Cestování metrem, aneb co jste možná nevěděli…

·         První metro, které kdy vzniklo je v dnešní době asi to nejznámější ze všech. Jedná se o metro v Londýně a bylo otevřeno desátého ledna roku 1863. V současné době má 11 linek se zhruba 270ti stanicemi. ·         Londýnské metro však zdaleka není nejdelší a nemá ani nejvíce linek a stanic. Nejvíce linek má metro v Americkém New Yorku, a to i přes to, že celková délka tras je o něco málo menší, než právě v Londýně. ·         Nejdelší metro je aktuálně v Čínské Šanghaji. Jeho délka je přes 630 kilometrů. ·         Nejvíce zastávek pak má metro v Soulu v Jižní Koreji. Jedná se konkrétně o 706 zastávek na 331 kilometrů podzemní sítě. Metro tedy staví zhruba každých 490 metrů. ·         Nejmladší metro pak naleznete v Nigérii. Bylo otevřeno v roce 2018, má jednu linku a 12 stanic. ·         Nejkratší metro se nalézá v Tureckém Istanbulu. Má pouze jednu linku a na ní dvě stanice. Stanice se nalézají ve vzdálenosti 0,6 kilometrů… Otázka, jestli není lepší těch 600 metrů ujít pěšky, na druhou stranu, pokud zrovna spěcháte, proč ne. Touto linkou začalo metro jezdit v lednu 1975. ·         Nejvíce podzemních komplexů pro metro se nalézá v Asii. ·         Zajímavostí je také například metro v Řeckých Athénách. Téměř sto let se totiž jednalo o nadzemku a do podzemí se poprvé napojilo až v roce 1957. ·         Další zajímavost již nepochází ze znalosti metra po celém světě, ale z praktických věcí, které se vám mohou hodit v kterémkoli podzemním systému dopravy. Všimli jste si někdy, že na eskalátorech do a z podzemí stojí lidé zpravidla vpravo? Je tomu tak proto, aby lidé, kteří spěchají mohli procházet vlevo vzniklou uličkou. Tato skutečnost je sice poměrně známá, ale najde se spousta cestujících, kteří o tom nemají nejmenší ponětí. Jedná se sice na první pohled o rozumnou věc, ale není tak úplně pravda. Pravidelné zatěžování eskalátorů pouze na jedné straně může vést k jejich poškození. V minulosti kvůli tomuto faktu došlo i k požáru v Londýnské stanici Kings Cross. ·         Možná vás také někdy zajímalo, jak se metro vlastně otáčí… Odpověď na tuto otázku je poměrně jednoduchá, metro se neotáčí. 5ídící kabina metra je na obou stranách a řidiči tak stačí pouze projít celý vlak a vyrazit na druhou stranu, aniž by se souprava musela jakkoli otočit. Článek Cestování metrem, aneb co jste možná nevěděli… se nejdříve objevil na Zbiko.

  • Web: Zbiko
  • Aktualizace: 13.5.2024
projít na článek

Chystané změny v legislativě agenturního zaměstnávání, o kterých jste možná nevěděli

Vláda projednává novelizaci zákona 262/2006 Sb., který bude z našeho pohledu největší legislativní změnou v agenturním zaměstnávání od roku 2004. Článek Chystané změny v legislativě agenturního zaměstnávání, o kterých jste možná nevěděli se nejdříve objev

projít na článek

Využijte možnosti, o které jste možná dosud nevěděli

Víte, že existuje možnost, jak si zajistit velmi účinnou ochranu proti odcizení předmětů, které vozíte ve svém automobilu, i pro ty, které tam máte napevno zabudovány? A přitom se nejedná o nijak finančně náročnou investici! Poměrně jednoduchou úpravou au

projít na článek

Vše co byste měli vědět o cestování s dětmi

Byli jste zvyklí procestovat větší část roku, pak ale přišel na svět prcek a vy se už teď nemůžete dočkat, až zase vyrazíte za dalším dobrodružstvím? Nemusíte čekat, cestovat se dá i s malými dětmi. Je to kapku složitější, ale s dobrým naplánováním to bud

projít na článek

histaminovakasulka.com: Co všechno dokáže biorezonance aneb malý průvodce přímo od terapeutů

Během dvou posledních článků jsem vás tak trochu seznámila s metodou alternativní medicíny – biorezonancí – a to ze dvou pohledů: z pohledu vědecké literatury a z mé vlastní zkušenosti. Vy jste si psali pro další informace a zkušenosti (doufám, že se do d

projít na článek

Cestování s kočárkem

Cestování s kočárkem: Příběhy, rady a tipy pro rodiče na cestách Když jsem byl malý, moje matka mi často vyprávěla příběh o tom, jak jsme se jednou vydali na rodinný výlet do hor s kočárkem. Bylo to v době, kdy kočárky ještě nebyly tak praktické jako dnes

projít na článek