Ford Focus se v druhé generaci vydařil

Pozitivními změnami prošel i interiér, především se přiblížil propracovaným vozům německé výroby a levné plasty nahradil jiný, modernější a více útulný materiál. Posezení na pohodlných sedadlech je příjemné i na delších cestách, dostatku místa pro nohy neubírá ani prostorný zavazadelník. Ten u kombíku zaujímá 475 litrů, u hatchbacku 385 litrů, nejčastější model – čtyřdveřový sedan pojme 526 litrů, což je poměrně hodně. Co se týče jízdních vlastností, těm nelze vytknout téměř nic. Pouze u větších kilometrových náběhů se mohou objevit potíže s vůlí zadní nápravy, a to se na kvalitě jízdy projeví poměrně výrazně. Řazení je velice přesné, až překvapivě, vůz navíc prošel technickou změnou na podvozku, který je tentokrát měkčí, a jízda je tím pádem komfortnější. Příliš tvrdý podvozek byl vytýkán první řadě Focusu docela často. Optimální motorizace o výkonu 100 koní Vůz je dobře čitelný při běžném provozu i při sportovnějším stylu jízdy, optimální motorizací je 1.6 16V s výkonem 100 koní (74 kW). Ve slabším provedení motoru o výkonu 59 kW pracuje šestnáctiventilový motor také obstojně. Jiné benzínové motorizace se na našem trhu příliš nevyskytují, tedy Ti-VCT 85 kW, dvoulitrový motor 107 kW, nebo 1,8 litrový s výkonem 92 kW. Pozor na turbodiesel 1.6 TDCi Co se týče dieselů, vhodnější je motor o výkonu 81 kW nebo 100 kW o obsahu 2 litry, anebo stroj 1,8 TDCi o výkonu 85 kW. Mohou tu však nastat problémy se vstřikováním paliva, které se nejvíce projevují u motoru 1.6 TDCi o výkonu 66 kW nebo 80 kW. Tento motor se navíc nedoporučuje kvůli potížím s EGR ventilem, v souvislosti s praskajícími hadicemi u režimu turbo, a z důvodu častých úniků oleje. Výrobce podcenil u těchto motorů také ucpávání sítka u mazání turbodmychadla, a to velmi často odchází, což představuje nákladné servisní zásahy. Častými závadám u druhé generace Focusu mohou být vadné dvouhmotové setrvačníky, vadné snímače polohy pedálu plynu, nebo zasekávající se zámek kapoty motoru. I přesto jsou však tyto vozy řazeny do kategorie nadprůměrně spolehlivých. Článek Ford Focus se v druhé generaci vydařil se nejdříve objevil na D55.

  • Web: D55
  • Aktualizace: 23.3.2024
projít na článek

Ford Focus Mk.II ST 2.5 2006, OttO mobile 1:18

Modely aut OttO mobile 1:18, které připravujeme na sklad - Ford Focus Mk.II ST 2.5 2006, barva oranžová metalíza. Sběratelské resinové modely aut OttO mobile jsou vyráběny v limitovaných edicích. Vyrobeno pouze 3000 kusů! Resinové modely aut OttO mobile p

projít na článek

Ford GT v šampionátu vytrvalostních závodů

Tým Ford Chip Ganassi Racing dnes zveřejnil jména závodních jezdců, kteří budou pilotovat nový Ford GT během Mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech. Jsou to Marino Franchitti, Stefan Mücke, Olivier Pla a Andy Priaulx.

projít na článek

Čelůstkovi se závod seriálu MS v Gold Coast vydařil

Duo českých triatlonových reprezentantů Jan Čelůstka a Vendula Frintová se představilo ve třetím závodě seriálu mistrovství světa, který tentokrát hostilo město Gold Coast ve státě Queensland v Austrálii. Čelůstkovi se závod vydařil a obsadil 23. místo. F

projít na článek

Příměstský tábor přípravky se vydařil a byl zakončen závody

Poslední červencový týden jsme uspořádali pro děti z naší atletické přípravky tradiční příměstský tábor, tentokráte s Harry Potterovským motivem, samozřejmě s výletem a nově i se závodem, který se konal poslední den. Díky trenérům a dobré přípravě se tábo

projít na článek