Jak napsat ten nejlepší TITLE a META DESCRIPTION?

Napsat ten nejlepší title a meta description může být oříšek a i nám v agentuře občas trvá, než vymyslíme ty nejlepší a nejlépe fungující. Titulky opakovaně upravujeme, aby měli zajímavé CTR, které je na určitých pozicích ve vyhledávání obvyklé. Tato data zjišťujeme v nástroji Google Search Console. V tomto článku zjistíte, jak si s titulkem a meta description poradit a na co si dát při jejich tvorbě pozor. Cílem titulku a meta description je informačně hledajícího uspokojit a dostat ho k nám na webové stránky. Přivést ho ke kliknutí na výsledek ve vyhledávání.  Title neboli titulek stránky Prostřednictvím titulku se zákazníkem komunikujete dříve, než dojde k nám na web. Titulek se zobrazuje v záložce (tab) v prohlížeči a ve výsledcích vyhledávání je to ten největší text aktuálně pod URL adresou. V titulku byste měli čtenáři sdělit přínos produktu/čtení celého textu. V tuhle chvíli se čtenář rozhoduje o tom, zda bude číst dál nebo si najde článek, který ho titulkem zaujme více. Ideálně by proto měl být titulek urgentní a motivující čtenáře k dalšímu čtení. Dle titulku také vyhledávače řadí weby na stránce vyhledávání. Je důležité, aby se v titulku objevilo hlavní klíčové slovo, které s danou stránkou souvisí. Název produktu, kategorie nebo třeba otázka, na kterou najde hledající na dané stránce odpověď. Rady a tipy: Co by měl title obsahovat? Výzvu k akci: třeba prostřednictvím věty ,,začněte ještě dnes” = motivace ke čtení dál a k prokliku Konkrétnost: konkrétní fakta, čísla, klíčová slova, na která má být title vidět Unikátnost: odlišnost od ostatních nadpisů, vystoupení z řady, použití metafory či slovní hříčky Užitečnost: benefit z produktu, slíbení zajímavého příběhu Zaujmutí: velká písmena, otazníky, vykřičníky, emoji Velikost: title musí mít vhodnou délku, ideálně kolem 600 px Vždy se snažte o to, aby váš titulek odpovídal alespoň jednomu z výše uvedených bodů. Co dalšího vědět? Třeba to, že delší titulek má na čtenáře větší vliv než krátký titulek o třech slovech. Podle našich dat fungují dobře titulky začínající: ,,Jak na..” nebo ,,Co”. Nespokojte se hned s tím prvním, který vymyslíte, ale napište si jich několik. Zkuste je říct někomu dalšímu a uvidíte, co funguje na druhého člověka lépe. Myslete na to, že title nepíšete pro sebe, ale pro čtenáře. Meta Description  Nejenom titulek, ale také meta description, který se ve vyhledání zobrazuje hned pod titulkem, ovlivňuje vaše potenciální zákazníky. V několika znacích by měl čtenářům a vyhledávačům shrnout ty nejdůležitější informace týkající se obsahu stránky. Proto je potřeba si na něm dát záležet. Ne všichni to tak ale běžně dělají. Jak tedy napsat ten nejlepší a jak ho naopak nepsat? Správně napsaný meta description by měl rozhodně obsahovat klíčové slovo a výzvu k akci. Může také obsahovat název firmy. Používat emotikony spíše nedoporučujeme, neboť nemusí být některými vyhledávači přebírány ve správném formátu. Můžete ale použít černobílý formát jako např. ✓ ▷ ◁ ✔✆ → ⇨ ☆✈☎.  Ideálně byste se měli vejít přibližně do 154 znaků. Abyste věděli, jak bude meta description ve vyhledávání vypadat, můžete si to vyzkoušet zdarma v aplikaci Serp simulator nebo SERP snippet preview tool od seotoolbelt.   Nepoužívejte jeden meta description víckrát Pro každou stránku nebo článek vždy pište odlišný meta description. Vyhýbejte se duplicitám. V meta description by měly být konkrétní informace k dané stránce, tudíž pokud mají produkty odlišné barvy nebo velikosti, měl by tak být odlišný i meta description popisek.  Čtenáři nechtějí číst pokaždé stejné informace. Zároveň netvořte meta description popisek pro stránky, které nejsou ve vyhledávání příliš vidět, je to ztráta času. Pomůže vám k tomu také Google Search Console. Nezapomínejte na klíčová slova Ujistěte se, že v meta descriptionu používáte správná klíčová slova, která jsou nejrelevantnější k obsahu vaší stránky. Mnoho lidí jistě oceňuje kreativitu, ale v tomto případě byste se měli držet klíčových slov, která bude váš potenciální zákazník hledat.. Důležité však je, aby klíčová slova v textu působila přirozeně a ne na sílu. V meta description fungují hlavně pro CTR (míru prokliku), nicméně nemají vliv na umístění ve vyhledávání. Výhodou je, že pokud je v meta description vyhledávané klíčové slovo, tak je v popisu tučně napsané.    Nepište nudné popisy Při psaní meta descriptionu máte šanci vyniknout před svým publikem a konkurencí.  Buďte konkrétní v tom, co nabízíte = Čtenář by měl po přečtení vědět, co se mu po kliknutí na stránce zobrazí. Vzbuďte v čtenářích zvědavost = Stačí pouhé použití otazníků, napište šikovnou otázku, která čtenáře naláká kliknout. Vyzvěte čtenáře k akci = Výzva k akci v popisu je důležitá, ale je potřeba volit vhodná slova. ,,Kupte nyní!” může na čtenáře působit agresivně, ale například ,,Objevte s námi” je šikovný způsob, jak nalákat čtenáře k návštěvě vaší stránky.  Používejte symboly, emotikony nebo čísla = Různé jiné znaky než písmena opravdu mohou upoutat lidskou pozornost. Zmiňte například cenu nebo počet produktů.  Mluvte o nich, ne o sobě = Čtenáře nezajímá, jak skvělá firma jste, ale chtějí vědět, co z kliknutí na stránku budou mít viz. první bod. Když si nevíte rady, pomůže AI Ulehčit si práci nebo načerpat inspiraci můžete díky ChatGPT. Chatbot vám dokáže pomoci vymyslet téměř jakýkoliv text. Je ideální pro momenty, kdy nemůžete přijít na vhodnou formulaci nebo vám dochází nápady s tématy. S Chatbotem mluvte jako s kamarádem a doplňujte mu další informace a zadání, dokud nejste spokojeni s vygenerovaným textem. Je ale potřeba po něm každý text zkontrolovat, protože může mít chyby v jazyku i významu slov. Měl by pro vás sloužit jen jako pomocník a inspirace, ne však jako autor vašich textů. Pokud by jste se chtěli dozvědět více o tom, jak vám AI může pomoci, přihlaste se na naše školení a podíváme se na to společně. Příklady funkčních meta description popisků klíčové slovo: střídání stráží buckinghamský palác kw: zapojení led zářivky kw: afirmace příklady kw: klínové řemeny kw: trika s potiskem kw: pujcovna bezek brno kw: nažehlovací papír Získejte návštěvnost pro svůj web Se správně napsaným titulkem a meta description popiskem přesunete hledající na váš web. Proto byste jejich tvorbu rozhodně neměli podceňovat. Pokud budete potřebovat s optimalizací snippetů, klidně se na nás obraťte. Dokážeme vám na web získat novou návštěvnost.

projít na článek

Tvorba skriptů pro Adobe Illustrátor

Věděli jste, že Adobe Illustrator adalší programy zrodiny Adobe jdou ovládat JavaScriptem (AppleScriptem nebo VBScriptem)? Tedy že můžete napsat skript, který bude něco kreslit, vytvářet ahlavně vám může ulehčit práci srutinou. Aco je nejlepší tyto skrip

projít na článek

Květinový den

Již dlouhá léta se účastníme sbírky Ligy proti rakovině. I když řádil covid, tak jsme vybírali peníze přispěním rovnou na účet Ligy Těší nás, že se daří kytičky prodávat a přispívat na dobrou věc. Poděkování patří všem studentům, těm, kteří vybírají i těm

projít na článek

Dny otevřených dveří

Máme za sebou 2 dny otevřených dveří, které proběhly v pohodě a klidu. Pomohli žáci školy, kteří provázeli hosty a prezentovali odborné učebny. Bez nich bychom to v přátelské a veselé atmosféře nezvládli. Hostů bylo přiměřeně a zveme všechny na další dny

projít na článek

Autodrom Rolly Toys

/*! elementor-pro - v3.15.0 - 09-08-2023 */ .elementor-gallery__container{min-height:1px}.elementor-gallery-item{position:relative;overflow:hidden;display:block;text-decoration:none;border:solid var(--image-border-width) var(--image-border-color);border-r

projít na článek

Huyndai a Trúba

Karosáři z celé školy a druháci mechanici seřizovači měli možnost nahlédnout pod pokličku firmě Huyndai v Nošovicích. Bylo na co koukat, trošku sci-fi a hodně robotické. Zato „Trúba“ ve Štramberku je pořád stará, krásná a zůstává na svém místě. Nikam nesp

projít na článek