V prvním článku Co je slow fashion a proč by nás to mělo zajímat jsme se dozvěděli, co je slow fashion a proč vznikla. V tom dnešním bych Vám chtěla představit 8 principů, jejichž uplatňování nám může pomoci dělat lepší rozhodnutí o našich nákupech i našem životním stylu a zlepšit tak celý systém. Nejedná se o univerzální návod a každý si jej může (a musí) vztáhnout na svoji situaci a svoje potřeby. Jedná se spíše o inspiraci, jak lze jinak na věci nahlížet. 1. Široký úhel pohledu Každá činnost každého člověka na zemi, je spojena s činností jiných lidí. Je důležité vidět vše propojeně a ne jako jednotlivé problémy, které je třeba řešit odděleně (tak jak nás to učí ve škole rozdělením předmětů). Výroba oblečení má dopad na sociální podmínky lidí, kteří jej vyrábějí a naše životní prostředí. 2. Zpomalení spotřeby Tím, že zpomalíme naši osobní spotřebu, umožníme planetě Zemi regeneraci, kterou nutně potřebuje. Dnes vysáváme přírodní zdroje tak rychlým tempem, že s námi planeta začíná ztrácet krok. Zpomalme a nalaďme se na stejný rytmus. 3. Rozmanitost Rozmanitost je důležitá, protože při ní nedochází k hromadění negativních problémů na jednom místě. Podporujme různé inovativní byznysy, v módě například nezávislé návrháře, malé oděvní značky, nákupy z druhé ruky, vintage oblečení, recyklované oblečení. Udržujme svět rozmanitý. 4. Respektování druhých Vyjádřeme respekt druhým lidem tím, že férově ohodnotíme jejich práci a nebudeme na nich a jejich životní situaci parazitovat. 5. Budování vztahů Budování vztahů mezi výrobcem a spotřebitelem má pozitivní dopad pro obě strany. Jako spotřebitelé víme, že výrobci můžeme věřit a víme, co od něj kupujeme. Výrobce zase zná naše potřeby a má jistotu, že nám produkt může prodat. 6. Materiály Používáním ekologických a místních zdrojů a materiálů pomáháme sobě i našemu životnímu prostředí. 7. Důraz na kvalitu a nadčasovost Dnes jsme obklopeni nekvalitními věcmi, které jen zabírají místo a neplní správně svůj účel. Po krátké době jsou nepoužitelné a zůstanou ležet někde na skládce, kde dále dlouhá léta zamořují naše životní prostředí. Nákupem kvalitních a nadčasových výrobků můžeme omezit naši spotřebu a ulevit tak celému cyklu. 8. Uvědomění si Spojením všech předchozích principů dohromady se v nás vytvoří povědomí o dopadu jednotlivce na celý cyklus a můžeme jej vědomě začít ovlivňovat aktivními kroky. Tento článek je volně inspirován článkem The Slow Fashion Movement. Příspěvek 8 principů (nejen) udržitelné módy pochází z Green butik
Tato nezaměnitelná panenka se stala hitem nejen mezi dětmi po celém světě a zároveň symbolem módy a elegance. Od svého vzniku v roce 1959 prošla Barbie mnoha proměnami. V roce 1959 stála panenka Barbie 3 dolary a prodalo se více než 300 000 kusů.
Myslíte si, že takové zvonkohry jsou už dávno OUT? Rozhodně OUT nejsou. Na trhu můžete něco takového stále nalézt ve velkém a je to rozhodně dobře. Je mnoho lidí, kteří si něco takového velmi rádi zakoupí. Možná, že i vy byste něco takového ocenili. Rozho
V naší zemi je zvykem, že máme svůj pozemek oplocený. A je to také pochopitelné – vzhledem k právu o volném pohybu v krajině je to v podstatě jediný způsob, jak zabránit cizím lidem chodit po našem pozemku, případně jej dokonce ničit. Navíc zde máme také
Summer Myles je česká značka, která se snaží o udržitelnější oblékání Čechů. Za každý prodaný kousek vysazují 10 stromů. A vysazených jich mají už pěknou řádku, téměř 110 000 kousků. Oblečení navíc šijí v naší domovině na Moravě i ve světě pod etickým sta
Benefice pořádaná neziskovou organizací Korunka, pod záštitou hejtmana Zlínského kraje, na pomoc dětem a sociálně slabým rodinám.
projít na článek