Co jsou poruchy učení?

Co jsou poruchy učení? DyslexieDysortografieDysgrafie Dyslexie je porucha učení čtení Dyslexie je specifická porucha učení, která se projevuje obtížemi při čtení a dále pak porozumění přečtenému. Mezi základní projevy patří: čtení pomalé, namáhavé, neplynulé, občasné chyby,čtení rychlé, větší počet chyb, překotné,při čtení – záměna tvarově podobných písmen, přesmykování (sobota – bosota), vynechávání nebo domýšlení písmen, slov, slabik, chyby v diakritice,nesprávná intonace a melodie věty,špatná orientace v textu, neudrží pozornost na jednom řádku,neschopnost reprodukovat přečtený text, nebo pouze s návodnými otázkami. Dysortografie je porucha učení pravopisu Dysortografie je specifická porucha učení, která se projevuje chybným pravopisem. Dítě pravidla pravopisu teoreticky zná, při písemném projevu však chybuje. Mezi základní projevy patří: dítě píše, tak jak slyší,vynechává písmena, slabiky i slova,přesmykuje (sobota – bosota),vynechává, přidává písmena,má chybnou diakritiku,zaměňuje zvukově podobné hlásky (š-č-ž/s-c-z), slabiky (dy-ty-ny/di-ti-ni),chybuje v hranicích slov (píše např. podlesem dohromady),gramatické chyby. Dysgrafie je porucha učení psaní Dysgrafie je specifická porucha učení, která se projevuje v grafickém projevu, tedy při psaní (neúhledné, nečitelné) nebo při kreslení. Mezi základní projevy patří: pomalé psaní, nečitelné písmo, zhoršená celková úprava na stránce,křečovitý úchop pera, úchop pera bez podloženého prostředníčku, napětí v ruce až k rameni, rychlá unavitelnost při psaní,psaní, obtíže při navazování písmen, s udržením písmen na řádku, správného sklonu, správného rozestupu mezer mezi slovy, s velikostí písmen,chyby v hranicích slov (do lesa – dolesa),v matematice – záměny tvarově podobných číslic, v geometrii při rýsování,při časově limitovaném psaní,gramatické chyby – dítě se příliš soustředí na psaní, grafickou podobou písma, gramatická pravidla mu unikají. Víme, co jsou poruchy učení a náprava poruch učení se nazývá reedukace. Reedukací označujeme proces, kdy se snažíme zlepšit úroveň porušených nebo nevyvinutých funkcí nezbytných pro čtení, psaní a počítání.Reedukace je vždy individuální záležitostí – vychází se tedy z aktuálního stavu dítěte a konkrétních projevů poruchy. Nejefektivnější je při individuální práci pedagoga s Vaším dítětem.Reedukace není doučování. Pokud si přejete vědět více o konkrétní možnosti reedukace, neváhejte kontaktovat pedagogickou poradnu Chytrý školák. Článek Co jsou poruchy učení? se nejdříve objevil na ChytrySkolak.cz.

projít na článek

Diagnóza F 432

Diagnóza F 432 znamená poruchy schopnosti přizpůsobení se. Jde o stavy subjektivních obtíží a emoční poruchy‚ které obvykle zasahují do interakce s ostatními lidmi. Poruchy začínají v období adaptace na výraznou životní změnu nebo stresovou životní událos

projít na článek

Myšlenky Bruna Gröninga - 3. část

Mohl bych také psát knihy. Proč bych měl? Když mám příležitost, rozšiřovat své učení ve formě přednášek, je to přece mnohem účelnější. Že má moje učení dobrý smysl a účel, bylo přece prokázáno tím, že jím mnoho lidí dostalo na správnou cestu. Z toho má te

projít na článek

Revoluce v lékařství - 3. kapitola

Učení Bruna Groeninga Tajemství Bruna Groeninga odkryto vědou? Bruno Groening byl často označován v novinách jednostranně a se značně ironickým podtónem jako "zázračný doktor Groening". Ale o Groeningově učení se nehovořilo nikdy. Úloha snižování významu

projít na článek

Léčení duchovní cestou - klíč ke zdraví zítřka

Učení Bruna Gröninga Vědecky dokumentováno, lékaři a zdravotníky potvrzenoJsou vyléčení duchovní cestou klíčem ke zdraví zítřka? "Zázračný muž" Bruno Gröning o tom byl přesvědčený. Své učení nestudoval ani nevyvinul, bylo mu dáno duchovně. Ve svých pře

projít na článek

Příznaky epilepsie

Viditelným příznakem epilepsie jsou záchvaty. Existují různé druhy záchvatů, jejichž projevy se mohou lišit a mohou mít i různý vliv na organismus. Trvají od několika sekund po několik minut, jedinec při nich zůstává při smyslech, nebo může dojít ke ztrát

projít na článek