Affiliate web (16): SEO optimalizace azávěrečné doladění

V předchozí lekci jsme vytvořili pravý sloupec a patičku, čímž jsme náš web z uživatelského pohledu dokončili. V tomto závěrečném článku nás čeká SEO optimalizace. Pro začátečníky pouze doplňuji, že SEO je zkratka anglických slov Search Engine Optimization, a jedná se o metodu upravování webových stránek takovým způsobem, aby byly snadno vyhledatelné internetovými vyhledávači. V rámci této metody rozlišujeme tzv. on-page a off-page faktory SEO optimalizace. On-page faktory jsou přímo spjaté s nakódováním našich stránek a jsou 100% ovlivnitelné z naší strany. Patří mezi ně především samotný obsah stránek a jejich správná struktura z pohledu vyhledávačů. Naopak off-page faktory můžeme ovlivnit jen velmi málo, protože se nalézají mimo naše stránky. Patří mezi ně především zpětné odkazy a zmínky na sociálních sítích (např. počet lajků dané stránky na FB apod.). Google Search Console Než se pustíme do samotné SEO optimalizace, vytvoříme si účet v Google Search Console, což je šikovný nástroj od Googlu, který usnadňuje sledování a správu přítomnosti našeho webu ve výsledcích vyhledávání. Registrace na https://www.google.com/webmasters/tools/ Po samotné registraci klikneme na přidat službu a do popup okna vepíšeme celou adresu našich webových stránek. Pozor, je nutné ji napsat ve správném tvaru! Tzn. včetně https a případného www (já tedy napsal https://kurzyhned.cz/). Po následném ověření domény se náš web zobrazí přímo na hlavní stránce. On-page SEO optimalizace V tomto článku si představíme pouze dva základní tipy na SEO optimalizaci on-page faktorů našeho webu, protože ty zvládne i začátečník a jejich poměr cena/výkon je vynikající. V rámci úplné on-page SEO optimalizace bychom si museli již výrazně pohrát přímo se zdrojovým kódem šablony, a to v tuto chvíli dělat nebudeme. 1) Dodatečné nastavení pluginu Yoast SEO Plugin Yoast SEO nám již výrazně pomohl se SEO optimalizací našich článků, nyní pomocí něho ještě vyladíme SEO i u stávajících stránek našeho webu. KROK 1 V levém menu klikneme na SEO, zvolíme záložku Obecné a kliknutím na Open the configuration wizard přejdeme na základní nastavení našeho webu. Zde následně procházíme jednotlivé body nastavení tak, že nejprve klikneme na Configure Yoast SEO a následně klikáme na tlačítko Další, až dokud se nedostaneme na bod Google Search Console, kde se zastavíme. KROK 2 V tomto bodě klikneme nejprve na Získat autorizační kód Google (1.), následně svou žádost potvrdíme a ve vyskočivším okně si zkopírujeme kód, který následně vložíme do textového pole (2.). Po kliknutí na tlačítko Ověřit (3.) se nám zobrazí rolovací pole profilu, kde vybereme adresu našich stránek a celou akci dokončíme kliknutím na tlačítko Další. Pokud se nám v profilu náš web nezobrazuje, tak jsme buď neprovedli registraci webu v Google Search Console nebo jsme se omylem přihlásili pod jiným účtem. V tom případě klikneme na Reauthenticate with Google a celou akci zopakujeme. KROK 3 V následujícím kroku pak zvolíme podobu oddělovače názvu našich stránek od názvu našich článků ve výsledcích vyhledávání. Mně se nejlépe osvědčil symbol, který vidíte na obrázku. Skvěle opticky odděluje titulek a je nepřehlédnutelný. Po zvolení symbolu klikneme na tlačítko Další a tímto tlačítkem postupně odklikáváme i další body, dokud nenarazíme na tlačítko Zavřít, které nám celé nastavení uzavře. 2) Tvorba štítků na klíčová slova a jejich SEO optimalizace Když jsme tvořili rubriky a podrubriky, říkali jsme si, že je vhodné, aby jejich názvy obsahovaly klíčová slova. Pokud se to nepovedlo, tak se nic tak strašného nestalo. Štítky ale budeme vyloženě tvořit jen a pouze za tímto účelem. Je to také důvod, proč jsem o nich v minulých článcích vůbec nehovořil. U affiliate webů, na rozdíl od klasických webů, musí štítky plnit funkci volavky pro vyhledávače, jen tak bude SEO optimalizace dokonalá :-) Uživatelé si štítků na webu všímají jen minimálně, a proto i násilné napasování klíčových slov nečiní problém (narozdíl od zmíněných rubrik). Ani co do počtu štítků se nemusíme nijak krotit. Pokud jejich počtem vyloženě nevyvoláme v návštěvnících zděšení, tak si klidně můžeme štítkovat o sto šest :-) KROK 1 Při analýze klíčových slov pro štítky postupujeme stejným způsobem jako v 11. části našeho seriálu s tím rozdílem, že tentokrát vyloženě hledáme klíčová slova s co nejmenší konkurencí (nejlépe nulovou) a s co největší hledaností (alespoň 10 a více). KROK 2 Poté, co vytvoříme štítek ve formě klíčového slova, přepneme se do jeho editace a pečlivě vyplníme i jeho popis dle SEO zásad (stejně jako u článků). KROK 3 Pomocí pluginu Yoast SEO popis ještě dovymazlíme tak, aby nám na semaforu svítila zelená, a štítek můžeme uložit. KROK 4 Ve chvíli, kdy daný štítek přiřadíme ke konkrétním článkům, měla by jeho stránka vypadat tak, jak vidíte na obrázku. Tzn. nejdříve přehled článků a poté SEO popis. Na mém affiliate webu si tento štítek můžete prohlédnout pod tímto odkazem: https://kurzyhned.cz/stitek/technika-bob-ross/ A to je celé. Tímto způsobem postupujeme u všech štítků. To samé můžeme udělat i u kategorií, pokud jejich názvy odpovídají vyhledávaným klíčovým slovům. Nepodporuje vaše šablona zobrazování popisu u štítků? V tom případě je potřeba drobná editace kódu šablony. Zkopírujte si tento kód: <?php echo tag_description(); ?> A v administraci WordPressu přejděte do editoru šablony kliknutím na Vzhled -> Editor. Zde v pravém sloupci vyhledejte soubor Archiv (1.) a do něho vložte zkopírovaný kód (2.). Jeho umístění by mělo zhruba odpovídat obrázku. Pokud se v kódu vůbec nevyznáte, zkuste metodou pokus omyl umisťovat kód pod jednotlivé zakončení divu (</div>) a následně kontrolovat, co to s danou stránkou dělá. Nakonec je třeba kliknutím Aktualizovat soubor (3.). Off-page SEO optimalizace Jak už jsem psal na začátku, off-page faktory dokážeme ovlivnit jen minimálně, a právě proto mají pro vyhledávače větší relevanci než on-page faktory. Tento seriál je určený začátečníkům, takže vás v něm nechci učit kupovat zpětné odkazy, místo toho se podíváme na dvě nejjednodušší formy budování zpětných odkazů komentování a zveřejňování obsahu na sociálních sítích. 1) Budování zpětných odkazů pomocí komentování Hned na úvod je třeba říci, že většina profíků vám o této metodě bude tvrdit, že je buď neúčinná nebo velmi málo účinná díky nevhodnému anchor textu odkazu. Já tvrdím, že to je nejlepší off-page SEO metoda s poměrem cena/výkon. Nezaplatíte za ni nic, vyžaduje pouze váš čas a odhodlání. Principem této metody je umístění zpětného odkazu na náš affiliate web pomocí komentáře zanechaného na cizím webu. Tento web musí být k našemu affiliate webu relevantní tématem, a jeho komentáře musí umožňovat vložení odkazu webu do jména/přezdívky komentujícího. KROK 1 Nejdříve vyhledáme tematicky relevantní web s možností umístění url adresy do komentářů. Já osobně za hledaný výraz přidávám ještě klíčová slova wordpress komentáře webová stránka”, čímž mi vyhledávač přednostně vyhledá stránky na WordPressu s klasickými komentáři obsahujícími pole pro zadání webové stránky. KROK 2 Na relevantním webu si přečteme tematický článek a následně k němu připojíme komentář, který bude reagovat na daný článek. V žádném případě nespamujeme! Komentář musí být věcný (žádné jednoslovné komentáře typu Dobrý nebo Super apod.)! Chápejme to vždy jako win-win spolupráci. My autorovi dáme komentář, on nám za to zpětný odkaz. Ještě než komentář odešleme, nezapomeneme do patřičného pole vložit url adresu našeho webu. Url adresu nikdy nevkládáme přímo do komentáře. Takové komentáře bývají ze strany adminů okamžitě mazány, protože je to příliš okaté a nevěrohodné. KROK 3 Po odeslání komentáře ještě ověříme, že jméno autora komentáře skutečně funguje jako zpětný odkaz. Pokud je vše v pořádku, url adresu článku si poznamenáme, abychom později mohli zkontrolovat, že náš komentář nikdo neodmazal. Tímto způsobem postupujeme při tvorbě všech zpětných odkazů, přičemž je třeba si práci vhodně rozvrhnout. Nejvýhodnější je zpětné odkazy budovat v pravidelných intervalech. Např. 2 3 odkazy denně nebo 5 10 odkazů každé 3 dny. Nikdy nebudujte větší počet odkazů v rámci jednoho dne. Vyhledávače to poznají a nebudou je tolik brát vážně. 2) Budování zpětných odkazů pomocí sociálních sítí Zpětné odkazy můžeme budovat v rámci všech známých sociálních sítí. Nicméně bohatě postačí, pokud se zaměříme pouze na Facebook. Abychom nemuseli odkazy vkládat na svůj osobní profil, vytvoříme novou facebookovou stránku. KROK 1 Přihlásíme se do svého osobního profilu na Facebooku a v menu klikneme na Vytvořit stránku. Pro naše účely zvolíme volbu Společnost, organizace nebo instituce”, vybereme kategorii (já zvolil vzdělávání), zadáme název stránky a klikneme na tlačítko Začít. Stránku pro naše účely není nutné nijak zvlášť nastavovat, jako profilovou fotku můžete nahrát logo webu a jako úvodní fotku pak obrázek z libovolného kurzu. KROK 2 Do pole nového příspěvku postupně vkládáme textové upoutávky a zpětné odkazy na jednotlivé články na našem webu. Při zadání url adresy článku se nám sám vygeneruje grafický odkaz. Pokud v jeden den tvoříme příspěvky na více kurzů, nezveřejňujeme je všechny naráz, ale rozložíme je do několika dnů (kliknutím na šipku u tlačítka Zveřejnit). KROK 3 A zde již vidíme příklad příspěvku se zpětným odkazem. Stačí jednoduché, nepřeplácané sdělení (podpořené ikonkami) a pod tím odkaz jak v grafické, tak i textové podobě (viz šipky). A to je veškerá věda :-) Pokud se na to cítíte, můžete zkusit obdobný postup i v dalších sociálních sítích. Nikdy ale nic odnikud nekopírujte! Dopustili byste se duplicity, a to by vašemu affiliate webu vůbec nepomohlo. Závěrečné doladění Dámy a pánové je to neuvěřitelné, ale s dokončením SEO optimalizace se i náš seriál pomalu blíží do finiše. Nyní je čas vypnout Maintenance (pokud jsme to ještě neudělali) a pustit náš skvělý affiliate web do světa. Zároveň se můžeme pomalu začít těšit na naše první online výdělky. Za jak dlouho se jich dočkáme, záleží jen a jen na tom, za jak dlouho se zaindexují stránky našeho webu a jeho zpětné odkazy na Google a Seznamu. První konverze realizují affiláci většinou do 30 dnů od spuštění webu, nicméně hodně záleží na tom, jak efektivně si počínali při analýze klíčových slov. Čím lépe vybraná klíčová slova, tím rychlejší náběh návštěvnosti. Pokud indexaci chcete trochu pomoci, doporučuji následující: V Google Search Console přejděte na svůj web a poté v levém menu zvolte Procházení -> Načíst jako Google, kde klikněte na tlačítko Načíst a vykreslit. Na Seznamu přidejte ručně url všech vašich článků do hledání na https://search.seznam.cz/pridej-stranku A pak už zbývá jen čekat, popř. budovat další a další zpětné odkazy :-) Děkuji za pozornost Všem, kdo jste podle mého návodu postavili svůj první affiliate web, upřímně gratuluji! Jste skvělí! Už teď se řadíte mezi naprosto minoritní procento lidí, kteří jsou schopní akce. Ale neusínejte na vavřínech, chtějte víc. Pokud budete potřebovat poradit, jsem tu pro vás. Neváhejte mi kdykoliv napsat do komentářů nebo na email. U některého z dalších článků se s vámi těším na shledanou! Přehled článků: Affiliate web (01): Stavíme výdělečný affiliate web Affiliate web (02): Co je doména, webhosting a Wordpress? Affiliate web (03): Vybíráme název webu Affiliate web (04): Kupujeme doménu a webhosting Affiliate web (05): Zabezpečujeme web pomocí HTTPS Affiliate web (06): Instalace WordPressu Affiliate web (07): Vybíráme šablony pro WordPress Affiliate web (08): Nastavujeme šablonu z MyThemeShop Affiliate web (09): Instalujeme WordPress pluginy Affiliate web (10): Tvoříme strukturu článku Affiliate web (11): Analýza klíčových slov pro články Affiliate web (12): Outsourcing a delegování práce Affiliate web (13): Tvoříme rubriky a podrubriky Affiliate web (14): Tvoříme menu Affiliate web (15): Tvoříme pravý sloupec a patičku Affiliate web (16): SEO optimalizace a závěrečné doladění The post Affiliate web (16): SEO optimalizace a závěrečné doladění appeared first on David Kristen.

projít na článek

Jak je na tom český affiliate marketing?

Neustále narážím na zprávy a články, ve kterých se tvrdí, že rok 2014 bude rokem velkého rozvoje affiliate marketingu v České republice. Kdybych podobná tvrzení neslýchával i v minulých letech, tak bych tomu snad aspoň trochu věřil. Nechci psát, že se aff

projít na článek

1. Affiliate Summit (21. konference)

1. Affiliate Summit pod záštitou 21. Affiliate konference 18.5.2023 v Praze Cílem setkání je propojit blíže tyto dva světy, Partnerů a Inzerentů k zvýšení objemu obratu v 

projít na článek

2. Affiliate Summit (22. konference)

2. Affiliate Summit pod záštitou 22. Affiliate konference Proběhlo: 12.10.2023 děkujeme Vám za vaši účast na AFFILIATE SUMMITU, unikátní setkání zástupců významných e-shop

projít na článek

Video: Nejlepší affiliate pluginy pro WordPress

2.10.2014 jsem měl přednášku na 6. Affiliate konferenci na téma Nejlepší affiliate pluginy pro WordPress. Jsem moc rád, že jsem měl možnost si toto téma zpracovat a někomu tím možná pomoci. Na video se můžete podívat zde: A zde jsou slajdy: Tomáš Poner a

projít na článek