8 principů (nejen) udržitelné módy

V prvním článku Co je slow fashion a proč by nás to mělo zajímat jsme se dozvěděli, co je slow fashion a proč vznikla. V tom dnešním bych Vám chtěla představit 8 principů, jejichž uplatňování nám může pomoci dělat lepší rozhodnutí o našich nákupech i našem životním stylu a zlepšit tak celý systém.  Nejedná se o univerzální návod a každý si jej může (a musí) vztáhnout na svoji situaci a svoje potřeby. Jedná se spíše o inspiraci, jak lze jinak na věci nahlížet. 1. Široký úhel pohledu Každá činnost každého člověka na zemi, je spojena s činností jiných lidí. Je důležité vidět vše propojeně a ne jako jednotlivé problémy, které je třeba řešit odděleně (tak jak nás to učí ve škole rozdělením předmětů). Výroba oblečení má dopad na sociální podmínky lidí, kteří jej vyrábějí a naše životní prostředí. 2. Zpomalení spotřeby Tím, že zpomalíme naši osobní spotřebu, umožníme planetě Zemi regeneraci, kterou nutně potřebuje. Dnes vysáváme přírodní zdroje tak rychlým tempem, že s námi planeta začíná ztrácet krok. Zpomalme a nalaďme se na stejný rytmus. 3. Rozmanitost Rozmanitost je důležitá, protože při ní nedochází k hromadění negativních problémů na jednom místě. Podporujme různé inovativní byznysy, v módě například nezávislé návrháře, malé oděvní značky, nákupy z druhé ruky, vintage oblečení, recyklované oblečení. Udržujme svět rozmanitý. 4. Respektování druhých Vyjádřeme respekt druhým lidem tím, že férově ohodnotíme jejich práci a nebudeme na nich a jejich životní situaci parazitovat. 5. Budování vztahů Budování vztahů mezi výrobcem a spotřebitelem má pozitivní dopad pro obě strany. Jako spotřebitelé víme, že výrobci můžeme věřit a víme, co od něj kupujeme. Výrobce zase zná naše potřeby a má jistotu, že nám produkt může prodat. 6. Materiály Používáním ekologických a místních zdrojů a materiálů pomáháme sobě i našemu životnímu prostředí. 7. Důraz na kvalitu a nadčasovost Dnes jsme obklopeni nekvalitními věcmi, které jen zabírají místo a neplní správně svůj účel. Po krátké době jsou nepoužitelné a zůstanou ležet někde na skládce, kde dále dlouhá léta zamořují naše životní prostředí. Nákupem kvalitních a nadčasových výrobků můžeme omezit naši spotřebu a ulevit tak celému cyklu. 8. Uvědomění si Spojením všech předchozích principů dohromady se v nás vytvoří povědomí o dopadu jednotlivce na celý cyklus a můžeme jej vědomě začít ovlivňovat aktivními kroky. Tento článek je volně inspirován článkem The Slow Fashion Movement. Příspěvek 8 principů (nejen) udržitelné módy pochází z Green butik

projít na článek

Ikona módy a kultury – Barbie

Tato nezaměnitelná panenka se stala hitem nejen mezi dětmi po celém světě a zároveň symbolem módy a elegance. Od svého vzniku v roce 1959 prošla Barbie mnoha proměnami. V roce 1959 stála panenka Barbie 3 dolary a prodalo se více než 300 000 kusů.

projít na článek

Zvonkohry stále nevyšly z módy

Myslíte si, že takové zvonkohry jsou už dávno OUT? Rozhodně OUT nejsou. Na trhu můžete něco takového stále nalézt ve velkém a je to rozhodně dobře. Je mnoho lidí, kteří si něco takového velmi rádi zakoupí. Možná, že i vy byste něco takového ocenili. Rozho

projít na článek

Proč se do módy dostávají betonové ploty

V naší zemi je zvykem, že máme svůj pozemek oplocený. A je to také pochopitelné – vzhledem k právu o volném pohybu v krajině je to v podstatě jediný způsob, jak zabránit cizím lidem chodit po našem pozemku, případně jej dokonce ničit. Navíc zde máme také

projít na článek

Udržitelné oblečení nejen na cesty

Summer Myles je česká značka, která se snaží o udržitelnější oblékání Čechů. Za každý prodaný kousek vysazují 10 stromů. A vysazených jich mají už pěknou řádku, téměř 110 000 kousků. Oblečení navíc šijí v naší domovině na Moravě i ve světě pod etickým sta

projít na článek

Korunka pomáhá akce Luhačovice město zdraví a módy

Benefice pořádaná neziskovou organizací Korunka, pod záštitou hejtmana Zlínského kraje, na pomoc dětem a sociálně slabým rodinám.

projít na článek