studiu Ostrava. Během exkurze navštívili klienti dvě vysílací studia, režijní komplex a digitální střižnu.
projít na článekPřijďte se podívat na konferenci Kam kráčí digitální sítě, která proběhne ve čtvrtek akromě konferenčního programu Vám nabídne iEXPO sdesítkami partnerských stánků. Vermeer CS jako zástupce HDD technologie pro digitální sítě zde nebude chybět!! Těšíme se
projít na článekV měsíci únoru jsme se s klienty věnovali tématu prevence. Ve spolupráci s Městskou policii Havířov, jsme pro klienty organizace zajistili velmi zajímavou besedu právě na toto téma. Během velice poutavé besedy strážnice klienty seznamovaly se základními s
projít na článek