Motory v elektromobilech, průmyslu i domácnostech budou mít v budoucnu vyšší výkon, i když nebudou nespotřebovávat více elektřiny. Drobný doping mědi dělá podle Pacific Northwest National Laboratory zázraky. Vědci úspěchu dosáhli díky jevu, který je vnímán spíše negativně: znečištění. Do mědi, hlavního materiálu používaného v elektromotorech, přidali nepatrná množství grafenu a odpor se snížil o jedenáct procent. Průtokem proudu ve vodiči vzniká teplo, které je u motorů nežádoucí. Přidání 18 dílů grafenu k jednomu milionu dílů mědi má pozoruhodný účinek. Snižuje odpor měděného vodiče o jedenáct procent. Objev je v rozporu se vším, co bylo dříve známo o chování ...
Potravinářský odpad, plastový odpad, opotřebované pneumatiky nebo zelený odpad se zahřejí na 3 000 stupňů Celsia elektrickým výbojem. Všechny tyto údajně zbytečné zbytky civilizace lze v novém procesu z Rice University přeměnit na cenný grafen rychl
projít na článekPředstavení projektu TAČR - THÉTA2,Č.TK02020086, V rámci této konference představil obchodní ředitel firmy MEZ,a.s. pan Ing. Roman Šikula inovované elektromotory, které vycházejí ze stávajících elektromotorů pro pohon dopravníků válcovacích tratí. Tyto
MEZ, a.s. úspěšně vyrobil prototyp elektromotoru řady AR53 pro válečkové tratě, splňující energetickou účinnost IE3. Jedná se o prototyp s vyšší účinností, odolností a možností využití ztrátového tepla za pomoci vodního chlazení. Na projektu firma spolupr
Stuttgartská firma MAHLE v současné době vyvíjí nový typ elektromotoru bez magnetů a tedy bez vzácných zemin. Díky tomu je výroba nejen šetrnější k životnímu prostředí, ale má také výhody, pokud jde o náklady a zabezpečení surovin. Ústředním prvkem
projít na článekVlastnosti: režim topení/chlazení přesné ovládání na 0,5°C zrychlený čas vytápění/chlazení inteligentní odtávání bez namrzání dna jednotky 5´´ barevný display s přesným ovládáním na 0,5 °C značkový kompresor EVI (výrobce Panasonic) se samostatným