Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy optimalizace pro obchody s aplikacemi. Problém je v tom, že u App Store a Google Play vychází z odlišných faktorů. Podívejte se na 6 nejdůležitějších. ObsahOdlišnosti ve vyhledávání1. Název aplikace2. Stručný popis aplikace3. Klíčová slova4. Detailní popis aplikace5. Zpětné odkazy6. Screenshoty a videa6 hlavních rozdílů v ASODalší faktory, které ovlivňují ASO Samotné ASO je v podstatě obdoba SEO – jen se zaměřením na obchody pro mobilní aplikace. Je to tedy soubor technik, které vaší aplikaci pomohou, aby se při vyhledávání v App Store či Google Play umístila co nejvýše. Díky tomu ji uvidí více lidí. A více lidí si ji také stáhne. Odlišnosti ve vyhledávání Že se ASO pro App Store a pro Google Play liší, je jasné už z pohledu na stránku s výsledky vyhledávání v obou obchodech. Každý totiž zobrazuje aplikace jinak. Zatímco v App Store vidíte kromě titulku a ikony aplikace také screenshoty a stručný popis, v Google Play se musíte spokojit jen s názvem a ikonou. Srovnání výsledků vyhledávání v App Store a v Google Play. Do App Store i Google Play musíte při publikování aplikace zadat řadu údajů. Právě ty následně ovlivňují, jak se vám bude ve vyhledávání dařit. Faktory, které mají vliv na ASO, jsou zejména: název aplikace, stručný popis, klíčová slova, detailní popis, zpětné odkazy, screenshoty a videa. 1. Název aplikace Název aplikace je klíčový pro ASO v App Store i v Google Play – a oba obchody s ním pracují velmi podobně. K dispozici tak máte vždy 30 znaků. Název aplikace se spolu s dalšími údaji zobrazuje ve výsledcích vyhledávání. Jenže zatímco v App Store se k němu přidává ještě stručný popis vašeho projektu, v Google Play uživatelé žádný další text neuvidí. Alespoň dokud si stránku s aplikací neotevřou. Proto je u Google Play obzvláště důležité, aby byl název lákavý a zároveň říkal, jak aplikace lidem pomůže. A motivoval je tak ke stažení. Zároveň platí, že jak v App Store, tak v Google Play má název aplikace obsahovat klíčová slova. 2. Stručný popis aplikace Zatímco u názvu aplikace máte v App Store i Google Play stejné možnosti, u stručného popisku už je situace jiná. Obchod App Store nabízí prostor 30 znaků (je označený jako podtitulek – subtitle). V Google Play máte k dispozici 80 znaků. Popis aplikace v App Store V prvním případě se popisek zobrazuje hned na stránce s vyhledáváním. Uživatelé ho tím pádem vidí už při výběru aplikace. Proto toho využijte a připravte co nejlákavější text. Zvýšíte tak šanci, že si lidé z výsledků vyhledávání vyberou právě váš projekt. Navíc se nemusíte ohlížet na žádná klíčová slova a můžete být opravdu kreativní. Popis aplikace v Google Play U Google Play uvidí uživatelé detailní popisek až po otevření stránky s aplikací. Proto je jeho hlavním úkolem přesvědčit čtenáře, že jsou na správném místě a že si mají stáhnout právě vaši aplikaci. V textu proto nesmí chybět call to action – výzva ke stažení aplikace. A vyplatí se přidat také nejdůležitější klíčová slova. Obchodu Google Play to pomůže určit, u kterých vyhledávacích výrazů má vaši aplikaci zobrazit. 3. Klíčová slova Snad největším rozdílem v ASO u obchodů App Store a Google Play je jejich přístup ke klíčovým slovům. V App Store totiž do speciálního pole sami zadáváte výrazy, u kterých se má vaše aplikace ve vyhledávání objevit. Dohromady na ně máte 100 znaků. V Google Play nic takového nenajdete. Společnost Google totiž využívá své algoritmy a klíčová slova odhaduje sama – zejména podle názvu vaší aplikace a jejího popisu. Proto s nimi musíte v textech pracovat. Právě špatná práce s klíčovými slovy je jedním z pochybení, které firmy při publikování aplikace často dělají. Podívejte se i na ty ostatní a zjistěte, na co si dát pozor. Pomůže vám náš článek 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO. 4. Detailní popis aplikace Jak v App Store, tak v Google Play máte u detailního popisu aplikace limit 4 000 znaků. Jenže v App Store nemá popisek přímý vliv na ASO. Nepotřebujete v něm tedy pracovat s klíčovými slovy. Díky tomu si s popiskem můžete více hrát, být kreativnější a soustředit se zejména na to, abyste uživatele motivovali ke stažení. V Google Play naopak klíčová slova v popisku zmínit potřebujete. Obchod podle nich pozná, na které dotazy má vaši aplikaci zobrazit ve výsledcích vyhledávání. V obou případech se detailní popisek zobrazuje až po otevření detailu aplikace. 5. Zpětné odkazy Zpětné odkazy možná znáte ze svého webu a ze SEO strategie. Jsou to odkazy, které vedou na váš web z jiných internetových stránek. Pomáhají zvýšit autoritu webu a zlepšit jeho pozice ve vyhledávání. V případě mobilní aplikace je princip stejný. Pokud tedy na vaši aplikaci povedou zpětné odkazy z jiných serverů, zvýší se šance na lepší umístění mezi výsledky vyhledávání. Ovšem pozor – platí to pouze pro Google Play. App Store se zpětnými odkazy nepracuje. Znamená to, že u aplikací pro systém iOS si s takzvanými backlinky nemusíte dělat starosti. 6. Screenshoty a videa App Store a Google Play se liší také v práci s obrázky a videi. V App Store se totiž už ve výsledcích vyhledávání zobrazí: 3 screenshoty z aplikace, případně jedno půlminutové video (nahrazuje jeden ze screenshotů). V Google Play ale screenshoty i video vidíte až po otevření stránky s detaily aplikace.Jedinou výjimkou jsou případy, kdy do vyhledávání zadáte název konkrétní aplikace. V takovém případě se rovnou zobrazí screenshoty i video. Jak vidíte u aplikace Calmio, pokud do vyhledávání zadáte přesný název projektu, screenshoty se zobrazí už na stránce s výsledky vyhledávání. Přístup k videům a screenshotům se v obou zmíněných obchodech liší také v dalších ohledech: v App Store máte prostor až pro 10 screenshotů, do Google Play jich můžete nahrát maximálně 8, do App Store přidáte i 3 videa, zatímco v Google Play může být jen jedno – a musí být nahrané na YouTube, odkud ho Google Play přebírá. 6 hlavních rozdílů v ASO Aby se vaší aplikaci v obchodech dařilo co nejlépe, musíte vzít všechny zmíněné rozdíly v úvahu. A co nejlépe jim přizpůsobit obsah, který lidem v App Store a Google Play nabídnete. Pro přehlednost si ještě všechny rozdíly shrneme: Rozdíly v ASO mezi App Store a Google PlayApp StoreGoogle Playnázev aplikace 30 znaků využijete v něm hlavní klíčová slova 30 znaků využijete v něm hlavní klíčová slovastručný popis aplikace 30 znaků nemusíte řešit klíčová slova zobrazuje se na hlavní stránce vyhledávání 80 znaků musí obsahovat klíčová slova a call to action zobrazuje se v detailu aplikaceklíčová slova 100 znaků musíte je vyplnit do speciální kolonky neexistuje speciální pole pro klíčová slova měli byste s nimi pracovat ve všech textech, které jsou u dané aplikace v Google Playdetailní popis aplikace 4 000 znaků objevuje se na stránce s detaily aplikace nemusíte řešit klíčová slova 4 000 znaků objevuje se na stránce s detaily aplikace musí obsahovat klíčová slovazpětné odkazy nepotřebujete je pomáhají zlepšit umístění vaší aplikace ve výsledcích vyhledáváníscreenshoty a videa maximálně 10 screenshotů maximálně 3 videa na stránce s výsledky vyhledávání se zobrazí maximálně 3 screenshoty nebo 1 video a 2 screenshoty další videa a screenshoty se zobrazují na stránce s detaily aplikace maximálně 8 screenshotů maximálně 1 video (převzaté z YouTube) na stránce s výsledky vyhledávání se běžně nezobrazují zobrazují se na stránce s detaily aplikace ve vyhledávání se zobrazují, pokud uživatel zadá název vaší aplikace Další faktory, které ovlivňují ASO Zmíněné body nejsou samozřejmě jediným aspektem, který ovlivňuje postavení vaší aplikace v obchodech. Důležité je také: její hodnocení, uživatelské recenze, celkový počet stažení nebo aktuální vývoj počtu stažení (tedy zda zájem o mobilní aplikaci roste, nebo naopak klesá). Proto musíte při vývoji mobilní aplikace a jejím vydání myslet nejen na kvalitní popis aplikace a lákavé obrázky, ale zejména na to, aby vše správně fungovalo. A aby její uživatelé byli spokojení. Jen tak totiž poroste hodnocení aplikace i počet stažení. V INITED vám s takovou aplikací rádi pomůžeme! Máme za sebou řadu malých i velkých projektů z různých oborů, a proto víme, jak má správně fungující a úspěšná aplikace vypadat. I jak pracovat s ASO. Napište nám a připravíme vám aplikaci, kterou budou uživatelé milovat! The post 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play appeared first on INITED Solutions s.r.o..
Google slaví 25. narozeniny Při této příležitosti nabídne v Google Store zajímavé slevy Akce oficiálně začíná 12. září Společnost Google slaví 25. narozeniny a rozhodla se je oslavit slevami v e-shopu Google Store napříč celou Evropou. Startují za 9 dní,
Google si přichystal v rámci oslav 25. narozenin slevy v Google Store Ušetřit můžete na telefonech, hodinkách, kamerách, Wi-Fi routeru či obalech Akce končí dnes o půlnoci Minulý týden Google při příležitosti oslav 25. narozenin oznámil, že se zajímavých
Novou mobilní aplikaci k ovládání chytrého ovladače SMART3 najdete pod názvem SECTRON GSM KEY na app store a google play.
projít na článekMáte mobilní aplikaci v obchodě Google Play? A mají v ní lidé možnost vytvořit si uživatelský účet? V tom případě vás čekají důležité změny – alespoň pokud chcete, aby vaše aplikace v Google Play vydržela. ObsahZměny v aplikaci i na webuNa změny musíte
projít na článekKaždý měsíc vám přinášíme pravidelný žebříček Top 10 aplikací, které Češi nejvíce stahují z Google Play. Návrat do škol je na tomto seznamu vidět přímo ukázkově, mimo Bakalářů a různých dalších školních aplikací, se po delší době vrací třeba i aplikace Du