hledající ... Před pár dny jste při jedné meditaci jakoby „mimochodem“ začal mluvit o tom, jak je důležité s Bohem rozvíjet i osobní kontakt, rozmlouvat s Ním a zvát Ho do všech aspektů našeho života. Vzpomněl jsem si, že než jsem začal dělat átmavičáru, tak že jsem tento „osobní“ kontakt udržoval velmi intenzivně, ale pak, ani nevím proč, jsem v tom značně polevil. Začal jsem se tedy soustředit, abych cítil Boží přítomnost stejně, jako cítím Vaší, když zavřu oči a přesto vím, že jste v místnosti, a zafungovalo to velmi dobře. Od té chvíle opravdu opět chodím s Bohem. Zejména, když jsem fyzicky sám, tak tuto svatou Přítomnost cítím velmi silně a do jisté míry již vidím ten efekt i venku v zevním světě...
Jiří Vacek Individualita je jedinec, který přijal určitý tvar. Tím se odloučil, rozlišil od beztvarého Božského základu a stal se jeho projevem. Tím vzniká současně i nepravé Já, vědomí Já jsem tělem a myslí. Používaný název pro toto nepravé Já je ego.
projít na článekJiří Vacek Meditace, soustředěná na zvolený předmět je nejlepší způsob poznávání. To platí i o Bohu. Zejména na něj máme trvale meditovat a tak jej poznávat. Jak však meditovat na Boha, když jej neznáme? Prvým předpokladem meditace na Boha je proto jeh
projít na článekJiří Vacek Všechna náboženství se shodují, že největší dobro je sám Bůh, život s Bohem a v Bohu. Člověk proto po svém stvoření žil v božím stvoření neboli v ráji, v božím, nebeském království. Je-li Bůh největší a absolutní dobro, tak jeho ztráta je ne
projít na článekJiří Vacek Občas tuto pravdu nalezneme v duchovní literatuře, ale málo jí rozumíme. Mistr není tělo a proto ani jeho tělo, celá zevní osobnost není Bohem i když je mu blízko. Mistr je vědomí Já jsem, které v něm září stejně odhalené jako v Bohu. Svým o
projít na článekNa počátku stvořil Bůh nebe a zemi. 1.Moj.1.1 Od samého počátku nám bible představuje Pána Boha jako toho, který jedná, koná, tvoří. Ano, Pán Bůh je Bohem živým, Bohem činu. On to byl, kdo stvořil nebe a zemi, celý vesmír, rostliny, živočichy i člověka, s