59 REKOGNICE

Úvodní slovo pronese: Ladislav Paur ředitel Galerie XXL Kulturní program: vystoupení žáků ZUŠ Louny Výstavu pořádá: GALERIE XXL Hlavní partner GALERIE XXL: SDRUŽENÍ GALERIE XXL Partneři: ÚSTECKÝ KRAJ, MĚSTO LOUNY, VAKUTEX s.r.o. , NIELSEN s.r.o., HET a.s. Mediální partneři: ČESKÝ ROZHLAS SEVER, RÁDIO BLANÍK, MF DNES, VIDEO POZVÁNKA Záměrem výstavy je představit aktuální tvorbu dvou mladých autorů. Pro název výstavy jsme zvolili pojem zoblasti kriminalistiky, jde o metodu spočívající vopětovném poznání dříve vnímaného objektu poznávající osobou scílem ztotožnění objektu. Zjednodušeně a vsouvislosti sanglickým recognize jde o rozpoznání. Tato slovníková definice interpretovaná surčitou nadsázkou, kdy je jedinou jistotou paměť, ve své nedokonalosti, subjektivitě nebo emotivnosti je paralelou knaší práci svizuální realitou. Jan Chlup a Pavel Příkaský JAN CHLUP narozen 30.5.1986 Studia: 2001-2005 Střední škola uměleckých řemesel v Brně 2005 Přijat na Akademii výtvarných umění v Praze do ateliéru Michaela Rittsteina 2008 stáž na Camberwell College of Art, London 2009 stáž v ateliéru Jana Merty 2010 stáž v ateliéru jiřího Davida Více informací: http://www.galeriexxl.cz/autori/jan-chlup.php PAVEL PŘÍKASKÝ narozen 18.11.1985 Studia: Akademie výtvarných umění v Praze, atelier Grafika 2 Vladimíra Kokolii a atelier nových medií Markuse Huemera. 2011 Studijní pobyt na Middlesex University London. Nyní studentem 5. ročníku. Ocenění: 2011 2. místo v soutěži Young Creative Chevrolet, discipline visual art 2008 2. místo v soutěži Seat Arte Emocion Více informací: http://www.galeriexxl.cz/autori/pavel-prikasky.php Čím se zabýváte? Jan Chlup: Subjektivně interpretuji vztah času kprostoru a na tomto základě pak buduji určitou strukturu, ve které se tyto vztahy snažím vyjádřit. Nejsem fyzik, ten by tento vztah zajisté interpretoval vjiných souvislostech. Pracuji vrámci zobrazivého světa. Zpracovávám tento vztah na základě práce sdvourozměrným médiem, které mi umožňuje tento vztah zjednodušit. Snažím se tyto vztahy analyzovat a odkrýt, spíše než vytvářet určité tajemství. Zajímá mě to, jak vnímám prostor a jak se mi zkušenost prostoru ukládá do paměti, stejně tak rozdílnost tohoto procesu u dalších jedinců. Zkoumám rozdíl mezi viděným a myšleným skrz proces malby. Pavel Příkaský: Moje práce je snahou vyvolat polozapomenutou vzpomínku, která je ve výsledku roztříštěna na útržky. Je to nedokonalý pokus o její přesné poskládání, zobrazení scény vězící vprázdnotě, ve které jsou bílá místa, chybné spoje, občas i mylné spojení nebo mutace sjinou podobnou situací. Stejně pracuje lidská paměť selektivně se subjektivním a fragmentárním aspektem. I „čtení“ mých obrazů pracuje spamětí nebo zafixovanou představou o figurálním obraze, kterou tyto scény mají zpočátku vyvolat a posléze popřít přítomností „chyb“ a obrácením zažitých očekávaných prvků naruby. Vpřípadě projektu Lidská skvrna jde o skvrny obsahující náznak příběhu nebo útržek emoce. Jsou umístěné vkonkrétním místě a zdokumentované fotografií nebo fyzicky umístěné přímo vgalerii. Jde o vytržení zkontextu paměti místa. Formou náhodného vyjevení reálných tváří nebo scén veskvrně se pokouším vyplavit zapomenuté situace nebo emoce uvízlé vmístech. Malířské zobrazení se tak dostává zprivilegovaného prostoru plátna na rámu přímo do konkrétního prostoru na skutečný povrch a samo o sobě se dokonce stává věcí (materiálem nečistoty). Evokuje usazené vzpomínky a pomíjivost jejich nositelů. Zajímá mne kontrast mezi zanedbatelnou skvrnou po lidské činnosti a poměrně vysokým rozlišením reálného výjevu vnich. Existují nějaké styčné body ve Vaší práci? Náš přístup se staví k malířskému projevu spíše odříkavě, táže se po povaze malířského média a stabilitě vizuálního světa. Naše práce vrámci malby se vymezuje pasivnímu pohledu pozorovatele, zprostředkovanému malbou. Nesnaží se o přesah malby tím, že by opustila její rámec. Problém nastolený v ploše obrazu není vhodné řešit mimo tuto platformu. Nemáme snahu dojít k abstraktnímu pojetí, které považujeme za nejbezpečnější a nejrychlejší řešení daného problému. Právě zobrazivý aspekt v malbě je impulsem krevizi zobrazivosti samotné. Tato tendence přezkoumává již probádanou oblast, nicméně nachází v této činnosti určité zalíbení, spřesvědčením že existuje něco, co bylo v dějinném vývoji opomenuto. Pokud jde o určitý návrat, tak jde o návrat k momentu, který naznačoval nové horizonty. Jan Chlup Pavel Příkaský Otevírací doba Po až Pá : 11 až 17 hodin Mimo otevírací dobu po telefonické domluvě na tel +420 775 706 023 Tel.: +420 415 655813 Další informace o programu galerie a kontakt pro novináře: GALERIE XXL Říční 756 440 01 Louny zástupce galerie – Ladislav Paur , ředitel, tel: 775706023 e-mail: [email protected] www.galeriexxl.cz The post 59 REKOGNICE appeared first on GALERIE XXL.

projít na článek