Fukušima - základní fakta

 Neexistují věrohodné plány na vyjmutí stovek tun jaderného paliva, které zůstává ve třech tlakových nádobách reaktoru a pod nimi. Neexistuje žádný plán pro radioaktivní vodu (více než 1 milion tun) používá se k chlazení reaktoru. Každý den přibývá více vody. Znovu a znovu se kontaminuje další podzemní voda. Plány vrátit místo do původního stavu do poloviny století jsou iluzorní. Fukušima Daiichi se stalo zařízením pro skladování jaderného odpadu a by tak mělo v dlouhodobém horizontu zůstat. Jaderně kontaminované materiály by měly zůstat v prostoru elektrárny dobu neurčitou, stejně tak případně nalezené zbytky jaderného paliva i kontaminovaná půda. Náklady ...

projít na článek

Zajímavá fakta o dvojčatech

Přečtěte si článek o tom, co vše se ve dvojčecím světě může dít Fascinující fakta o dvojčatech: Tohle Vás překvapí – Epochaplus.cz

projít na článek

Zemětřesení ve Fukušimě

Mořské dno u japonského pobřeží se znovu otřáslo velkými otřesy, událost, která vyvolala traumatické vzpomínky. Na tomto zemětřesení bylo zvláštní, že k němu došlo 57 kilometrů od pobřeží prefektury Fukušima. Velmi blízko místa, kde o jedenáct let a šest

projít na článek

Fukušima: Voda s tritiem půjde do moře

Na chlazení havarovaných reaktorů se denně použije 200 tun vody, která se odpaří jen z malé části. Zbytek, který se nevsákne do podloží nebo neodteče do moře je zachycen do nádrží. Nyní ale již není možné na území postavit další nádrže a tak chce provozov

projít na článek

Provoz Fukušimy 2 Daini bude ukončen

 Fukušina 1 Daiči má velké problémy s 900.000 tunami kontaminované vody, která vedle tritia obsahuje jod 129 s poločasem 15 milionů let, stejně jako ruthenium 106 a technecium, stroncium a cesium. 80% je natolik kontaminováno, že je třeba jej filtrov

projít na článek

Fukušima - deset let

 Ani deset let po katastrofě ve Fukušimě v Japonsku se provozovatelé jaderných elektráren v Evropě z vážné nehody téměř nic nedozvěděli. Podle současného šetření Greenpeace běží v EU nejméně deset jaderných elektráren bez adekvátní bezpečnostní konce

projít na článek