Co dělat, když se stane úraz na pracovišti?

I přes veškerá opatření se může stát úraz na pracovišti. Je proto dobré vědět, jaké kroky je potřeba následně podniknout. Správné řešení úrazu vám může ušetřit plno starostí, času, ale i financí. Pojďme se společně podívat na to, co dělat, když k úrazu dojde. Pracovní úrazy se dějí stále, a to bohužel i přes veškerá bezpečnostní opatření na pracovišti. Víte tedy, jak správně postupovat, když k němu dojde? Co je a není pracovní úraz? Pracovním úrazem je jakékoliv poškození zdraví, které bylo zaměstnanci způsobeno nezávisle na jeho vůli při plnění pracovních úkolů. Mezi pracovní úrazy naopak neřadíme ty, které se zaměstnanci staly například na cestě do práce či jinde mimo pracoviště či při činnosti, která nesouvisí s výkonem práce. Základní kroky Pokud na vašem pracovišti dojde k úrazu, je nutné zajistit zaměstnanci první pomoc. Poté se snažte zachovat místo úrazu v původním stavu a dobře ho zdokumentujte. Poté už přichází na řadu věci, které jsou důležité i pro budoucí řešení a posuzování pracovního úrazu. Přečtěte si také: Řekneme vám, proč je spánek základ dobrého podnikání Ohlášení úrazu V co nejkratší době úraz ohlaste. To, komu se bude tato událost hlásit, se odvíjí od formy a typu úrazu. Pokud například úraz vznikl důsledkem trestné činnosti, nebo šlo o pracovní úraz, hlaste jej přímo Policii ČR nebo státnímu zástupci. Jestliže došlo pouze k hospitalizace na dobu delší, než je 5 dní, hlásí se tato nehoda oblastnímu inspektorátu práce. Úraz se také ohlašuje příslušnému odborovému orgánu nebo zástupci zaměstnanců v oblasti BOZP. Samozřejmě také pojišťovně zaměstnavatele i zaměstnance. Poté je zaměstnavatel povinen vyšetřit příčiny a okolnosti vzniku pracovního úrazu, a to nejlépe za přítomnosti samotného zaměstnance. Pokud jste klienty Extérie, nechte vše na nás Klienti Extérie si s řešením úrazů nemusí lámat hlavu. Stačí se na ně v případě nehody obrátit a oni vám rádi se vším pomůžou a poradí. The post Co dělat, když se stane úraz na pracovišti? appeared first on Podnikáme.cz.

projít na článek

Jak zlepšit vztahy na pracovišti?

Zlepšení vztahů na pracovišti je klíčové pro vytvoření produktivního a příjemného pracovního prostředí. Dobré pracovní vztahy nejenže zvyšují spokojenost zaměstnanců, ale také přispívají k efektivitě a úspěchu celé organizace. V tomto článku se podíváme n

projít na článek

Firma vzhůru nohama

Půlka oddělení odchází na homeoffice. Jeden nikdy neví, co se může stát. Děti jsou doma, na práci není klid. To se chystá svačina, vaří oběd, opravuje polička a úraz je na světě. A když se to stane v pracovní době? Průšvih. Chápu vaše obavy. Homeoffice s

projít na článek

V pohodlí za každé situace

Každá z nás to už alespoň jednou zažila, většina dokonce nejen jednou. I nám ženám se často stane, že se zpotíme tak, že v podpaží máme mokré koláče potu, nebo že nám pot stéká po zádech. Stydíme se za to, ale nedá se s tím dělat nic víc než používat anti

projít na článek

Platba přes platební bránu. Co mám dělat, když se nezdaří, kdy volit jiný způsob platby?

Pokud se platba kartou z nějakého důvodu nezdaří, budeme Vám kurz/zboží fakturovat. Nemusíte dělat vůbec nic, fakturu zašleme automaticky a na základě ní zaplatíte převodem na náš účet.

projít na článek

Firemní atmosféra: poradíme vám, jak ji zlepšit!

Atmosféra na pracovišti se neodráží jen v komunikaci a vztazích, ale i ve výsledcích celé firmy. Zaměstnanci, kteří mají dobrou náladu a cítí se v práci dobře, jsou mnohem více motivovaní a schopní mnohem lepších výsledků. Jak moc se znáte se svými zaměst

projít na článek