Češi se nebojí nakupovat online v zahraničí

Obliba internetových nákupů roste V online nákupu zboží či služeb patříme k evropskému průměru, přesto v zahraničních e‑shopech už nakupuje více než 60 % z nás. Kromě zboží nakupujeme na internetu i služby: letenky a ubytování. Důvodem je především levnější elektronika a oblečení nebo například zájezdy, které za nižší cenu nabízejí větší rozsah služeb. Čeští uživatelé internetu si nejčastěji nechávají poslat zboží ze zemí Evropské unie, především z Německa, Velké Británie a Slovenska. Využijí-li služeb mimoevropských e‑shopů, pak vede Čína následovaná Spojenými státy. Při volbě internetového obchodu hraje roli i věk spotřebitele: zatímco v zemích mimo Evropskou unii nakupují nejčastěji mladí lidé do 34 let, senioři naopak nakupují převážně u českých obchodníků. V čínských e-shopech nakupujeme více než v zemích EU nebo USA Trend, který potvrzují statistiky, ukazuje, že nakupování v zahraničních e‑shopech má vzrůstající tendenci. Ukazuje se, že kvůli výrazně nižším cenám se nákupy v cizině vyplatí i přes poměrně vysoké poštovné. Nejoblíbenějšími stránkami jsou eBay, Amazon a AliExpress. I přes delší dobu dodání roste popularita čínských internetových obchodů, které se podle průzkumu ocitly hned na druhém místě za českými. Bezkonkurenční ceny i výběr zboží, poštovné zdarma a často úspěšné vyřízení reklamace jsou důvody, které respondenti uvádějí ve prospěch online nákupů v Číně. Nejčastěji se jedná o malé zásilky do 22 eur, za něž se nemusí platit clo. Při hodnotě do 150 eur se platí DPH 21 %, zboží v hodnotě nad 150 eur podléhá celnímu řízení. Pozor na podvodné praktiky Češi někdy nakupují v čínských obchodech neúmyslně, když je reklama nebo slibované slevy přivedou do čínských e-shopů namísto značkových obchodů. Zákazníkům se pak může stát, že dostanou padělek nebo zboží vůbec neobdrží, případně se stanou oběťmi podvodných internetových transakcí. Přibližně 5 % Čechů má zkušenost s krádežemi přes internet, většinou v částce do 5 000 Kč. Proti zneužití dat platebních karet se vyplatí používat tzv. virtuální kartu nebo stanovit limity pro online nákupy.  A za co nejvíce utrácíme? Podle průzkumů Češi nejčastěji nakupují módní oblečení a obuv. Loni se to týkalo více než poloviny případů. Na druhém místě se nacházejí nákupy kosmetiky a drogistického zboží a hned za nimi následují sportovní potřeby. Článek Češi se nebojí nakupovat online v zahraničí se nejdříve objevil na Vorp.

  • Web: Vorp
  • Aktualizace: 12.2.2024
projít na článek

Zákazníci obchodu s oblečením odpovídají – co je přiměje nakupovat online?

V dnešních dnech je už úplně běžné nakupovat oblečení a boty na e-shopech. Mnoho zákazníků si pochvaluje výhody nákupů online. Ještě se však mezi námi Příspěvek Zákazníci obchodu s oblečením odpovídají – co je přiměje nakupovat online? pochází z FASHION

projít na článek

Pozvánka na seminář/Zaproszenie na seminarium TRENDY ONLINE MARKETINGU

Seminář/webinář OHK povede vynikající lektor, specialista na internetový marketing, Vít Reisiegel. Kdy: ve čtvrtek 24.2.2022 od 9-13 Kde: prezenčně na OHK v Jablonci nad Nisou, Jiráskova 9, 1. patro Eurocentra i online (odkaz k připojení budeme posílat

projít na článek

Zakupte si minerály online

Jestliže je něco, čeho byste se rozhodně neměli bát, pak je to koupě minerálů formou online. Věřte, že existuje už jen málo obchodů, ve kterých je možné si něco takového zakoupit. S velkou pravděpodobností od vás bude takový obchod velmi daleko. V takovém

projít na článek

Potřebujete něco na sebe?

Potřebujete nové oblečení, ale nechcete za něj dávat tolik peněz? Čas od času se stane že si během domácích prací nějaká oblečení poškodíme tak, že už nejde opravit. Asi nikomu se nechce chodit v poškozeném oblečení a tak je někdy nutné si koupit nové. Ně

projít na článek

AM expanduje do zahraničí

Akustické Materiály expandují do zahraničí. Firma současně prodává ve 3 státech EU. Nedávno byl otevřen náš irský bráška AM Acoustic Materials Ltd se sídlem ve městě Bray poblíž Dublinu. Přejeme mu mnoho štěstí a spoustu spokojených zákazníků. Příspěvek A

projít na článek