Práce z domova, neboli Home office se ze strany zaměstnanců stává stále více žádaným benefitem. Ale jedná se i o nástroj zaměstnavatele, kterým může ulehčit provozním nákladům, či reagovat na aktuální situaci bez nutnosti omezení provozu. Home office s sebou ale přináší několik základních pravidel a omezení, se kterými je nutné počítat. A to jak ze strany zaměstnance, tak i ze strany zaměstnavatele. Důvody k zavedení práce z domova Práci z domova může zaměstnavatel umožnit hned z několika důvodů. Nasnadě je jako první z důvodů ušetření nákladů. Pokud je váš zaměstnanec doma a nevyužívá kanceláře, či společných prostor, jedná se logicky o sympatickou cestu, jak snížit provozní náklady. V současné době je ve světě běžnou praxí, kdy zaměstnanci pracují v kanceláři 3-4 dny v týdnu, zbytek dnů pracují z domova. Dalším důvodem bývají zdravotní omezení. A to buď ze strany zaměstnance, který nemůže práci vykonávat v kancelářích, například kvůli zdravotnímu postižení, či naopak ze strany zaměstnavatele. Ten může umožnit práci z domova zaměstnancům například v době chřipkových období, či jako preventivní krok při virové epidemii. VPN Pokud chceme po zaměstnanci, aby pracoval z domova, je nutné zajistit, aby byla jeho práce pokud možno co nejefektivnější a zcela zabezpečená. Zaměstnanci při práci z domova pracují často s citlivými daty, které by měly zůstat v bezpečí firemní sítě. Co ale dělat, když je zaměstnanec doma, daleko za našimi síťovými ochranami? Virtual Private Network (zkr. VPN) je nástroj, který nám vytvoří zabezpečené a šifrované připojení do specifické sítě. V našem případě zajišťuje pomyslné přímé připojení mezi domácími počítači zaměstnanců s firemní sítí. Vše v rámci šifrované komunikace, kterou nemohou například odposlouchávat útočníci lačnící po citlivých datech. VPN byla dříve doménou spíše velkých společností a uživatelé neměli ve valné většině možnost si na tuto technologii zvyknout. V posledních letech je pomalu, ale jistě na ústupu a zabezpečený pohyb dat mezi destinacemi je zabezpečen například protokoly cloudových řešení. S trendem stále více běžné práce z domova, či při řešení aktuální epidemických situací však přichází VPN technologie opět ke slovu. A jelikož se jedná o službu běžně nevyužívanou, zaměstnanci jsou zmateni a firemní infrastruktura nepřipravena. Nelze tedy počítat s tím, že zaměstnanec bude kovaný v technologii VPN a je zapotřebí jej řádně vyškolit v používání a zásadách bezpečné práce z domova. Ujistěte se, že uživatelé mají své přístupové údaje k dispozici. K tomuto úkonu je vždy vhodné sáhnout po službách odborníka, který vaše zaměstnance připraví buď školením, či přípravou metodik, které zaměstnance provedou možnými úskalími až ke zdárnému konci. Je tedy jasné, že určitá dávka technické zdatnosti se přenáší i na zaměstnance samotného. Je vhodné, aby domů odcházel s přesným návodem a postupem, jak si na svém počítači VPN aktivovat a věděl, který software ve svém firemním prostředí používáte a jak jej má nainstalovat a ovládat. Virtuální konference Jak se sejít v hojném počtu, když například nechceme blokovat zasedačky (či jiné místnosti) a nebo kvůli všeobecným zdravotním komplikacím máme zaměstnance na home office? Funkční cestou jsou virtuální konference a virtuální zasedací místnosti. Řešeních konferenčních hovorů je jako hub po dešti. Důležitá je transparentnost. Ujasněte si, které z řešení je vhodné konkrétně pro vaší společnost a toho se nadále držte. A ač jsou dnešní konferenční hovory z větší části jednoduché na připojení, uživatelé mohou tápat. A to jen z prostého důvodu, že neviděli virtuální hovor v praxi a raději, než „aby něco pokazili“ budou stagnovat v postupu. Stejně jako u VPN je tedy více než vhodné zaměstnance seznámit s prostředím konferenčních hovorů a používáním softwaru/rozhraní. Ať už sáhnete po jakékoliv službě, věnujte vždy pozornost samotnému zabezpečení – tedy jaké protokoly hovor využívá a zda-li nemůže docházet k úniku dat. Na našem území se hned několik společností věnuje pronájmu zařízených virtuálních zasedacích místností. Mimo to nalezneme na trhu bezpočet bezplatných aplikací. Mezi ty oblíbené patří například Join.Me, Skype, Talky.io, či některé z řešení od Cisco. Článek Home Office co potřebujeme vědět, aby fungoval? appeared first on M2system.
V souvislosti s rozířením práce na dálku nebo hybridní práce se objevuje stále více éfů, kteří potřebují vědět, odkud jejich zaměstnanci pracují. Nyní jim v takové kontrole pomůže nový nástroj.
projít na článekWe offer office space for rent in the AMZ Business Center, a part of the commercial park at: Pražská 298, 250 01 Brandýs nad Labem-Stará Boleslav Office space can be rented as needed. The floor area of individual offices is fr
We offer office space for rent in the AMZ Business Center in Brandýs nad Labem (see the AMZ Business Center tab): 1. Office No. 155/8 Area: 14 m2 Rental price: 5000 CZK / month (excluding VAT) Rental possible immediately. 2. Office No. 157/8 Area: 1
Pokud máte s dětmi 11.12. v čase 9-15:00 cestu na Prahu 4, určitě se zastavte v Baby office a pojďe nasát trochu předvánoční atmosféry. Budeme tam :-). Vánoční setkání Baby office.doc (1,1 MB) Plakát Malovaný dárek pro BO.doc (484864)
projít na článekWe offer office space for rent in a newly renovated building (36) in the AMZ complex at: Pražská 298 250 01 Brandýs nad Labem-Stará Boleslav