Podle aktuální studie zadané Federální agenturou pro životní prostředí (UBA) jsou elektromobily registrované v roce 2020 zhruba o 40 % šetrnější ke klimatu než auta s benzinovými motory. S rozšířením výroby elektřiny z OZE se klimatická výhoda zvýší na přibližně 55 % pro automobily registrované v roce 2030. Podle prezidenta UBA Dirka Messnera jsou elektrická vozidla nezbytnou součástí při dosahování klimatických cílů v Německu. Aby byl jejich nákup atraktivnější, měly by vozy s vyššími emisemi CO2 v budoucnu při nové registraci podléhat přirážce. Jedině tak budeme schopni dosáhnout cíle federální vlády 15 milionů elektromobilů do roku 2030. Ve studii byly ...
Nová studie zveřejněná Evropskou komisí se týká skutečných dopadů emisí mimo CO2 z letectví, poškozujících klima. Komise předložila konkrétní údaje o drasticky podceňovaných škodách na klimatu způsobených celkovými emisemi z letectví. Letecký p
projít na článekAdaptace na změnu klimatu je stejně důležitá, jako snižování našeho vlivu na klima (mitigace). Výsledky mitigace klima pozná za desítky let a to je jeden z důvodu, proč se do toho nikomu moc nechce. A málokdo chápe, že mitigace, neboli snižování emisí skl
projít na článekV debatě o prodlužování životnosti německých jaderných elektráren jsou v současné době převážně ignorována rizika a nebezpečí dalšího provozu jaderných elektráren. Německá federace pro životní prostředí a ochranu přírody (BUND) to kritizuje a v nové
projít na článekTéměř bez povšimnutí veřejnosti probíhá největší ekologická katastrofa na světě, kterou odborníci odhadují mnohem dramatičtěji než klimatickou katastrofu. Každým rokem zmizí na celém světě sedm milionů hektarů úrodné půdy prostřednictvím lidského drancová
projít na článekSpolečnost Carbonaide , která vzešla z výzkumného centra VTT Technical Research Center of Finland, používá fosilizovaný CO2 , který byl vtlačen do země , k výrobě extrémně tvrdých prefabrikátů. Ty jsou tvrdé jako beton, ale nevyžadují žádný cement,
projít na článek