Drogerie Rossmann loni v Česku zaznamenala rekordní tržby 6,5 miliardy korun

Drogerie Rossmann loni v Česku zaznamenala rekordní tržby. Do nových poboček, vyššího komfortu pro zákazníky a růstu mezd zaměstnanců investovala stamiliony korun. Tržby drogerie Rossmann, která letos slaví 30 let působení na českém trhu, v roce 2023 dosáhly rekordních 6,5 miliardy korun. Meziročně se tak zvýšily o téměř pětinu. K příznivým výsledkům přispělo i pokračující rozšiřování prodejní sítě a zkvalitňování služeb pro zákazníky. Výše investic v roce 2023 činila 230 milionů korun a směřovala hlavně do této oblasti. Dnes má Rossmann v České republice 177 prodejen. V roce 2023 otevřel 11 nových a 16 se dočkalo modernizace včetně rozšíření. Výrazně si polepšili také zaměstnanci, jejichž mzdy rostly, například na prodejnách v průměru o téměř 13 %. Česká síť Rossmann je součástí mezinárodního koncernu, který loni v Německu, Španělsku, Polsku, Maďarsku, České republice, Turecku, Albánii, Kosovu a Dánsku utržil 13,9 miliardy eur a zvýšil obrat o více než 14 %. Hrubý obrat v České republice se zvýšil o 18 % a dosáhl hodnoty 6,5 miliardy korun. Šlo o nejvyšší obrat za téměř 30 let od jejího vstupu na český trh. Rozšiřování prodejen, modernizace a růst sítě Za posledních pět let otevřela drogerie v České republice 53 nových prodejen a 91 stávajících zmodernizovala. V roce 2023 se drogerie Rossmann například nově stala součástí Václavského náměstí v Praze. V Brně na Masarykově ulici pak byla otevřena pobočka, která je největší prodejnou drogerie v celé České republice. Za účelem zefektivnění, zrychlení a zkvalitnění služeb pro zákazníky také dál pokračovalo zavádění samoobslužných pokladen. Z celkového počtu prodejen Rossmann na českém trhu jimi disponují již téměř dvě třetiny. Letos firma tyto pokladny nainstaluje v celé prodejní síti. Koncem roku 2023 došlo k uzavření významného obchodního partnerství s on-line obchodem Rohlík.cz. Ten nově nabízí více než 400 produktů z portfolia privátních značek Rossmann. „Pro rok 2024 plánujeme rekordní investice do otevíraní nových poboček, modernizace a rozšiřování stávajících prodejen. Investice do rozvoje sítě od roku 2019 přesáhnou miliardu korun. Celkový počet prodejen by měl překonat 200. Nadále se nám daří navyšovat náš tržní podíl a řadíme se mezi jedničky v uvádění produktových novinek na drogistický trh,“ uvádí Vít Podešva, jednatel společnosti Rossmann. Rozvoj digitální a marketingové strategie Společnost loni pokračovala také v digitalizaci, automatizaci či zjednodušování procesů. Mimo jiné zkrátila dobu přípravy objednávek na e-shopu na pouhých 60 minut od zadání po možnost vyzvednutí na pobočce. Rovněž zákazníkům umožnila si objednávku doručit domů nebo do vybraného výdejního místa Zásilkovny. V roce 2023 se drogerie aktivně spojila s tématem jógy a zaměřila se tak nejen na vnější, ale i vnitřní krásu, čímž ještě více podtrhla svůj slogan „A život je krásnější“. S jógovými videi se zákazníci pravidelně setkávají v aplikaci Rossmann Club. Zákazníci v roce 2023 velmi významně ocenili jednu z privátních značek, když prémiové dětské kalhotky Babydream zvítězily ve Volbě spotřebitelů v kategorii dětských plenek. Za účelem dalšího zlepšování zákaznické zkušenosti bylo zavedeno také měření zpětné vazby pomoci nástroje Customer Love Score. Péče o zaměstnance Rossmann loni znovu dokázal, že kromě spokojenosti zákazníků klade dlouhodobě důraz také na péči o zaměstnance. „Za poslední dva roky jsme navýšili mzdy na prodejnách o více než čtvrtinu. Byly zavedeny benefity typu Cafeterie a také bezplatná asistenční linka, která je zaměřená na individuální pomoc při řešení osobních záležitostí našich zaměstnanců a jejich rodinných příslušníků. Zvyšování mezd plánujeme i pro letošní rok. Zaměstnanci jsou pro nás jasnou prioritou, neboť jsou to právě oni, kdo stojí za úspěchem naší společnosti,“ říká Karol Jakubek, jednatel společnosti Rossmann. Na podzim roku 2023 byl koncern americkým časopisem Forbes opět jmenován jedním z nejlepších zaměstnavatelů na světě. Umístil se na 16. místě z celkových 700 společností v žebříčku. V Německu patří ke trojici nejlepších vůbec. Společenská odpovědnost a udržitelnost Společnost loni pokračovala rovněž ve svých aktivitách na poli společenské odpovědnosti. Ve svém dlouhodobém charitativním projektu Kde srdce pomáhá byla vybraným neziskovým organizacím na pomoc potřebným věnována částka 3,8 milionu korun. Společnost se zapojila již poosmé do celostátní Sbírky potravin a aktivně se věnovala také svému dlouhodobému projektu Vraťte stromům korunu, díky kterému bylo v mnoha městech a jejich okolí napříč celou Českou republikou vysazeno již více než 2 700 vzrostlých stromů. The post Drogerie Rossmann loni v Česku zaznamenala rekordní tržby 6,5 miliardy korun appeared first on Zboží a Prodej – zprávy z retailu.

projít na článek

Rekordní léto na stanicích Orlen Benzina: Dva miliony prodaných hotdogů

Prázdninový provoz na čerpacích stanicích sítě Orlen Benzina, která je s 435 stanicemi největším řetězcem v Česku, byl rekordní. Objem prodaného občerstvení meziročně výrazně vzrostl.

projít na článek

Prodej letenek se meziročně zvýšil o 20 až 30 procent

Vět ina prodejců letenek v Česku zaznamenala v roce 2023 meziročn n růst prodeje letenek o 20 až 30 procent. Přibližně o 20 procent se prodej zv il port lu Letu ka.cz, u Student Agency Travel to bylo 30 procent a prodejce Kiwi.com uvedl n růst o 25 proc

projít na článek

Loni v daňových rájích sídlilo 13.247 českých firem

V roce 2014 došlo k významnému navýšení základního kapitálu v zahraničních společnostech zapojených do offshore struktur. Konkrétně se jednalo o investici 430 miliard korun., což je o 7,4 procent meziročně více. Tento trend je bezpochyby rovněž spojen

projít na článek

Rekordní desítka!  Lidé „vyběhali“ pro hospic více než 1,2 milionu korun!

Litoměřice Sobotní Běh pro Hospic sv. Štěpána v Litoměřicích s pořadovým číslem 10 se i přes nepřízeň počasí mimořádně vydařil. Mezi kapkami deště se na start jubilejního ročníku, nad kterým převzal záštitu prezident ČR Petr Pavel, postavilo více než

projít na článek

Každá pátá česká firma se loni stala obětí ransomwaru, výkupné zaplatilo 15 % z nich

Společnost Sophos zveřejnila vý­sledky svého průzkumu, který mapu­je reálné zkušenosti českých firem s ransom­wa­ro­vý­mi útoky a dopady těchto útoků na jejich podnikání v roce 2023. Tři pětiny firem loni čelily nějakému kybernetickému útoku, každá pátá s

projít na článek