Elektroauta jako akumulátory

 Podle předpokladu bude v Německu v roce 2035 registrováno přibližně 33 milionů bateriových elektrických vozidel. S ohledem na plány výrobců bude do roku 2035 asi 65 % těchto vozidel technicky schopných obousměrného nabíjení. Ne všechny ale budou mít požadovanou nabíjecí infrastrukturu. Výsledkem je potenciál přibližně 7,6 milionu vozidel, která se mohou nabíjet obousměrně. Při tomto počtu vozidel by bylo k dispozici až 380 gigawatthodin, což je třikrát více než celoněmecká potřeba stacionárního bateriového úložiště. Podle propočtů by při počtu čistě elektrických vozidel v Německu mohlo být deset gigawattů úložné kapacity k dispozici již v roce 2023. To odpovídá zhruba ...

projít na článek

Jak je to s ekologií elektroauta?

Video s profesorem Volker Quaschningem, které odpovídá na otázky emisí, kolapsu sítě a celkového množství potřebného proudu v Německu. U nás to v principu nebude jiné.V němčině. Více

projít na článek

Přestavba na elektroauta v Bavorsku

 Start-up E-Revolt z Bavorska přemění auta ze spalovacích motorů na elektrický pohon během 8 hodin. Samotný vůz zůstává v provozu jako elektromobil, přičemž odstraněný spalovací motor lze prodat. Společnost říká, že chce přispět k oběhovému hospodářs

projít na článek

Výškové budovy jako akumulátory

 Intermitentní povaha obnovitelných zdrojů vyžaduje akumulaci. Inovativní způsob akumulace spočívá v gravitační akumulaci energie založené na provozu výtahů ve výškových budovách. LEST (Lift Energy Storage Technology) je decentralizované řešení pro u

projít na článek

Fotovoltaika v německé IKEI

Ve druhém týdnu tohoto měsíce začalo IKEA Německo v pěti svých obchodních domech prodávat fotovoltaický set od velikosti 2,2 kWp s daní, instalací a 6 letou zárukou na instalaci a od ceny 4730 euro. Polykrystalické fotovoltaické panely jsou od kanadsk

projít na článek

Budovy mohou sloužit jako úložiště CO2, pokud budou vyrobeny ze dřeva místo cementu a oceli

 Nová studie ukazuje, že stavební revoluce, která by nahradila cement a ocel v městské výstavbě dřevem, může mít pro stabilizaci klimatu dvojí přínos. Zaprvé se může vyhnout emisím skleníkových plynů z výroby cementu a oceli. Za druhé, může proměnit

projít na článek