Drama s osychající tratí a další vítězství pro Salaquardu Úvodní závod ESET GT byl na Red Bull Ringu naplánován na nedělní ráno, což značně ztížilo podmínky pro všechny startující. Trať ještě nebyla zcela suchá a opatrnost zejména v prvních kolech byla na místě. Se zrádnými podmínkami se nejlépe vypořádal Filip Salaquarda, který dosáhl na čtvrté prvenství ve sprintu. Po nočním dešti a ranní mlze zůstávala trať lehce mokrá, nicméně na pneumatiky do deště to v žádném případě nebylo a celé pole startovalo na suchých pneumatikách. Už v zaváděcím kole ale havaroval Piotr Wira a další jezdci ztráceli kontrolu nad svými vozy. Ještě, než bylo vůbec odstartováno, zavlály nad okruhem červené vlajky a jezdci se znovu jeli seřadit na startovní rošt v čele s Alexanderem Oberem s Lamborghini kategorie GTX a Filipem Salaquardou s Audi kategorie GT3. Oberovi se start nepovedl a Salaquarda šel pohodlně do vedení. Týmoví kolegové Matěj Pavlíček a Jáchym Galáš projížděli úzkou první zatáčku bok po boku, nicméně Pavlíček nájezdem na obrubník na vnitřku ztratil kontrolu nad svým lamborghini a dostal hodiny. Než se otočil do směru jízdy, projelo kolem něj bezmála třicetičlenné startovní pole. Eset Cup Series 2023 Red Bull Ring Konopka vs Herbeck by G. Kozera Že nebyla trať dokonale suchá dokazovaly jednotlivé časy na kolo. V úvodu závodu byly až o patnáct sekund pomalejší než v sobotní vytrvalosti. Absolutně nejrychlejším mužem na trati byl opět Filip Salaqurda, který se vzdaloval druhému Jáchymu Galášovi, jenž byl zároveň lídrem kategorie GTC. Na jeho záda zároveň tlačil domácí Ernst Kirchmayr s Ferrari 488 GT3, atakován Liborem Milotou s Mercedesem AMG GT3. Matěj Pavlíček se mezitím propracovával dopředu a s nejrychlejšími koly na kontě se po devíti kolech propracoval na celkovou devátou příčku a třetí místo v rámci GTC. Ve dvanáctém kole překonal Pavlíček Dennise Waszka a zaujal druhé místo v GTC za Galášem, který nadále za zády držel Kirchmayra a Milotu s vozy GT3. Ke změně pořadí na předních příčkách už do konce závodu nedošlo a Salaquarda dosáhl na čtvrtou výhru ve sprintu. V rámci kategorie GT3 dojel na druhém místě Kirchmayr a třetí skončil Milota. Čtvrtý skončil Miro Konopka a první pětku uzavřel Petr Kačírek. V kategorii GTC si další double odváží tým Mičánek Motorsport v čele s Jáchymem Galášem a druhým Matějem Pavlíčkem. Třetí skončil Dennis Waszek. Na čtvrté a páté pozici dojeli Manuel Süssenguth a Michael Oliver s vozy Porsche 911. V rámci GTX zvítězil Denis Liebl s náskokem necelé sekundy před Bernhardem Löfflerem. Třetí dojel Alexander Ober, čtvrtý Pavel Sovička a pátý Alexandru Pitigoi. V kategorii GT4 si další výhru připsal Zénó Kovács s BMW M4 GT4 před Matejem Kosičem s Mercedesem, Antalem Zsigem a Andrejem Lahem. V kategorii TCX zvítězil Günther Wiesmeier s vozem Cupra. Na druhém místě dojel jeho týmový kolega Hans-Peter Eder. Start Eset Cup Series 2023 na Red Bull Ringu by G. Kozera ESET Cup Series a opět neporazitelný Salaquarda Stejně jako v ranním závodě ESET GT na Red Bull Ringu, i start druhého sprintu se nepovedl na první pokus. V zaváděcím kole se ze startovního roštu nerozjel Matej Kosič s mercedesem a nad okruhem zavlály červené vlajky. Po několikaminutovém zdržení vyrazilo pole jezdců donbsp;dalšího zaváděcího kola a mohlo se závodit. Z pole-position startující Alexander Ober opět neproměnil nejvýhodnější postavení ve vedení v závodě a propadl se o několik pozic. Při nájezdu do první zatáčky to vypadalo, že se na první místo protlačí Jáchym Galáš, nicméně Salaquarda zvládl zrádnou zatáčku na výbornou a na dlouhou rovinku akceleroval v čele závodu. Za Salaquardou bojovali o první pozici v kategorii GTC týmoví kolegové Jáchym Galáš a Matěj Pavlíček, snažící se napravit nepovedený první sprint, v němž dostal hodiny. Ve třetím kole využil Pavlíček slipstream z lamborghini před sebou a ve třetí zatáčce Galáše předjel po vnější straně. Jejich souboj sledoval čtvrtý Libor Milota s Mercedesem AMG GT3. Milotův týmový kolega z GT2 Motorsport, Dennis Waszek krátce nato zastavil na vnitřku první zatáčky pro technické problémy a na trať musel safety car. Třináct minut před koncem byl závod opět restartován a na vedoucího Salaquardu se doslova nalepil Pavlíček. Ačkoliv Audi RS8 GT3 a Lamborghini Super Tropheo patří do odlišných kategorií, Pavlíček využil vyššího výkonu svého lamborghini a pověsil se za Salaquardu. Jeho pronásledování vedoucího může však vydrželo jen do technické pasáže okruhu, kde se Salaquarda svému soupeři o poznání vzdálil a poté už začal kroužit na čele s bezpečným odstupem. Salaquarda tak vyhrál svůj pátý sprint a z Red Bull Ringu odjíždí neporažen – dosáhl na vítězné trofeje v obou sprintech i ve vytrvalosti. Na druhém místě v rámci klasifikace GT3 dojel Libor Milota před Ernstem Kirchmayrem. Čtvrtý skončil Miro Konopka po pěkném souboji s Alexanderem Oberem. První pětku uzavřel Gregor Zsigo s BMW M4 GT3. Brečka s Porsche 911 GT3 Eset Cup Series Red Bull Ring 2023 by G. Kozera V GTC se z druhého prvenství v sezoně radoval Matěj Pavlíček před Jáchymem Galášem. Za oběma lamborghini dojela čtveřice vozů Porsche 911 v pořadí Franz Lahmer, Manuel Süssenguth, Michael Oliver a šestý Bob Bau. V kategorii GTX vyhrál Bernhard Löffler před Alexanderem Oberem, oba na vozech Lamborghini Huracan. Třetí dojel Denis Liebl, čtvrtý Pavel Sovička a pátý Alexander Pitigoi. V kategorii GT4 si pro páté vítězství v řadě dojel Zénó Kovács před Antalem Zsigem a Andrejem Lahem. ENDURANCE, aneb hodinové zápolení s rakouskými soupeři I třetí vytrvalostní závod sezony 2023 se odehrával v režii českého závodníka Filipa Salaquardy z týmu I.S.R. Racing, které v cestě za prvenstvím nezastavily ani dvě žluté fáze v úvodu i v samotném závěru závodu. Filip Salaqurda udržel po zhasnutí červených světel vedení. Na dlouhé rovince vedoucí do druhé zatáčky na něj sice útočil Piotr Wira s mercedesem, český závodník si však první místo pohlídal a vydal se vstříc svému dalšímu vítězství. Wira nedokázal držet tempo se Salaquardou, namísto toho se musel bránit před třetím Liborem Milotou, taktéž s Mercedesem. Wira nakonec o svou stříbrnou příčku přišel a zakrátko ho pokořil i Peter Baron s Ferrari. Záhy se na trati objevil safety car kvůli stojícímu vozu Cupra posádky Wiesmeier-Lemmerhofer. Po restartu závodu se nejprve pátý Konopka dostal před Wiru a zakrátko se na druhé místo posunul Baron před Milotu. Tým RTR Projects na Eset Cup Series Red Bull Ring by G. Kozera V polovině závodu pak došlo k tradičním zastávkách v boxech a střídání jezdců. Salaquarda setrval za volantem, a i po pitstopu si udržel vedení před Ernstem Kirchmayerem, jenž vystřídal Petera Barona. Na třetím místě kroužil Libor Milota, na něj se začal dotahovat Daan Pijlem, který v mercedesu vystřídal Piotra Wiru a okamžitě začal zajíždět velmi rychlá kola. V šestnáctém kole pokořil Pijl i druhého Kirchmayera a začal stíhat prvního Salaquardu. Český jezdec však kroužil na čele s téměř půl minutovým náskokem a vzhledem k tomu, že do konce závodu zbývalo jen patnáct minut, pouze udržoval takové tempo, aby ho Pijl v závěru neohrozil. V závěru závodu se ještě schylovalo k souboji mezi třetím Kirchmayerem, na kterého se dotahoval Libor Milota. Sedm minut před koncem však Milota zastavil na za druhou zatáčkou s poškozeným levým předním kolem. Na trať musel safety car závod byl restartován pouze na jedno zbývající kolo. Třetí výhru ve vytrvalostním závodu si zajistil Filip Salaquarda před posádkou Wira-Pijl. Po závodě však obdržela posádka mercedesu třicetisekundovou penalizaci za předjíždění pod žlutými vlajkami, což znamenalo propad na celkové deváté místo a páté v kategorii GT3. Na druhém místě tak byla klasifikována posádka Kirchmayer-Baron. Třetí skončil Miro Konopka s Lamborghini Huracan GT3. Čtvrté místo v rámci GT3 získala posádka Zsigo-Waszek. První pětku této kategorie uzavřela penalizovaná posádka Wira-Pijl. V rámci kategorie GTX zvítězil Bernard Löffler s Lamborghini Huracan před Antonínem Herbeckem s Pagani Zondou a třetí dojel Alexander Ober s Lamborghini. Čtvrtý byl Denis Liebl s KTM GTX a pátý János Santa s Astonem Martin. Kategorii GTC dominovala posádka Kurt Wagner – Josef Záruba s Lamborghini. Na druhé místo se po třísekundové penalizaci Petra Brecky a Karla Neffeho posunul Manuel Süssenguth. Čtvrtý byl Franz Lahmer a pátý Bob Bau. V kategorii GT4 zvítězil Zéno Kovács s BMW M4 GT3 před týmovým kolegou z Racing Trevor Antalem Zsigem, taktéž s BMW M4 GT3. Třetí skončila posádka Lah-Kosič s Mercedesem. Na prvenství v TCX dosáhl Dominik Haselsteiner s vozem Cupra, na druhém místě se ztrátou dvou vteřin dojela posádka Adámek – Groszek s Audi RS3. Třetí byl Peter Gross s Cuprou a čtvrtí byli Eder-Wimmer s Cuprou. ACCR CZECH FORMULA James Egozi vyhrál úvodní závod ACCR Czech Formula na Red Bull Ringu Americký jezdec James Egozi proměnil svůj start z pole-position v dominantní vítězství prvního závodu ACCR Czech Formula na Red Bull Ringu. Radost týmu PHM Racing zdvojnásobil Nandhavud Bhirombhakdi, jenž dojel na druhém místě. Třetí skončil Reno Francot. Krátce před startem závodu se nad okruhem spustil krátký déšť, a přestože dráha zůstala relativně suchá a jezdci zůstali na hladkých pneumatikách, byl vyhlášen mokrý závod a startovalo se za safety carem. Pole monopostů formule 4 tak první dvě kola kroužilo za zpomalovacím vozem. Jakmile došlo ke skutečnému startu závodu, Michael Sauter zaútočil na vedoucího Jamese Egoziho a dostal se do vedení. Jenže Egozi se nevzdal a na dlouhé rovince vedoucí do druhé zatáčky převzal zpět vedení. Na Sautera naopak útočil Bhirombhakdi, sledován Francotem. První čtveřice závodníků se odpoutala od svých pronásledovatelů Jakobsena, Tylora, Šafránka, Michla, Mikeše a Ischera, jenž se po kontaktu s týmovým kolegou Jakobsenem propadl na konec startovního pole. V šestém kole Bhirombhakdi zaútočil na druhého Sautera a po předjížděcím manévru, trvajícím od druhé zatáčky až po technickou sekci okruhu, se Bhirombhakdi dostal na druhé místo. Tým PHM Racing od toho momentu držel první dvě příčky. O kolo později pokořil Sautera i Reno Francot z týmu Jenzer Motorsport. Nicméně Sauter se nevzdával a v následujícím kole se pokusil vybojovat třetí místo nazpět. Francot se však útoku ubránil a mezitím tuto dvojici dohnal Mathias Jakobsen, další reprezentant týmu Jenzer Motorsport. Jakobsem předjel Sautera v devátém kole. Tím však jejich souboj nekončil a téměř celé následující kolo jeli tito dva mladí závodníci bok po boku. Tím úspěšnějším byl nakonec Sauter. V samotném závěru závodu se Bhirombhakdi dostal pod tlak třetího Francota, thajský závodník však svou pozici udržel. Vítězem závodu se tak s náskokem čtyř sekund stal James Egozi před Bhirombhakdim a Francotem. Na čtvrtém místě dojel Michael Sautner, pátý skončil Mathias Jakobsen, ale za incident s týmovým kolegou Ischerem v prvním kole si vysloužil desetisekundovou penalizaci a propadl se na šesté místo za Ischera. Sedmý skončil Niko Tylor, na osmém místě dojel Jiří Šafránek, devátý skončil Oliver Michl a desátý Miroslav Mikeš. Podrobné výsledky naleznete zde: Výsledky 2023 – ESET V4 Cup (eset-v4.com) Starší galerie Eset Cup: Photo 2021 – ESET V4 Cup (eset-v4.com) Fotogaleri u nás z roku 2017 shlédnete zde: Eset V4 Cup Hungaroring ve fotogalerii Nebo zde se dočtete o začátku nové sezóny trucků: FIA ETRC 2023: Obhájce Kiss vyhrál TZ Eset Cup Series The post Eset Cup Series 2023 z Red Bull Ringu – souhrn víkendu first appeared on iRacingNews.
Dramatický souboj o vítězství se odehrál v prvním závodě F4 CEZ na Slovakia Ringu mezi Renem Francotem z týmu Jenzer Motorsport a Michaelem Sauterem ze Sauter Engineering. Michael Sauter získal v páteční kvalifikaci pole-position a po startu udržel vedení
projít na článekJiž čtvrtý závod mají za sebou jezdci Drexler Formula Cupu na Red Bull Ringu. Dvojité vítězství si přivlastnil Maďar Benjamin Berta. Polovina sezóny zaklepala na dveře seriálu Drexler Formula Cup. Po ne mnoho vydařeném závodu na Hungaroringu, kde se sešlo
projít na článekPozor, nerad bych si stěžoval na něco, co rakouský pořadatel fandům motorsportu nabízí vedle moderní F1, F2 a F3 jako bonbónek jaksi „navrch“. Ve Spielbergu by se mohli na fandy s podobnými akcemi vybodnout stejně tak, jako na Hungaroringu a jinde. Faktem
projít na článekNa rakouském okruhu Red Bull Ring se o víkendu v rámci závodů Red Bull Classic konal další závod série rychlých formulí BOSS GP. Ani domácí jezdci se neztratili a objevil se i Fabian Vettel a Alexander Geier s formulemi GP2. Na start závodů Boss GP se v R
projít na článekDo Kalednáře kurzů byly uloženy dva nové články s pozvánkami na kurz KDP II (děti 6 - 9 let), který bude mít formu celoživotního vzdělávání na CMTF Olomouc a začíná již v sobotu 11. 2. 2023 Jeho výhodou je, že jej lze absolvovat částečně on-line. Kurz KD
projít na článek