Efektivní skladování potravin v e-commerce

Ať už mluvíme o zásilkových obchodech, nebo online objednávání potravin u velkých řetězců s donáškou do domu nebo vyzvednutím v prodejně, objednávání potravin a rychloobrátkového zboží přes internet zažívá boom. Firmy, které tuto službu poskytují, tak musí řešit nejen dovoz zboží, tedy takzvanou „poslední míli“ k zákazníkovi, ale také úsporné a hlavně kontrolované skladování zboží ve skladu nebo meziskladu. To, co je pro zákazníka pouhým kliknutím na zboží a vložením do virtuálního košíku, v pozadí vyžaduje promyšlenou strategii logistiky. Ta nezahrnuje pouze chladicí nákladní vozy na dovoz zboží, ale také skladování v kontrolovaných podmínkách. Ideálně prostorově úsporné a s neustálým přehledem o minimální spotřebě. A to vše při velké variabilitě sortimentu. Velmi přísným předpisům pro skladování zboží rychle podléhajícího zkáze je možné dostát s použitím automatizovaných skladových systémů výtahového nebo karuselového typu. Ty umožňují: chlazení pro skladování zboží podléhajícího zkáze, mražení zboží až do −20 stupňů Celsia, udržování konstantní teploty zboží (a to na škále od +60 do −25 stupňů Celsia), udržování zboží bez přístupu vlhkosti, ochranu před prachem a nepříznivými venkovními vlivy, sledování šarží, přesný, bezpečný a kontrolovaný přístup ke skladovanému zboží. Automatizované skladové systémy zároveň umožňují skladování velmi variabilního zboží na minimální ploše, a to díky maximálnímu zahuštění skladu. Některé komponenty musí být samozřejmě uzpůsobeny speciálním podmínkám tohoto skladování (při kontrole teploty musí být například vybaveny speciálními uzavíratelnými dveřmi které zabraňují tahu vzduchu při vyskladňování a zaskladňování). Automatizované systémy jsou také často napojeny na klimatizaci nebo se jedná o tzv. room-in-room řešení. Díky principu „zboží k obsluze“ však tyto systémy umožňují lépe zvládnout tzv. peak times a stejně jako všechny standardní automatizované skladové systémy mohou být doplněny o systémy navádění obsluhy pro ještě rychlejší a přesnější přístup ke zboží.

projít na článek

Jaké příležitosti skýtá česká a slovenská e-commerce?

Ač kamennému maloobchodu – alias pěkně nečesky offlinu – mizí půda pod nohama, onlinu se daří. A často právě na úkor offlinu. Jakou podobu má tento trend a celá e-commerce vůbec v české dolině a pod Tatrami?

projít na článek

Novinky e-commerce 07/2017

Ověřeno zákazníky se dočkalo redesignu. Bannery umístíte už i na Zboží.cz. VISA se vydává na trestnou výpravu proti hotovosti. Reklamou Facebooku zacílíte i celou domácnost. Mall Group získala většinový podíl v Košíku.cz. Češi nakupují čím dál víc. ČOI ko

projít na článek

Prodejna potravin Na Marjánce

Nově zrekonstruovaná prodejna potravin v Kostelci nad Labem otevřela dveře svým zákazníkům Zadání  Zadání znělo jasně: „Chci nejkrásnější prodejnu potravin v našem městě. Co ve městě, v celém Středočeském kraji,“ pronesla s úsměvem sobě vlastním, ihned na

projít na článek

Hodnota potravin z hlediska úrovně jejich záření (radiace)

Jedná se o přirozené záření potravin. Jeho existenci část vědců uznává a část ji popírá. Je užitečné o její existenci vědět, zvláště pro nás, kteří se věnujeme józe a víme, že životodárnou energii (pránu) získáváme z prostředí a všeho, co nás obklopuje, t

projít na článek

Novinky e-commerce 10/2017

Rozmanitostí hýří nejen podzim, ale i dění na scéně e-commerce. Alza popohnala prodeje rozdáváním másla. Facebook vyděsil markeťáky experimenty na Slovensku. Evropská komise se jala vyšetřovat výrobce kvůli diktátu koncových cen. Úřad pro ochranu osobních

projít na článek