Affiliate web (15): Tvoříme pravý sloupec apatičku

V minulém článku jsme si ukázali jak snadno vytvořit menu ve WordPressu a dnes již náš web z uživatelského pohledu dotvoříme. Naučíme se vytvořit pravý sloupec a patičku za pomoci widgetů. Opět to nebude nic složitého. Obsahy těchto prvků se tvoří podobným drag & drop systémem jako menu, tzn. požadovaný prvek pouze uchopíme myší a umístíme jej tam, kde jej chceme mít. Existuje mnoho pohledů na to, jaký obsah by měly pravý sloupec a patička obsahovat. Dříve jsem to u svých affiliate projektů příliš neřešil a prostě jsem tam dal to první, co mě napadlo. Nicméně to není úplně správný přístup, protože vhodným sestavením jednotlivých prvků můžeme ve finále získat větší konverzní poměr, a o to by nám mělo jít především. Widgety K tomu, abychom ve WordPressu sestavili pravý sloupec a patičku nám slouží tzv. widgety, které naleznete po kliknutí na Vzhled -> Widgety. Widgety jsou vizuální miniaplikace, kterými můžete jednoduše vylepšit svůj web. Widgety se ve WordPressu sestavují stejným způsobem jako menu. KROK 1 Vlevo vidíme seznam dostupných widgetů. Vybereme si ten, který využijeme a jednoduchým drag & drop pohybem jej přesuneme tam, kam potřebujeme. Tzn. buď do pravého sloupce sidebar, nebo do patičky footer (většina patiček bývá rozdělena na 3 až 4 díly proto footer 1, footer 2 atd.). KROK 2 Pro nastavení daného widgetu klikneme na malou šipku na pravé straně widgetu, následně dojde k rozrolování jednotlivých položek widgetu. Po jejich nastavení nezapomeneme widget uložit kliknutím na tlačítko. A to je celé :-) Jednoduchou ukázku s používáním widgetů máme za sebou a nyní si pojďme povědět, co konkrétního do jednotlivých prvků umístit. Tvoříme pravý sloupec Do pravého sloupce je vhodné vkládat obsah, který je přímo relevantní k danému článku a zároveň vede k okamžitému prokliku na web inzerenta. Proto doporučuji jít cestou nejmenšího odporu a do pravého sloupce vložit obrázek s výzvou k akci, po jehož prokliku se dostaneme přímo na mateřský web. Pozor, tento obrázek by neměl působit jako reklamní banner. Měl by svým vzezřením zapadnout do designu stránek. Jinak riskujete ignoraci ze strany návštěvníků, kteří si postupem času vypěstovali bannerovou slepotu :-) K tomu, abyste obrázek v pravém sloupci zafixovali na obrazovce i při scrollování myší, je potřeba ještě doinstalovat plugin Q2W3 Fixed Widget. Tvoříme patičku Na to, co dát do patičky, neexistuje univerzální rada, nicméně doporučuji tam toho dát hodně a hlavně různorodého, abyste maximálně zvýšili šanci na poslední možné zaháčkování daného návštěvníka. V opačném případě bude patička to poslední, co návštěvník na vašem webu uvidí :-) Mně osobně se nejvíce osvědčily tyto prvky: Menu znova to samé menu, které je v hlavičce, a u kterého vždy existuje možnost, že si jej návštěvník nevšiml nebo dostatečně neprošel Nejnovější / nejčtenější články v mém případě seznam nejnovějších / nejprohlíženějších kurzů spoustu návštěvníků zajímají žhavé novinky nebo bestsellery Štítky nejpoužívanější klíčová slova, kterými máme šanci návštěvníka zaujmout (více v dalším díle) Vyhledávání fulltextové vyhledávání na webu, popřípadě rychlý výběr rubriky Kromě výše vyjmenovaného můžete dát do patičky i prvky sociálních sítí, pokud jste si vytvořili Facebookovou stránku nebo si třeba budujete komunitu fanoušků na Instagramu či Twitteru. A je to! Podobu webu, kterou uvidí návštěvníci našich stránek, máme hotovou! Teď už nám stačí jen doladit SEO a nějaké maličkosti a náš affiliate web budeme moci konečně vypustit do světa. V posledním díle našeho seriálu se podíváme na základní SEO optimalizaci, tedy optimalizaci nalezitelnosti našich stránek internetovými vyhledávači. Přehled článků: Affiliate web (01): Stavíme výdělečný affiliate web Affiliate web (02): Co je doména, webhosting a Wordpress? Affiliate web (03): Vybíráme název webu Affiliate web (04): Kupujeme doménu a webhosting Affiliate web (05): Zabezpečujeme web pomocí HTTPS Affiliate web (06): Instalace WordPressu Affiliate web (07): Vybíráme šablony pro WordPress Affiliate web (08): Nastavujeme šablonu z MyThemeShop Affiliate web (09): Instalujeme WordPress pluginy Affiliate web (10): Tvoříme strukturu článku Affiliate web (11): Analýza klíčových slov pro články Affiliate web (12): Outsourcing a delegování práce Affiliate web (13): Tvoříme rubriky a podrubriky Affiliate web (14): Tvoříme menu Affiliate web (15): Tvoříme pravý sloupec a patičku Affiliate web (16): SEO optimalizace a závěrečné doladění The post Affiliate web (15): Tvoříme pravý sloupec a patičku appeared first on David Kristen.

projít na článek

Affiliate web (14): Tvoříme menu

Rubriky a podrubriky máme vytvořené, náš affiliate web nám pomalu roste pod rukama a v dnešním díle si ukážeme, jakým způsobem vytvořit přehledné menu, díky kterému se příchozí návštěvník bude na webu dobře orientovat. K tvorbě přehledného menu ve WordPre

projít na článek

Jak je na tom český affiliate marketing?

Neustále narážím na zprávy a články, ve kterých se tvrdí, že rok 2014 bude rokem velkého rozvoje affiliate marketingu v České republice. Kdybych podobná tvrzení neslýchával i v minulých letech, tak bych tomu snad aspoň trochu věřil. Nechci psát, že se aff

projít na článek

1. Affiliate Summit (21. konference)

1. Affiliate Summit pod záštitou 21. Affiliate konference 18.5.2023 v Praze Cílem setkání je propojit blíže tyto dva světy, Partnerů a Inzerentů k zvýšení objemu obratu v 

projít na článek

2. Affiliate Summit (22. konference)

2. Affiliate Summit pod záštitou 22. Affiliate konference Proběhlo: 12.10.2023 děkujeme Vám za vaši účast na AFFILIATE SUMMITU, unikátní setkání zástupců významných e-shop

projít na článek

Video: Nejlepší affiliate pluginy pro WordPress

2.10.2014 jsem měl přednášku na 6. Affiliate konferenci na téma Nejlepší affiliate pluginy pro WordPress. Jsem moc rád, že jsem měl možnost si toto téma zpracovat a někomu tím možná pomoci. Na video se můžete podívat zde: A zde jsou slajdy: Tomáš Poner a

projít na článek