BMW M4 GT4

BMW oficiálně odhalilo připravované BMW M4 GT4 v rámci privátní akce na Nurburgringu před několika dny. Kompletně přepracované vozidlo nabízí nespočet úprav pro dokonalý řidičský požitek, avšak s původním motorem a převodovkou z vozidla BMW M4 Coupe. Nové M4 GT4 je jako první BMW vybaveno volitelnou funkcí výkonu, což znamená, že dovoluje řidiči „přeprogramování“ řídící jednotky a zvolení požadovaného výkonu. Pomocí těchto programů se nemění samozřejmě pouze výkonová křivka ale nepatrně také charakteristika celého vozu. Dalším vylepšením je upravená karoserie pro co nejlepší obtékání vzduchu (testováno ve větrném tunelu), jejímž výsledkem je jiný střešní panel, přední kapota a dveře. Všechno vyrobeno z kompozitu uhlíkových vláken (karbonu) a plastu, pro získání nízké váhy a vysoké odolnosti. Že se jedná o opravdové závodní náčiní vám napoví přední splitter jak pod nárazníkem tak pod předními světly a zadní opravdu masivní nastavitelné křídlo. Každý kdo se pohybuje v automobilovém světě a má rád rychlou jízdu vám potvrdí fakt, že na čem opravdu záleží je kromě motoru podvozek. A ten u nového BMW M4 GT4 doznal skutečných změn. Kompletně nastavitelný podvozek pochází od švédské špičky v oboru společnosti Öhlins a nabídne nejen výškovou stavitelnost ale také tuhost. Následují vzpěry povozku vycházející ze specifikací okruhových závodních speciálů BMW a větší brzdy. O brzdný účinek se zde stará brzdový systém AP Racing s 6-pístkovými třmeny na předku a 4-pístkovými třmeny na zadní nápravě. Jistotou jsou i dvoudílné a větší kotouče pro lepší chlazení a perfektní brzdný účinek. Samotnou třešničkou na dortu je pak kompletně nový výfukový systém, díky kterému váš přeplňovaný 3-litrový motor uslyší soupeři ještě hodně daleko. Celkem za nové BMW M4 GT4 zaplatíte 169 000 euro (téměř 4,5 miliónu korun).

projít na článek