Downs-Thomsonovo pravidlo (paradox) tvrdí, že rychlost dopravy v městských oblastech je v dlouhodobém horizontu stejná pro individuální automobilovou dopravu (dále IAD) a pro veřejnou dopravu (dále VD). To znamená, že pokud se zlepší rychlost VD, tak se sníží počet aut na silnicích a rychlost IAD se zlepší. Naopak, pokud se zhorší rychlost VD, tak se zvýší počet aut na silnicích a rychlost IAD se zhorší. To je zcela přirozené, protože řidiči a cestující zvolí nejrychlejší možný způsob dopravy.Tedy, i když se zdá, že rozšiřování silnic a budování dalších jízdních pruhů může řešit dopravní problémy, tak to v dlouhodobém horizontu není pravda. Protože pokud se doprava usnadní, tak se zvýší počet lidí, kteří používají IAD, a tím pádem se rychlost opět sníží. Proto by se místo toho měli politici zaměřit na zlepšování VD, což by mohlo vést ke snížení počtu aut na silnicích a zlepšení rychlosti dopravy v celkovém měřítku.Ačkoliv je toto tvrzení jednoduché, jeho důsledky jsou velmi důležité a často netriviální:Pokud chcete zlepšit rychlost individuální automobilové dopravy (IAD), musíte zlepšit rychlost MHD a cyklistické dopravy. Nic jiného nepomůže.Přidání dalších jízdních pruhů na silnicích nepomůže zrychlit dopravu, pouze zvýší počet aut na silnicích.Odebrání některých jízdních pruhů z IAD nepomůže zrychlit dopravu, ale sníží počet aut na silnicích.Snížení maximální povolené rychlosti na 30 km/h nepomůže zrychlit IAD, ale zlepší bezpečnost na silnicích.Rychlost IAD lze zvýšit pouze zlepšením rychlosti veřejné dopravy. Je tedy nutné zabránit tomu, aby IAD brzdila veřejnou dopravu, například vyhrazením pruhů pro autobusy a zakázáním vjezdu automobilům do tramvajových pruhů. Zohlednění Downs-Thomsonova paradoxu při formulování dopravní politiky může vést k následujícím doporučením:Prioritizujte zrychlení veřejné dopravy (VD): Investice do zlepšení infrastruktury a služeb VD mohou vést ke zvýšení pohodlí a rychlosti dopravy a tím k přesunu lidí z aut do VD. To by mohlo snížit dopravní zácpy a zlepšit mobility ve městě. Navíc by mohly být přidány BUS pruhy nebo vyhrazené pruhy pro tramvaje a trolejbusy, což by mohlo ještě více urychlit dopravu.Omezte růst individuální automobilové dopravy (IAD): Rozšíření silnic pro IAD obvykle nezrychlí dopravu a může dokonce vést k jejímu zpomalení a zhoršení kvality ovzduší. Místo toho by se mohly investovat peníze a úsilí do podpory VD a alternativních způsobů dopravy, jako jsou cyklistické stezky a pěší zóny.Využijte moderní technologie: Digitální technologie a inteligentní systémy mohou být využity k monitorování dopravy, snižování zácpy a optimalizaci kapacity dopravních sítí. Například může být využito umělé inteligence k řízení dopravy nebo k informování řidičů o nejrychlejší cestě k cíli.Zapojte veřejnost: Konečné řešení dopravních problémů může být dosaženo pouze ve spolupráci s veřejností. Důležité je získat zpětnou vazbu a názory obyvatel na dopravu v jejich městě a zapojit je do rozhodovacího procesu. Místní obyvatelé mohou být zapojeni do plánování a výběru priorit dopravních projektů a získávat tak pocit vlastnictví a angažovanosti v procesu. /*! elementor - v3.16.0 - 14-09-2023 */ .elementor-heading-title{padding:0;margin:0;line-height:1}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title[class*=elementor-size-]>a{color:inherit;font-size:inherit;line-height:inherit}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-small{font-size:15px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-medium{font-size:19px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-large{font-size:29px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-xl{font-size:39px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-xxl{font-size:59px}Zdoje Sepsáno za pomoci ChatGPTWikipedie: Downs–Thomsonův paradoxtwitter TainaHaapamakitwitter pozorovatel16 Článek Downs–Thomsonovo pravidlo (paradox) se nejdříve objevil na Plzeň na kole.
Od 24. dubna 2023 došlo ke snížení prodejních cen na vybrané výrobky v bezpečnostních systémech výrobce Paradox (komunikátory, video zvonky, vybrané prvky systému MAGELLAN - ústředna, magnetické kontakty, klávesnice, detekory a další).
Móda je paradoxní fenomén ze své podstaty. Nikdy není pouze funkční a užitková, přesahuje společenskou nutnost, která člověku přikazuje se oblékat. Její povrchnost a triviálnost jsou šalebné – vždy odráží posedlosti i ideály doby, ve které vznikala. Výsta
projít na článekMóda je paradoxní fenomén ze své podstaty. Nikdy není pouze funkční a užitková, přesahuje společenskou nutnost, která člověku přikazuje se oblékat. Její povrchnost a triviálnost jsou šalebné – vždy odráží posedlosti i ideály doby, ve které vznikala. Výsta
projít na článekV oboru EZS došlo k nahrazení venkovního detektoru NV35M od výrobce Paradox novým modelem s označením NV37M. Jedná se o venkovní duální PIR detektor s charakteristikou záclona.
Se začátkem podzimu přicházíme s dalším info-bulletinem, ve kterém Vám nabízíme velký výběr aktuálních novinek a zajímavých informací z našeho sortimentu. V oboru EZS jsme nabídku značky PARADOX doplnili o nový bezdrátový expandér ZX22...