FYN 2015

Fyn 2015     Letošní termín zájezdu jsme naplánovali na začátek dubna, několik dnů po úplňku. Období kolem úplňku, je vždy pro mořské pstruhy jaksi magické. V tomto období je pravidelně zaznamenána zvýšená aktivita písečných červů – oblíbené to potravy pstruhů. Tato vydatná sousta, pomáhají pstruhům rychle navyšovat tělesnou hmotnost po zimním půstu. Na Dánsko se velmi těšíme, ale všichni již máme v podvědomí rok připravovanou srpnovou výpravu za lososy do severního Norska. První ranní zastávkou na dánském pobřeží, je opět Abenra. Lovíme však pouze několik tresek šelfových. Kolem desáté svoláváme poradu a odjíždíme směrem do Assens. Po dohodě vynecháváme zastávku v Koldingu i z důvodu probíhajících závodů v lovu mořských pstruhů na pobřeží. Je ale pravdou, že i když jsme tyto závody v minulosti termínově tzv. trefili, nepotkali jsme na lovných místech o mnoho více rybářů. Dánské pobřeží je velmi rozlehlé. V Assens pod útesy zkoušíme v minulosti již ověřená místa. Zde potkáváme zřejmě dva závodníky, kteří si odnášejí pstruha něco přes 50 cm. Na aktivně vedené krevetky ale nepřichází žádný záběr. Přezbrojujeme tedy na plovoucí šňůry a malé mušky typu mořského blešivce. Ryby vyžadují absolutně pasivní vedení v oblouku podobné pakomárovému lovu. Záběry jsou velmi jemné – pouze přistavení šňůry. Výsledkem tříhodinového lovu, je 7 mořských pstruhů ve velikosti 40 – 45 cm. Kolem sedmé hodiny večerní končíme lov a jedeme se ubytovat.      Víkendový domek již důvěrně známe z minulých výprav. Je velmi prostorný i s horním patrem a každý máme svou ložnici, což je parádní opatření proti případným nočním bručounům. Je zapotřebí, se po dlouhé cestě dobře vyspat a připravit na týdenní lovecký maratón. Na této výpravě mám v plánu vyzkoušet na moři účinnost mušek s Magic Heads. Je mi jasné, že objektivně posoudit účinnost Magic Heads  při malé frekvenci záběrů mořských pstruhů, bude dosti obtížné a fyzicky náročné. Mám připraveny tři typy – krevetku, stříbrného smáčka a černého písečného červa. Následující den volíme podle směru větru krásné místo u Dalby, jež jsme již na minulé výpravě přejmenovali na Dal mi, neboť nám již nadělilo krásné mořské pstruhy. Kolem osmé hodiny jsme na místě. Na pravé špici, jsou již přítomni nějací holandští muškaři. Máme štěstí, zrovna končí ranní lov. Opatrně nastupujeme do vody, na naše první odzkoušené místo. Během dvou hodin, dostáváme tři mořáky mezi 60 – 65 cm. O dvě ryby přicházíme a Pavlík zakončuje šňůru rybou 52 cm. Dvě ryby vzaly i na velmi rychlé vedení. Kolem jedenácté, nám sílící odliv signalizuje změnu místa. Přejíždíme tedy směrem k Odense. Na toto místo je již celkem pozdě, ale vyjímka často potvrzuje pravidlo. Vstupujeme do vody s velkým otazníkem. Pomalu prohazujeme známá místa. Dnes odpoledne oficiálně končí pobřežní závod v lovu mořských pstruhů. Asi po desátém hodu cítím pořádný zátah a vidím záblesk velké ryby. Odhaduji pstruha kolem 65 cm. Údery hlavou jsou velmi silné a ryba poprvé vystupuje k hladině. Ihned mne zamrazí. Lopata ocasní ploutve mluví za vše. Nyní už je mi jasné, s kým mám tu čest. Odhaduji 75 plus. Kluci sledují celou akci. Navádím rybu k velkému podběráku, ale ještě je brzy. Po dalších dvou výpadech je v síti. Úžasná jarní samice v dobré kondici. Přijímám gratulace a metr ukazuje 80 cm. délky. Oranžová krevetka dobře sedí v koutku. Ryba je netknutá a krásně stříbrná. Jsou to ty vzácné okamžiky, které si pak uchováme po celý život. Dáváme si tedy doušek na tuto krásnou rybu. Zůstávám na břehu a kluci znovu nastupují do vody. Byla to náhoda, nebo tu ještě na nějaké velké ryby narazíme ? Asi za půl hodiny se ohýbá Radkův prut a za chvíli je šedesátka v podběráku. Tak přece další krásná ryba. Je už kolem páté odpoledne a dáváme tomu po vzájemné domluvě půl hodiny. Radek ale ještě realizuje v tomto limitu třetí velkou rybu v kondici 65 cm dlouhou. Končíme tedy dnešní úspěšný lov a kluci vybalují dva kubánské doutníky, které byly určeny pro případ ulovení trofejní ryby. Dnes odpoledne skončil i pobřežní závod v lovu mořských pstruhů, jehož se podle statistiky účastnilo 500 lovících. Též podle statistiky zjišťujeme, že naše dnešní ryba by pravděpodobně obsadila první místo a tudíž rybářský zájezd na Maledivy v hodnotě  100 000 kč. Do závodu jsme se ale nepřihlásili, takže jsou to pouze teorie. Nakonec jsme ale usoudili, že by nás tam stejně spálilo slunce a na lososech v Norsku bude příhodnější klima. Večer připravujeme plán na další den a hlavním bodem diskuse je naše trasa do severního Norska. Probíráme výrobu lososích mušek , trojháčky, jednoháčky, pruty a šňůry. Radkovi už přišel nový dvouručák, takže se velmi těší na spey hody.   Na zítřek je hlášen dobrý vítr na Dalby, takže bychom toho mohli opět využít. Někdy se tam nedá kvůli větru dostat celý týden. Před osmou jsme na místě. Pavlík odchází na čelní kosu poolu, která je vlevo od nás. Počasí je slunečné, ale na jaře to nevadí. V dálce před námi se objevují naši známí kulohlavci z čeledi delfínovitých. Radek opět loví u svého balvanu a Jirka více vlevo. Po hodině lovu přichází Radkovi první ryba do 60 cm. a jedna padá Jirkovi z háčku. Některé ryby reagují na docela rychlé vedení. Odhazuji mušky do hraniční vzdálenosti, dávám prut pod paži a sundávám kapuci. Je to jenom několik vteřin. Při zvednutí prutu cítím lehký odpor a přisekávám. Pstruh vzal mušku, která volně propadávala vodním sloupcem. Táhne šňůru vlevo ode mne, vyskakuje nad hladinu a padá z háčku. Ryba odhadem do 65 cm. Je to již čtvrtý ztracený pstruh.   Měním krevetku za Magic Head ve formě černého písečňáka a pomalu prohazuji pobřeží směrem k Pavlíkovi. Muška se po uvedení do chodu krásně vlní. Asi po 20 minutách sleduji Pavlíka při boji s rybou. Není to žádný velikán, ale krásně stavěná samice – 54 cm. dlouhá. Pavlík na nic nečeká a znovu vchází do vln, neboť je naděje na další záběr z případného hejna. Jeho předpoklad se naplnil a vodí velkého pstruha. Ryba dosti dlouho vzdoruje delšími výpady. Konečně podebírám další trofejní rybu zájezdu. Syn je velmi spokojen a já s ním. Pstruh měří 70 cm. Takže špice opět nezklamala. Vracíme se zpět a kluci hlásí další ztracenou rybu. Kolem jedenácté před polednem, Radek dostává ještě dva záběry a realizuje mlíčáka do 65 cm. Jsou to úžasné a vyjímečné  dny.   Příští den lovíme dlouhé pobřeží u Husby, neboť směr větru se mění a Dalby je nechytatelné. Husby dává pouze tři malé pstruhy.Vítr je již dosti silný i tady. Volíme tedy na závěr ještě kratší ale krásný úsek zvaný Fons, kde jsme již lovili minulý rok. Začíná hlubokou dírou a do prava vybíhá v krásné panterové dno. Během půl hodiny hlásí Radek dva nedobrané záběry a viděl též pstruhy, jež sledovali mušku až ke břehu. Je to dosti neobvyklé chování ryb. Radek mění vedení mušek na rychlejší dojení a dostává rybu přes 50 cm. Převazuji krevetku a zkouším černého písečňáka s Magic Head. Filtruji pobřeží metr po metru a cítím v prstech vibrace mušky. Po půl hodině přichází rasantní záběr půlmetrové ryby. Pstruh zaútočil velmi nekompromisně.   Následujícího dne dává Gamborg pouze pět malých pstruhů. Poslední dva dny trávíme hledáním závětří kolem krásného poloostrova Helneas, jehož úzká kosa vybíhá až k majáku. Dalby je pro nás podle předpovědi proudění už asi uzavřeno. Za Helneasem jsme objevili úzký a dlouhý fjord, jež vybíhá po levé straně do mělké části. Koryto se táhne zřejmě středem. Lovili jsme zde již druhý den pobytu a výsledkem bylo několik pstruhů do 46 cm. Bylo tu dosti muškařů, neboť tento úsek je lovitelný téměř při jakémkoliv směru větru. Nazvali jsme jej ,, kačák ‘‘ Lovíme tedy na dnes závětrné straně Helneasu. Ryby zde zřejmě jsou, neboť v době pobřežního závodu byly zaznamenány úlovky. Procházíme z Radkem daleko za ohyb první špice poloostrova a Radek pokračuje až téměř k majáku. Jsou tu krásná místa s panterovým dnem, kde se střídají trsy řas s písečnými oky. Těmito prostorami se pstruzi velmi rádi proplétají při hledání potravy a jsou zde mnohdy i tzv. ,, zaparkováni.‘‘ Při příchodu na lovné místo, je zapotřebí nejdříve bez  brodění opatrně vějířovitě proházet okolí břehu do pěti až deseti metrů a teprve pak vstoupit do vody a zabrodit dále. Pak pokračovat podél pobřeží mělkým broděním do půli stehen a prolovovat uklidněný prostor kolem břehu , následně pak směřovat své hody na volnou vodu. Vracím se zpět za ohyb a měním oranžovou krevetku za černého písečňáka s Magic Head. Mění se počasí na polooblačno s občasnými dešťovými kapkami. Za mnou prochází němečtí muškaři a nesou pstruha kolem 60 cm. Poctivě filtruji pobřeží a spokojeně registruji v prstech rukou vibrace mušky. Na volném uzlu chodí perfektně při použití plovoucí šňůry s potápivým koncem typu Clear. Při výrobě mušky je zapotřebí dodržet přesný poměr materiálů kvůli hmotnosti a mušku pro lov ve stojatých vodách včetně moře vůbec nezatěžovat.   Během dvou hodin lovu dostávám dva pstruhy do 50 cm. Ryby útočí velmi rasantně a mušku berou poctivě. Jsem spokojen, neboť kluci neměli na krevetu ani záběr. Podle předpovědi počasí to vypadá, že zítřek strávíme opět v okolí Helneasu. Odjíždíme z Helneasu již za šíleného větru a deště. Na cestě k domku děláme ještě krátkou zastávku u kačáku. Jirka s Radkem toho pořád nemají dost a chtějí zde zakončit dnešní lov. Jirka dostává těsně před setměním dvě ryby něco přes 40 cm. Pstruzi jsou zde v úžasné kondici, neboť fjord má měkké dno a je plný potravy.   Večer opět sedíme nad mapou a plánujeme naši srpnovou výpravu za lososy. Chtěli bychom navštívit norskou Beiarelvu a na zpáteční cestě se zastavit za našim přítelem celoživotním lososářem Lubbem Ferryssonem do švédského Boliden a lovit alespoň tři dny na jeho srdeční řece Byskealven. Pro přípravu expedice si dělíme funkce. Já mám na starosti vše co souvisí s lovem, vybavením a komunikaci s Lubbem. Pavlík statistiku úlovků, průtoky a názvy poolů na Beiarelvě a Radek s Karlem vlastní plán cesty a ubytování. Zítra nás čeká poslední den lovu a směr větru jednoznačně určuje Helneas.   Dnešním lovem v okolí Helneasu, se loučíme s jarním Dánskem. Zkoušíme dvě místa u nájezdu na poloostrov a kolem poledne se přesunujeme na dlouhé pobřeží vpravo od přístavu. Dnes lovím celý den s Magic Head. Přijíždí za námi druhá část výpravy a Karel s Jardou dostávají na krevetky poblíž špice pobřeží dva pstruhy do 50 cm. Kolem třetí odpoledne mi přichází na písečňáka s Magic Head ryba 52 cm dlouhá. Záběr byl opět rasantní a poctivý. Jsem velmi spokojen. Ulovil jsem na mušku s Magic Head celkem čtyři pstruhy, což považuji za úspěch, neboť jsem na tyto mušky lovil pouze kolem jedné čtvrtiny času lovu v týdnu naší výpravy. Někdy je člověk rád, když má tyto čtyři záběry na normální mušky za celý týden. Kolem páté hodiny přichází poslední adrenalinová akce výpravy. Jirka zasekává pstruha a následný boj vypadá na další životní rybu. Dlouhé výjezdy na volnou vodu a pořádné kopance do špičky prutu ukazují na rybu kolem 70 cm. Zdolávání trvá nekonečných 15 – 20 minut. Jaké je ale naše překvapení, když se v Radkově podběráku ocitne pstruh sice v neskutečné kondici ale délkově pouze 54 cm. Tuto záhadu nám objasní až muška zapíchnutá do prsní ploutve pstruha. Pokud by tato ryba unikla aniž bychom ji viděli, určitě bychom truchlili nad ztrátou pstruha 70 plus.   Odjíždíme tedy z Helneasu naplněni až po okraj úžasnými zážitky z asi nejúspěšnější výpravy na mořské pstruhy co do velikosti ulovených ryb. 6 pstruhů nad 60 cm. z toho dvě životní ryby – 70 a 80 cm. a další dvě ryby nad 60 cm. jež nám unikly. Nejúspěšnější muškou, byla opět jemně oranžová krevetka na háčku 6 a 4 s dlouhými spey nožkami a vyčesaným tělíčkem z mixu – Dánského STF Dubbingu, UV – Dubbingu a Gleamy Dubbingu od HENDS.   V srpnu nás tedy čekají norští a švédští lososi na výpravě za polární kruh s mnoha otazníky. 31. července má být tzv. magický modrý úplněk, jako druhý úplněk v témže měsíci. Nejsem nijak pověrčivý, ale pokusím se o půlnoci toho dne požádat o úspěch naší lososí výpravy.

Provoz ambulance 11.12.2015 - 14.12.2015

Ve dnech 11.12.2015 - 14.12.2015 bude ambulance uzavřena. Děkuji za pochopení

Odstávka tepla 2015

Odstávka tepla - 2015 11.7. 2015 - 18.7.2015 Dodavatel tepla ČEZ Teplárenská, a.s. zaslal informaci o odstávce tepla pro lokalitu města Kadaň. Dopis ČEZ Teplárenská, a.s. zde.

DOWNMALL 2015 - ARKADY PANKRÁC

31. 01. 2015 - Nákupní centrum ARKADY PANKRÁC, PrahaPo roční pauze se vrací unikátní závod horských kolDownmall 2015.

Provoz ambulance 21.10.215 - 23.10.2015

Provoz ambulance bude přerušen od středy 21.10.2015 do pátku 23.10.2015. Děkuji za pochopení. Setkat se můžeme na veletrhu Rehaprotex v Brně.

projít na článek

Roller Coaster Cup 2015 již v sobotu!

První ročník soutěže Roller Coaster Cup 2015 se bude konat 21. 3. 2015 ve zbrusu nově zrekonstruované hale Královka na Pražské Letné.