Jak může umělá inteligence pomoct neziskovým organizacím na sociálních sítích? O tom pojednával kurz Kateřiny Toholové, který uspořádala ve svém sídle Koalice nevládek Pardubicka (KONEP) s přispěním Pardubického kraje. „Umělou inteligenci (AI) doporučuji používat, ale s citem. Může šetřit čas, přinést inspiraci a zajímavé pohledy. Zároveň je však nutné ji precizně zadávat naše požadavky a pak i kontrolovat její výstupy,“ řekla Kateřina Toholová, PR manažerka Nadace Krása pomoci, která ve světě sociálních médií působí více než 10 let. Co můžete zkusit svěřit umělé inteligenci? „Umělé inteligenci můžeme zkusit svěřit například tvorbu článku, příspěvku na sociální sítě nebo i návrh odpovědi na e-mail či podobu marketingové kampaně. Vždy je ale potřeba mít na zřeteli, že nikdo jiný by neměl znát cílovou skupinu lépe než my. A právě i výstupy umělé inteligence by měly být co nejvíce šité na míru těm, které oslovujeme,“ poznamenala autorka knihy Buď svou značkou, která radí neziskovým organizacím i firmám s tím, jak být vidět a slyšet. „Je důležité si uvědomit, že na každé sociální síti je jiná cílová skupina. Také její uživatelé se chovají jinak a mají odlišné požadavky,“ zdůraznila Kateřina Toholová. Není nutné působit na všech sociálních sítích „Širokou základnu má Facebook. Jeho uživatelé očekávají víc informací než třeba na Instagramu. Zde je kladen větší důraz na vizuální složku sdělení a je ideální pro mladší publikum. Síť LinkedIn je vhodná pro propojování lidí s podobnými profesními zájmy. TikTok je rychle rostoucí platforma, kde mají místo kreativní a virální kampaně. Kanál YouTube je dobrý například pro vzdělávací obsah. Bývalý Twitter, dnes platforma X, se dá využít pro rychlé šíření krátkých informací,“ prohlásila lektorka kurzu Sociální sítě pro nezisk – pomůže i AI?. Podle ní není nezbytně nutné, aby nezisková organizace působila na všech sociálních sítích. „Najděte si takovou, která vyhovuje vám a vaší cílové skupině. Tam byste měli nabídnout unikátní mix toho, co chcete a co jste schopni sdělovat,“ radila Kateřina Toholová. „Je dobré sledovat silné hráče, dívat se, co komunikují. Dobré je inspirovat se také u ostatních a vyhodnocovat, co má úspěch a co ne. Většinou fungují příběhy. Proto je fajn nabízet příběhy klientů, zaměstnanců nebo třeba zajímavosti ze zákulisí,“ vyjádřila se PR specialistka, moderátorka, lektorka a social media manažerka, která svou profesní kariéru odstartovala v Pardubickém deníku. Bez placené reklamy už to bohužel dnes nejde „Je třeba brát na zřetel i to, že drtivá většina lidí se na sociální sítě hlásí z mobilního telefonu. Úspěšné bývají nové, neotřelé, zajímavé příspěvky. Frčí i to, co se hýbe, takže třeba krátká videa. Bohužel už to není tak, že bychom na nějakou sociální síť umístili naše příspěvky a hned by nám geometrickou řadou rostl počet sledujících. Většinou už to dnes bez nějaké formy placené reklamy nejde. Ale ta zas nemusí být až tolik drahá, když se umí dobře zacílit,“ dodala Kateřina Toholová. Cíl: pomáhat v rozvoji neziskových organizací i celého regionu „Na vzdělávací kurzy máme pozitivní zpětnou vazbu. Jejich účastníci oceňují, že zde mohou získat nové poznatky a zkušenosti, které pak mohou uplatnit ve své organizaci,“ sdělila ředitelka Koalice nevládek Pardubicka (KONEP) Jana Machová. „Naší dlouhodobou snahou je posilovat vzájemnou spolupráci, výměnu zkušeností a pomáhat v rozvoji neziskových organizací i celého regionu. Naše vzdělávací kurzy jsou jednou z klíčových aktivit, jak toho dosáhnout, upřesnila Jana Machová. Zajímavá témata i lektoři mohou účastníky pozitivně motivovat a rozvíjet „Pardubický kraj vzdělávání neziskovek podporuje jak finančně, tak často i zázemím v prostorách krajského úřadu. Mám radost, že se opět podařilo připravit kvalitní nabídku. Zajímavá témata i lektoři mohou účastníky pozitivně motivovat a profesně rozvíjet,“ uvedl radní Pardubického kraje zodpovědný za sociální péči a neziskový sektor Pavel Šotola. Do konce roku zájemce z řad neziskového sektoru čekají ještě dva vzdělávací kurzy. „Na úterý 15. října je připraven kurz s názvem Wellbeing s Tomášem Jirečkem. Závěrečný díl letošního vzdělávacího cyklu obstará v úterý 5. listopadu marketing a umělá inteligence pro neziskovky. Jeho lektorem bude Slávek Král,“ doplnil Pavel Šotola. Podrobnější informace o vzdělávacích kurzech pro neziskové organizace včetně možnosti přihlášení najdete na webu https://www.konep.cz/aktivity/vzdelavani-neziskovek/.
Jak může umělá inteligence pomoct v e-mail marketingu se dozvíte v dalším díle podcastu na ... klikněte zde
projít na článekNikomu z vás nemusíme představovat nejnovější fenomén, jímž je takzvaná umělá inteligence. Ta se totiž v posledních měsících stále častěji Článek Jak pomáhá umělá inteligence podnikatelům z nejrůznějších odvětví? se nejdříve objevil na Roler.cz - Technolo
projít na článekUmělá inteligence, známá také pod zkratkou AI, patří v současnosti k nejskloňovanějším pojmům v oblasti mobilních technologií. Průkopníkem v tomto směru je společnost Huawei, která v říjnu loňského roku představila již druhou generaci AI ve smartphonech.
projít na článekU některých lidí umělá inteligence (AI) vzbuzuje negativní emoce spojené s obavami. Na druhé straně, pokud se AI využívá správným způsobem, může nám velmi ulehčit řadu činností a zefektivnit naši práci, ale i soukromý život. Vzdělávací společnost Studio W
projít na článekThis Content Is Only For SubscribersPlease subscribe to unlock this content. Enter your email to get access.Subscribe to unlockYour email address is 100% safe from spam!I consent to processing of my data according to Terms of Use Privacy Policy Umělá int
projít na článek