Jak hovořit s žáky o tragické události

ČR | V souvislosti s tragédií, která se odehrála na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, kdy vyhasly životy mnoha lidí, lze očekávat, že tato hrůzná událost nezůstane bez reakce žáků ve školách, ale i mimo ně. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy přichystalo pro pedagogické pracovníky doporučení, jak s dětmi, žáky a studenty (dále jen žáky) o takové situaci hovořit. Rady mohou využít i rodiče a příbuzní žáků během vánočních prázdnin. Zdroj: MŠMT 1. Ujistěte své žáky, že jsou v bezpečí, a ujistěte je, že jste tady pro ně, že se na Vás mohou s každou svou otázkou obrátit, že jste připraveni bavit se o jejich emocích a pocitech. Je třeba žáky ubezpečit, že pocity smutku, nejistoty i strachu jsou naprosto pochopitelné a že jste připraveni jim pomoci se ve složitém světě zorientovat. Vnímejte jejich emoční stav, poslouchejte jejich slova, vnímejte případnou změnu v jejich chování. 2. Nechte žáky o této tragické události mluvit, budou-li chtít, umožněte jim klást otázky, nechte zaznít jejich myšlenky. 3. Reagujte pravdivě, samozřejmě formou přiměřenou jejich věku, snažte se bránit diskusím o různých konspiračních teoriích a vhodné nebudou ani debaty o motivech pachatele. 4. Současně poukažte na všechny dobré a pozitivní události, kterých jsme v naší zemi pravidelně svědky, a ujistěte žáky o připravenosti, kvalitě a profesionalitě našich bezpečnostních složek, které významně přispívají k tomu, že Česká republika stále patří mezi nejbezpečnější země světa. 5. Se staršími žáky lze samozřejmě diskutovat i o tom, zda a jak je možné podobným situacím zabránit, jaká očekávání je v tomto směru vhodné mít od jednotlivců i společnosti apod. 6. Doporučte případně i rodičům, aby se svými dětmi omezili sledování médií a vyhýbali se různým expresivním záběrům či textům, a naopak aby s dětmi prováděli nejrůznější společné aktivity a sna-žili se o maximálně příjemně strávený společný čas, obzvláště v těchto dnech. 7. Nezapomínejte ani sami na sebe. Ve veřejném prostoru je k dispozici řada nejrůznějších doporučení, metodik, infografik a návodů, s jejichž pomocí lze těžké situace zvládnout lépe a které můžete při svých intervencích využít. Zmínit lze např. velmi promyšlené a respektované materiály Centra Locika. Další doporučené odkazy: Metodické doporučení pro školy a školská zařízení Škola a neštěstí: Jsme připraveni!   edu.cz https://www.hzscr.cz/clanek/psychologicka-sluzba-materialy-ke-stazeni-a-odkazy.aspx Děkujeme Vám za pochopení a statečnost v těchto náročných dnech. Zdroj: MŠMT Zdroj: MŠMT Zdroj: MŠMT Zdroj: MŠMT The post Jak hovořit s žáky o tragické události appeared first on STA Bruntálsko.

projít na článek

Pietní průvod a objetí Fildy

Dva týdny po tragické události 21. 12. se konal pietní průvod k uctění památky obětí a vyjádření vůle bolest překonat pospolitostí a solidaritou. Tichý průvod se vydal Celetnou ulicí k hlavní budově FF UK, kterou zúčastnění obestoupili lidským řetězem. Na

projít na článek

Tragédie v Jižní Karolíně: Tříleté dítě zemřelo v rozpáleném autě. Nic ale není, jak se zdá

V Jižní Karolíně v USA došlo k tragické události, která fatálně zasáhla jednu mladou rodinu. Jejich tříleté dítě zemřelo poté, co se během hry samo dostalo do auta, ale už se nedokázalo dostat ven. Tento nešťastný incident je varováním pro všechny rodiče,

projít na článek

Blackface! Ne, jen mast na uhry. Škola v Kalifornii vyhodila žáky, teď jim zaplatí

Mlýn války proti „systémovému rasismu“ a cynismus školy semlel i studenty, kteří se v roce 2014 jako děti pomazali mastí proti akné. Vedení vzdělávacího zařízení bylo nekompromisní a s žáky se na hodinu rozloučilo. Nešlo však o omyl, chlapce jejich profes

projít na článek

Přespolní běh 21.9.2023

Dne 21. 9. se naši žáci 4., 8. a 9. ročníku zúčastnili akce – přespolní běh Nýrsku. Zde měli možnost poměřit své síly s žáky jiných škol v okrese. Samotná účast byla pro všechny velkým úspěchem a cennou zkušeností. Na běhu na 1 500 m ve IV. kategorii star

projít na článek

Ranné správy 18.02.2020

Klíčové události • Bez významnějších makroekonomických událostí

projít na článek