Podle nové studie společnosti Accenture vstoupí v příštích 10 letech na trh více než miliarda digitálně nativních zákazníků z celkem 8 zemí, jimiž jsou Bangladéš, Egypt, Etiopie, Indie, Indonésie, Keňa, Nigérie a Filipíny. Tato skupina bude sestávat z příslušníků generace mileniálů, generace Z a generace Alfa, přičemž jen příslušníci posledních dvou uvedených skupin představují celkově 36 % populace daných zemí a se započítáním generace Z se jedná až o 55 % celkové populace. „Pro firmy se tak jedná o velkou příležitost, jak získat další zdroje příjmů z digitálních služeb. Až 98 % příslušníků generace Z, kteří mají přístup k internetu, je zároveň aktivními uživateli sociálních sítích – v průměru zde tráví 4 hodiny a 14 minut, což je o více než hodinu déle než ostatní generace,“ říká Karel Kotoun, senior manažer finančních služeb Accenture ČR. Nadnárodní společnosti nejsou na příval nových zákazníků připraveny, Čína a Indie ano Přestože příjmy z digitálního obchodování se na těchto trzích od roku 2017 zčtyřnásobily a jen v roce 2022 dosáhly výše 211 miliard dolarů, není podle studie většina nadnárodních společností nastavena tak, aby tyto digitální spotřebitele dokázala dobře obsloužit. Z 50 největších světových společností není 40 % z nich v těchto zemích přítomných vůbec, jen 22 % je zastoupeno ve více jak dvou zemích a ani jedna společnost pak nemá zastoupení ve všech osmi zemích. Z dat dále vyplývá, že investoři z Číny a Indie si uvědomují potenciál, který tito spotřebitelé skýtají, a od roku 2016 navýšili investice do digitálních služeb v těchto zemích o 25 % (Čína) a 15 % (Indie). Kdo patří do nové generace digitálních spotřebitelů? Studie upozorňuje na to, že digitální nákupní chování těchto nastupujících spotřebitelů má potenciál překročit zavedené hranice a v širším měřítku tak ovlivnit dosud zavedené nákupní zvyklosti. V rámci průzkumu bylo v osmi výše uvedených zemích dotazováno celkem 3 000 digitálních spotřebitelů, a na základě jejich odpovědí byly následně identifikovány čtyři základní archetypy těchto digitálních zákazníků. Jedná se o: digitální nativní nakupující digitálně zdatné mileniály digitální nativní tvůrce obsahu digitální influencery z generace Alfa Překážky Zpráva zároveň upozorňuje, že kromě potenciálu, který zmínění zákazníci skýtají, jsou zde i překážky. Přilákání a udržení těchto nových zákazníků může být pro firmy značně náročné. Rizika spjatá s provozováním podnikání v těchto zemích jsou relativně vysoká, a to i v případě tradičních obchodních kanálů. Obchodování skrze digitální kanály pak může přinést další problémy: například takzvané “last mile delivery”, tedy doručení logistika poslední míle, zůstává v důsledku špatného stavu komunikací v těchto zemích v současné chvíli neřešitelným problémem. Stávající spotřebitelé navíc očekávají hladký nákupní proces, avšak studie uvádí, že již nyní jsou investice společností do digitálních technologií na těchto trzích nedostatečné a úroveň služeb tak zaostává za požadavky ze strany spotřebitelů. Společnosti, které na tuto situaci dokáží rychle zareagovat, tak budou mít značnou výhodu.
Máme pro vás výklad ke dvěma významným novinkám v evropské legislativě. Seznámíte se s novým evropským nařízením, které reguluje užití umělé inteligence. Projdeme si také novinky vyplývající z aktualizace nařízení upravujícího služby digitální důvěry, tou
projít na článekČas od času je třeba položit novou podlahu. A protože se to nedělá tak často, během doby se na trhu objeví spousta novinek. Pojďme na exkurzi a podívejme se, co je právě k mání… Trh s podlahovými krytinami i jinými způsoby pokládky podlah je tak bohatý, ž
projít na článekJelikož se digitální technologie rychle rozvíjejí, mění a využívají se všude, je potřeba se umět přizpůsobovat a učit se, jak s nimi pracovat. Proto se žáci prvních tříd a jejich paní učitelky zapojili do programu pro rozvoj informatického myšlení a digit
projít na článekĎěkujeme všem našim zákazníkům, kteří u nás nakoupili v roce 2018 a významně tak rozšířili početnou skupinu uživatelů našich produktů. Jsme rádi, že naše produkty vykazují 100% spolehlivost, což výrazně přispívá k získávání nových zákazníků. Doufáme, že i
projít na článekRadiostanice Motorola jsou známé svou odolností v každodenním provozu. Každá nová radiostanice, ale také příslušenství, jako jsou externí audio soupravy, pouzdra atd., musí u Motoroly projít procesem označovaným jako ALT (Accelerated Life Testing). Jed
projít na článek