Možnost dalších úprav Velkou výhodou folií je možnost jejich snadné výměny. Nevyhovující polep totiž můžete kdykoli odstranit. Pokud se rozhodnete změnit vzhled vozu, folie jednoduše strhnete a za 2–3 dny bude hotový nový polep. Proto jsou folie oblíbené zejména u firem, které auta po několika letech prodávají. Pokud jsou na autě kvalitní folie, nedochází při odborné demontáži k poškození laku – po jejich odstranění karosérie vypadá stejně jako před celo polepem. U levných folií nebo při nešetrné demontáži však může dojít k narušení původního laku. Pro demontáž folií bez poškození autolaku je důležitá trpělivost a zkušenosti. Přečtěte si náš kompletní návod pro odstranění autofólií a zbytků lepidla. Celolak je na rozdíl od folií trvalý. Můžete ho pouze znovu přelakovat nebo pracně odstranit pomocí speciálních přípravků. Věrohodnost a životnost Pokud aplikaci folií zajistí odborník, nepoznáte na první pohled rozdíl od autolaku. Díky moderním materiálům je při správném postupu výsledek velmi věrohodný. A díky ochraně proti UV záření takový zůstává po celou životnost fólie. U celolaku závisí výsledek především na zkušenostech lakýrníka. Auto tak může vypadat jako nové. Na druhou stranu najdete v auto moto fórech i příběhy, ve kterých výsledek přelakování ani zdaleka neodpovídal představám motoristů. Někteří lidé dávají přednost celolaku z historických důvodů. Za několik desítek let vývoje jsou však moderní autofolie na takové úrovni, že nabízí oproti přelakování řadu výhod. Životnost celo polepů se pohybuje od 3 do 10 let podle typu použité folie. Profesionální celolak vám pravděpodobně vydrží déle. Vyšší odolnost proti kamínkům na přední části vozu a kartáčům v automyčkách však nabízí folie (zejména ty kvalitnější). Barvy a dekory Odstín autolaku můžete vybírat z mnoha desítek až stovek možností. Kromě základních barev je velmi oblíbený také metalický nebo matný lak a namíchání barvy podle kódu vozidla. Díky tomu bude auto po přelakování vypadat stejně jako když opustilo výrobní linku, což je hlavním cílem vlastníků historických vozů, kteří mají veterána jako investici. I vzácné kousky, na kterých se podepsal zub času, je možné navrátit do původního stavu. V případě folií můžete navíc vybírat z celopolepů s imitací karbonu, dřeva, kamene nebo třeba broušených kovů. Další možnosti přináší reklamní tiskové folie, které mohou obsahovat libovolný design i motiv podle vašeho návrhu. Snadno tak vytvoříte rychlé pruhy či jiné efektivní doplňky. Obyčejné karbonové fólie obvykle mají strukturovaný povrch. Autodíly z uhlíkových vláken ale bývají dokonale hladké. Proto jsme do naší nabídky zařadili také karbon autofolie s hladkým povrchem, které jsou nejvěrnější imitací pravého carbonu. Celo polep dodávky barevnou auto folií Cena Pokud chcete změnit barvu vozu, celo polep je výhodnější než přelakování. Při použití základních barevných fólií začínají ceny u osobních vozů na 20 000 Kč. Kompletní celolak včetně přípravy vás vyjde minimálně na dvojnásobek. Pokud vás zajímají orientační ceny fólií na auta, nahlédněte do našeho ceníku. Přesná cena celopolepu závisí na velikosti automobilu, vybrané folii i náročnosti instalace. Pokud si vyberete fólie perleťové nebo třeba karbonové, počítejte s vyšší cenou. V každém případě se raději vyhněte levným a nejlevnějším fóliím. Ochrana laku Fólie zajišťují také ochranu původního laku. Drobné oděrky, škrábance a tečky od odlétávajících kamínků a štěrku tak odnese pouze folie. Pokud se nejedná o rozsáhlé poškození, lak zůstane ve stejném stavu jako před celo-polepem. Přelakování žádnou dodatečnou ochranu neposkytuje. Folie ve stejné barvě jako lak vozu můžete využít na překrytí (opravu) poškozených nárazníků a dalších částí karosérie. Ochranu autolaku poskytují všechny typy folií. Existují však speciální transparentní ochranné folie, které nemění barvu vozu. Nejčastěji se proto používají na karosérie nových a dražších aut. Celopolep černou matnou auto folií Celopolep červenou auto folií 3 další rozdíly Na rozdíl od přelakování celo polep obvykle nezahrnuje změnu barvy na vnitřních částech karosérie (dveře, kufr nebo třeba kapota motoru) Aplikace folie na celý vůz zabere 2–3 dny, kompletní přelakování je časově náročnější Fólie chrání také proti UV záření, které způsobuje blednutí původního autolaku Každá z metod pro změnu barvy auta má zkrátka své výhody, nevýhody a využití. Záleží proto jen na vás, co od změny očekáváte a jaké jsou vaše plány do budoucnosti. Tipy pro vás Na celo polep vozu můžete použít libovolné autofólie – barevné, matné, lesklé, metalické, ochranné, karbonové, perleťové nebo třeba polepy s vlastním/reklamním motivem Pokud vás zaujala možnost ochrany laku pomocí čiré folie, přečtěte si článek jak ochránit nárazníky, kapotu, dveře i prahy auta proti poškrábání Celopolep i částečný polep na více než 50 % karosérie, který změní barvu vozu, musí být zapsaný v technickém průkazu
Součástí našich referencí jsou desítky výjimečných realizací. Vynikají svým rozsahem, náročností nebo třeba výběrem fólií. Jednou z nich je naše poslední aplikace na vůz legendární značky Bentley. Pro celopolep si klient vybral 3D metalickou modrou per
projít na článekFólie instalujeme na motorové čluny, jachty a další typy lodí, které brázdí české i zahraniční vody. Celopolep na námořní plachetnici Bavaria 50 byl však v jednom ohledu výjimečný aplikaci fólie jsme totiž zajišťovali přímo v chorvatském přístavu Marina
projít na článekČiré ochranné folie na automobily mají analogický význam, jako folie bezpečnostní, jež jsou aplikovány na skla vozu. Folie ochranné jsou vyrobeny z PVC neb polyuretanu. Jsou čiré, průhledné, s tloušťkou od 0,1 do 0,3 mm a používají se na místech, kde The
projít na článekOpravujeme každý týden rámy, ráfky i autodíly. Nemáme moc času dávat sem nové reference, proto nás sledujte na Instagramu, kde to žije nejvíc! opravakarbonu
projít na článekDostali jsme za úkol dát nový look postaršímu hliníkovému rámu Specialized Stumpjumper. Zákazník si sám navrhl barevné provedení a dodal i loga, polepy jsme připravili z nejtenčí řad folie Oracal a důsledně přelakovali do minimální hranky. Součástí projek
projít na článek