V členské sekci Navigátoru za prací, kde pro vás vyhledáváme nabídky práce, ke kterým není potřeba znalost norštiny, se často objevuje pozice BPA osobního asistenta pro postižené. Často k této práci máte doplňující dotazy typu: Opravdu není potřeba norština? nebo Musím klienta zdvihat? či Není potřeba zdravotnické vzdělání nebo praxe?Pojďme si tedy na ty nejčastější dotazy odpovědět: Co znamená BPA asistent? BPA je zkratka pro brukerstyrt personlig assistanse neboli (trochu krkolomně přeloženo) klientem řízený osobní asistent. Díky BPA asistenci si klient sám určuje co bude dělat, kdy to bude dělat a jak to bude dělat. Nemusí tak žít v ústavu, kde se o něj bude starat zdravotnický personál a snídaně se bude podávat v 08:00 a v pondělky to bude chléb s paštikou. Díky BPA asistenci může klient bydlet ve vlastním bydlení, může jíst co bude chtít a vstávat, kdy se mu zachce. Klienti s BPA asistenty chodí do práce nebo do školy, na fotbalové zápasy, na večeři do města, na rande, do posilovny a tak dále. Prostě žijí normální život. Vy, jakožto jejich asistent, jste jejich rukama a nohama. Vystačím si na pozici osobního asistenta pro postižené v Norsku jen s angličtinou? Ano i ne. Záleží to jen a jen na klientovi, jestli je ochotný s vámi mluvit anglicky. Pro práci s mentálně postiženými klienty je znalost norštiny nutností. Řada z klientů, kteří mají fyzický handicap angličtinu ovládá a nedělá jim problém zaměstnat cizince. Mnozí to dokonce preferují, protože cizincům například nevadí pracovat přes Vánoční nebo Velikonoční prázdniny nebo 17.května, kdy chce mít většina Norů volno. Musím klienta zdvihat? V případě, že budete pracovat s fyzicky postiženým klientem, tak je velmi pravděpodobné, že s ním budete manipulovat, například při přesunu z postele do křesla. Nemusíte se toho ale obávat, v naprosté většině případů se nejedná o žádnou fyzicky náročnou činnost. Klienti jsou na to vybavení. Já jsem za poslední roky pracovala s pěti různými klienty. Dva z nich mohli používat ruce a do křesla nebo do postele se v pohodě přesunuli sami. Zbylí tři měli genetickou svalovou nemoc, kvůli které nemohli používat ani ruce. V takovém případě měli doma na stropě nainstalovaný malý výtah, do kterého se připne zvedací závěs. Je k práci osobního asistenta v Norsku potřeba zdravotnické vzdělání? Na naprostou většinu pozic vzdělání nebo praxi nepotřebujete. Klient nebo ostatní asistenti vás naučí vše potřebné. Opět se to bude odvíjet od diagnózy vašeho klienta někde nebudete manipulovat s žádnými speciálními přístroji, jinde se toho budete muset naučit celkem dost. Jak vypadá běžný pracovní den? Na tuto otázku se těžko odpovídá. Odvíjí se to od klientovy diagnózy a od klienta samotného. Váš běžný den také bude pravděpodobně vypadat jinak než ten můj. Pojďme si ale dát příklad. Pokud klient potřebuje asistenci 24 hodin denně, pak je pracovní den rozdělen buď na tři směny (ranní, odpolední a noční) nebo na dvě dvanáctihodinové směny (denní a noční). Když klient spí, pak je vaším úkolem být vzhůru a být připravený reagovat na zavolání nebo alarm. Klient se v noci musí otáčet a polohovat, aby neměl proleženiny. (Podobně jako vy se v noci otáčíte ze strany na stranu). Když je klient vzhůru, tak jste mu po ruce při jakékoliv činnosti, kterou si přeje vykonávat, ať už to je návštěva přátel, obchodního centra, tělocvičny nebo třeba příprava jídla. Čeho se většina lidí, kteří s prací asistenta nemají zkušenosti, obává či štítí je pomoc při osobní hygieně. Chápu, že toto je pro některé lidi za hranicí, ale věřte mi, že vám to po pár dnech práce bude připadat naprosto normální a nebudete se nad tím dvakrát zamýšlet. Kolik si jako osobní asistent můžete vydělat? Platové ohodnocení osobních asistentů je podle tarifních smluv (tabulkový plat). Základní plat je cca 185 NOK na hodinu. Za práci v noci je příplatek (cca 50 NOK) a za práci o sobotách a nedělích taktéž (cca 50 NOK). Pracujete-li tedy například v noci ze soboty na neděli, tak dostanete 285 NOK na hodinu. Práce osobního asistenta rozhodně není vhodná pro každého, ale je to dobrý odrazový můstek pro začátek života v Norsku. Kromě dobrého platu je i výhodou určitá flexibilita. Pokud navíc budete pracovat 12 hodinové směny, tak si 100 % pracovní úvazek odkroutíte ve 12 směnách a po zbytek měsíce pak máte volno. Zajímá vás více? Zeptejte se v komentářích! Nové nabídky na pozici osobních asistentů, kde stačí angličtina taktéž publikujeme v členské sekci Navigátor za prací. Toužíte zažít severské dobrodružství a láká vás možnost práce v Norsku? Pokud chcete mít po ruce průvodce celým procesem hledání práce, stěhováním se do Norska, zařizováním formalit jak v Norsku, tak v Čechách - tak je Navigátor za prací to co hledáte! CHCI VĚDĚT VÍC The post Co obnáší práce BPA osobního asistenta? first appeared on Práce v Norsku.The post Co obnáší práce BPA osobního asistenta? appeared first on Práce v Norsku.
Hledáme empatické a komunikativní pracovnice, které mají zájem patřit do našeho týmu Maltézské pomoci Jeseník a chtějí docházet do domácností klientů s omezenou soběstačností. Jedná se o pozici pracovníka v sociálních službách, osobního asistenta, který v
projít na článekMáte rádi interiérový design a chcete se dozvědět, co všechno práce v takovém studiu obnáší? Čeká vás péče o prodejnu s designovými doplňky, návrhy exteriérového stínění, ale také správa webu a sociálních sítí. Výborná znalost angličtiny podmínkou, něm
projít na článekUkázka audia na pozitivní programování mysli Opravdové odpuštění: Mila pani Marusko, chtela bych Vam touto cestou vyjadrit vdecnost a oceneni za uzasnou praci a laskavy pristup, se kterym Vase seminare, kurzy a treninky probihaji. Mam za sebou nekolik let
projít na článekPřejete si home office a nevadí vám, že se vydáte zcela novým směrem ve svém životě? Podívejte se, jaká povolání se dají pohodlně realizovat z bytu, chaty, nebo třeba z plovárny. Virtuální asistent Firmy si již nemohou dovolit platit člověka, který bud
Vážení klienti, vzhledem k závěrům z jednání Bezpečnostní rady státu ze dne 10.3.2020 vydalo vedení společnosti J. N. Nova spol. s r. o. nařízení o omezení osobního kontaktu na provozovnách společnosti. S ohledem na vývoj situace s nákazou koronavirem CO
projít na článek