Černoši v Česku nemají co dělat. Pobuřuje vás to? Chytli jste se do pasti!

Jeden nenápadný černoch v letáku obchodního řetězce spustil lavinu rasismu v Čechách. A taky solidární protirasistickou vlnu. Nebo taky ne. Když nemáte klapky na očích, musíte vidět, že jsou to jen kecy. Připomínat, v čem „kauza“ černocha z letáku řetězce Lidl spočívá, je asi zbytečné. Neexistuje snad jediné médium v Česku, které o ní nereferovalo, iDnes nevyjímaje: řetězec prý čelí nevídaným rasistickým útokům netolerantních Čechů. Pěkná blbost! Češi nejsou rasisti. A jestli někdo rasista je, pak je to pár sluníčkářů, které hloupá hláška na facebooku Lidlu „pobouřila“ a vyprovokovala k masivnému odporu. A protože média mají čím dál méně o čem (skutečně důležitém) ochotu psát, ráda se chytnou podobného nesmysl. Boj proti rasismu, to vypadá na krásnou kauzu. A samozřejmě, rozvášnění čtenáři na obou stranách táborů budou klikat a diskutovat o sto šest. To se to bude prodávat reklama! Černá kauza není nic než chytře vymyšlená kampaň Lidlu. Prostor v médiích je i při jejich upadajícím významu příšerně drahý –a chytře vymyšlená provokace spolehlivě zabere. Stačí jeden šikovně umístěný černoch (v letáku, v případě Lidlu, nebo v titulku, jako jsem to zvolil já) a o všechno ostatní se postará šeptanda (moderní mladý marketér by napsal „word of mouth technika“). Myslet si, že jsou Češi rasisti, je vážně pitomost. Kdo to tvrdí, je buď demagog, nebo opravdový hlupák. Černoši, Vietnamci, feministky, gayové a jiní představitelé „diskriminovaných“ skupin jsou kolem nás už desítky let a nikdo nehne ani brvou. Hitler prodává, černoch taky. A sex (když je dobrý). Prostě: šok Samotný Lidl už roky pracuje s motivem evropských zákazníků z mnoha zemí. Pokud vím, nikoho to nepobouřilo. Letošní „provokativní“ kampaň je přitom jen slabý odvar toho, co jiné firmy se stejným úmyslem dělají: ve světě marketingu učebnicovým příkladem je Benetton, který narozdíl od Lidlu skutečně šokuje. Lidl to udělal relativně chytře, prostě vsadil na to, že když se v letáku objeví černoch, někdo se chytí (kdoví, jestli si pobouřené reakce na facebook nenapsal sám) a média pak začnou banalitu nadšeně přetvářet v důležité téma. (Podobné pokusy v Česku mají i vysloveně trapné snahy, jako třeba když se nakladatelství Euromedia snažilo předstírat, že z pornografického studia unikly záběry natáčení soulože.) Každý, kdo trochu přemýšlí a ví něco málo o reklamě, ví, že od samého začátku šlo o úmysl. Marketingově je totiž jasné, že černoch v českém letáku nemá co dělat! To není rasismus ani xenofobie, ale marketing je v zásadě nudná profese, která vychází z odvoditelných reakcí a kalkulací. Nabízí věci „typickému zákazníkovi“, představiteli cílové skupiny, čili prostě zákazníkovi, který je „průměrným“ zájemcem o dané zboží. Černoši u nás běžně nežijí, nepředstavují 80 % všech obyvatel, proto logicky do letáku nepatří. Hezky to na Médiáři popisuje Marek Prchal, narozdíl od něj jenom tvrdím, že ze strany Lidlu nešlo o dodatečné žehlení průseru, ale od samého začátku naplánovanou kampaň. Třeba Security magazín si všiml, že stejný model Lidl nasadil i v Polsku, slovenským zákazníkům naservíroval mulatskou holčičku. Takže, nechme kauzu usnout. Raději si pusťte video, na kterém neznámý kameraman zachytil reakci Adolfa Hitlera, když objevil černochav letáku Lidlu :-)

projít na článek

Líbí se mi, ale neví o tom. Co dělat, když se v takové situaci zaseknete

Být zamilovaný do někoho, kdo neví o vašich pocitech, může být náročná a komplikovaná situace. Může být obtížné orientovat se ve svých emocích a přijít na to, co dělat dál. Zde je několik tipů, co dělat, když jste zamilovaní, ale ten druhý o tom neví. The

projít na článek

Summit talks speciál: Britský velvyslanec Matt Field o kariéře diplomata a životě v Česku.

„Mezi Čechy a Brity je víc společného než rozdílného,“ říká britský velvyslanec Matt Field. V této epizodě Summit Talks Vám Matt Field osobně povypráví o životě diplomata, o jeho zkušenostech v Česku i v jiných zemích a podělí se s Vámi o vědomosti a tipy

projít na článek

VIDEO: Co dělat s nepořádkem ve vaší garáži? No přece uklidit!

Také řešíte, že by jste si měli už konečně uklidit garáž, že současný stav je neúnosný, vaše žena se s vámi už pomalu přestává bavit, není kam co dát a nic nemůžete najít? Pokud tedy nastal ten pravý čas na úklid vaší garáže, rozhodně se nenechávejte insp

projít na článek

91. JEDNU KOČKU NEBO DVĚ

Říká se, že kočky po přítomnosti druhých koček nijak zvlášť netouží. To však platí především pro dospělé kočky a rozhodně to neznamená, že kočky jsou naprosté samotářky a nemají rády společnost. Jen si potřebují držet určitý odstup, když zrovna nemají pot

projít na článek

Nebe a peklo v nás

Nebe a peklo jsou dvě složky každého z nás, které člověk v sobě spojí až v momentě osvícení. Z nebe jste všichni sestoupili na Zem, kde jste si vytvořili peklo díky vlastní nevědomosti. Je to pro zatím vaše volba, protože nic lepšího, než prožíváte, jste

projít na článek