Ford F-250 1981- Nekonečno prů*erů

Jak se dá asi u 40 letého auta čekat, ne vše na něm bude naprosto v pořádku. Naštěstí se dá přeci udělat jednoduchá věc. Vezmete VIN kód, uděláte si výčet výbavy a přesnou identifikaci a pak na internetu nakoupíte díly. Tak snadné to je. Nebo snad ne? Hezky popořadě Abych to vzal hezky od začátku, tak auto jsem kupoval s tím, že tam jsou všelijaké mouchy. To mi bylo samozřejmě jasné, protože u auta z roku 1981 se dá čekat spousta problémů, obzvlášť když ho kupujete v původním stavu a ne po renovaci. Co jsem ale nečekal, že čím hlouběji půjdu, tím více věcí najdu. První naprosto zásadní věcí, která mohla způsobit totální destrukci auta byl karburátor. V přední části karburátoru se nachází taková malá pumpička, která když sešlápnete plyn, tak se hýbe podle toho, jak silně a rychle na plyn šlapete. Tahle pumpička má gumové těsnění a jelikož guma není tvarově a kvalitou stálý materiál, tak po těch 40 letech přestala naprosto těsnit. To znamená, že při nastartování a sešlápnutí plynu, se tahle pumpička dala do pohybu a přes její netěsnící okraje začal do motorového prostoru stříkat benzín, což je úplně nádherná věc. Před karburátorem je totiž rozdělovač, který zjednodušeně přenáší elektrický proud do žhavících svíček v určitých časových intervalech a tím způsobuje, že se benzín zažehne. Pokud vezmete benzín a nastříkáte ho do rozdělovaše, ve kterém je proud, stačí vám jediná jiskřička a čágo bélo šílenci, oheň je všude. No a to u auta, které jste před pár dny koupili, prostě nechcete. Gas pump označena červeně Naštěstí tahle věc se dá dost jednoduše řešit. Stačí vyměnit těsnění. Jenže. Je asi tak miliarda druhů karburátorů a v tu dobu jsem absolutně netušil, jak karburátor identifikovat. Napovědělo mi samozřejmě logo Motorcraft a tak trochu i modrý label s nějakými kódy. Podle toho jsem ale bohužel nic nenašel. Proto jsem se na Facebooku přidal do pár amerických skupin, kde tyto Fordy mají a hodil jsem tam pár fotek karburátoru. Kromě typických hlášek Hoď tam kámo 4 barel, přidá ti to 15 koní, Pošli to ze skály, to je KO a podobně, se našlo pár amíků, kteří mi poradili, že se jedná o Motorcarft 2150, tedy základní model karburátoru, kterým se osazovaly Fordy F-250 v té době. Pak už jen stačilo najít na webu těsnící sadu a voala. Jenže. První nákup dílů Já jsem byl strašně nedočkavej. Měl jsem ještě peníze na straně a tak jsem se vrhnul na první velký nákup dílů bez hlubšího rozmyslu. A že jsem na tom nešetřil. Udělal jsem hned nákup z USA za nějakých 36 000 Kč: Těsnění pod vodní pumpuVodní pumpaŠrouby na kola 25xOlejový filtrVzduchový filtrTěsnění okolo oken + sametkyTapecírung na dveře nejdražší položkaKryt na palubkuTermostatPalivový filtrSvíčky 8xKabely ke svíčkám a rozdělovačiSpínačkaTěsnění pod víka ventilů (nakonec na špatný typ motoru)Světla přední 2xOpravný kit na karburátorZadní světla 2xGumy na zadní dveře 2xGumy na zadní dveře 2xGumy na zadní dveře 2xÚchytky na lišty přední okno 56 ksNástroj na odstranění lištŽárovky 2 vnitřní světloŽárovky 3Kryt vnitřního světlaTěsnění pod vanu motoru (nakonec na špatný typ motoru)Těsnění pod vanu převodovkyStěrače Ono jako za 36 000 Kč hodně muziky. Nejhorší na tom je, že to reálně koupíte za 16 000 Kč a zbytek vás stojí doprava + clo + DPH + poplatek DHL za proclení. Měl jsem si koupit Wartburg. K tomu jsem v Simix nakoupil oleje za dalších 5000 Kč motorový, převodový, do zadního diferenciálu + aditivum. K tomu nová baterie 90 mAh za 2500 Kč. Celkově prostě první kup za 43 500 Kč. Měl jsem obrovskou radost. Pro mě to byly druhé Vánoce a já jsem se těšil, že tohle všechno na auto nainstaluju a bude hotovo. Kéž by to bylo tak jednoduchý. První díly už jsou doma Nějak mi v tu dobu nedošlo, že se přede mnou může vyrojit dalších x kravin, které budou stát další spoustu peněz. Ale k tomu později. První práce Hned za dva dny byl víkend a já jsem všechno pobalil a letěl na chatu dělat na autě. Strašně jsem se na to těšil, až si se vším budu hrát, dám to tam a budu se plácat po zádech a říkat si, jakej jsem king, když odmontuju 4 šroubky, vyměním světlo a zase je tam vrátím. No a opravdu. Pustil jsem se hned do předních světel, což je asi ta nejjednoduší práce. 4 šroubky chromový kryt světla. 3 šroubky světlo, odpojit konektor, vysunout světlo a pak to celé pozpátku. Cítil jsem se samozřejmě jako král automechaniků a že teď mě nemůže už nic zaskočit. Moje sebevědomí podpořilo i to, že jsem pak s tátou vyměnil tu prokletou palivovou pumpičku na karburátoru a ta konečně těsnila a nemusel jsem se tak bát požáru. Vyměnil jsem pak všechny žárovky ve světlech tedy kde to šlo. Někde už to bylo totálně zapečené a bude nutné vyměnit objímky, které nikde nejsou skladem. Ach jo. Naštěstí jsem sehnal nějaké podobné, jen jsem je nestihnul zkusit zatím do auta dát. Byl to skvělý pocit. Měl jsem z auta radost a těšil jsem se, až s ním poprvé vyjedu. Věděl jsem ale, že auto budu muset nejdřív dát k Adrianovi (mechanikovi), aby vyměnil oleje a zkontroloval kde co, jestli je auto v pořádku a zpojízdnil ho. První zkouška blinkrů, světel a startování s novou pumpičkou karburátoru No, jelikož článek je o průserech, hned první dva průsery nastaly ještě ten večer. První bylo utility světlo pod kapotou. Když jsem auto koupil, bylo odpojené, což mi přišlo logické. Proč má svítit, když ho nepotřebuju. Hned při prvním startu, to jak je na videu, jsem ho pak zapojil s tátou, pokochali se a šli jsme se podívat do zadu na blinkry a světla, jak to krásně svítí. Když jsme se vrátili k otevřené kapotě, valil se ze světla bílý dým. Průser. Utility světlo je 6 metrů dlouhý samonavíjecí drát a na něm světlo, se kterým si můžete posvítit kdekoliv na autě. Jelikož ten drát byl 40 let starý, gumová bužírka vytvrdlá a polámaná, tak se to někde potkalo a vytvořilo to cívku, která se okamžitě začala brutálně hřát. Zapojit to, zabouchnout kapotu a jít od toho, tak tu máme co? Ano děti, máme tu požár. Prostě všude samej oheň. Naštěstí jsem to včas odpojil a dobrý. Světýlko v pytli, ale lepší světýlko v pytli, než auto v plamenech. Jen teda se to světýlko nedá sehnat a to, které jsem sehnal a koupil na eBayi mi DHL ztratilo. Not great not terrible. Světlo jsem odmontoval a rozebral. Tohle z něj zbylo. Další fuckup byl, když jsem chtěl vyměnit spínačku. To je to, jak tam strkáte klíček, otočíte s ním a nastartujete. Ta mrcha šla ven jako po másle. Až jsem se divil. Jenže ta nová tam nechtěla. Byla to netykavka. Být citlivej na ní nefungovalo. Přemlouvání taky ne. Kladivo pomohlo. Jenže jen na tu starou. 2 hodiny v pr*eli. Ach jo. No a poslední fuckup ten víkend byl, když jsem chtěl auto detailně nafotit kvůli dalším dílům, co koupit. Zjistil jsem, že zadní brzdy nebrzdí. Nebudu vám ani popisovat jak, protože je mi to trapný, ale ano, při výjezdu z garáže jsem to naboural. Skvělý čas zjistit, že vám to nebrzdí je, když před vámi stojí překážka, vy stojíte dvěma nohama na brzdě a auto jede dál. Asi vás napadne, že přední brzdy by to měly ubrzdit a ano, měly, ale na suchu. Tohle bohužel bylo na sněhu a přední kola stála a zadní tlačil motor, tudíž auto jelo ve smyku až do nárazu. Byl to strašný pocit bezmoci a v té panice mě nenapadlo to chcípnout. Prostě drc. Naštěstí to dobře dopadlo a na Fordu se to nijak neprojevilo. Co tě čeká, to tě nemine Těch průserů mě potkalo ještě hodně, ale nechci tenhle článek strašně moc natahovat a zároveň chci mít materiál na další, takže to pomalu ukončím. V příštím článku plným průserů si povíme o průserech: Na motoru Na brzdách Na zadní nápravě Atd..Jsem rád, že to občas čtete a že vás to baví, což mi i píšete. Můžete mě sledovat i na Instagramu, kde sdílím vše z renovace, ale jen v rámci fotografií a videí, rozhodně ne takto podrobných informací. www.instagram.com/tomasbdrk_classics .fb-background-color { background: #ffffff !important; } .fb_iframe_widget_fluid_desktop iframe { width: 720px !important; } The post Ford F-250 1981- Nekonečno prů*erů appeared first on Tomáš Bederka Photography.

projít na článek

Ford GT v šampionátu vytrvalostních závodů

Tým Ford Chip Ganassi Racing dnes zveřejnil jména závodních jezdců, kteří budou pilotovat nový Ford GT během Mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech. Jsou to Marino Franchitti, Stefan Mücke, Olivier Pla a Andy Priaulx.

projít na článek

TŘI V TOM

Autor: Jiří Menzel Premiéra: 14. květen 1981; Vlašim - okresní přehlídka

projít na článek

Katoda Olomouc - Close My Eyes Forever (Ozzy Osbourne and Lita Ford cover) Live 2019

Katoda Olomouc - Close My Eyes Forever (Ozzy Osbourne and Lita Ford cover) Live 2019Tak zahrála skupina Katoda Olomouc v pavilonu A Výstaviště Flora Olomouc na Rockovém plese píseň Close My Eyes Forever od Ozzy Osbourne and Lita Ford Embedded video for Ka

projít na článek