Jak správně archivovat a jak dlouho archivovat účetní doklady?

Jaké doklady je třeba pravidelně archivovat? Je třeba archivovat potřebné účetní dokumenty, pokud děláte daňovou evidenci či ze zákonate vedete účetnictví. Nutné je skladovat zejména ty dokumenty, které vedou k výpočtu daňového přiznání, dle kterých se počítá. Samotné daňové přiznání se archivovat nemusí. Lhůty pro možnou, ideálně skartaci dokumentů: Obchodní smlouvy je doba různá, dle jejich platnosti Učetní podklady (faktury,bankovní výpisy..) se uchovávají po dobu 5 let. Účetní knihy 5 let Rozvaha, závěrky 5 let Výroční zprávy 10 let Daňové doklady pro DPH 10 let Mzdové záznamy o zaměstnancích 45 let. Zákon nestanovuje jednoznačnou formu archivace dat, ale obvykle v dnešní době lidé používají tištěnou formu v šanonech nebo uložením na cloud. Rozhodně způsob uložení by měl být takový, aby vše bylo přehledné a pokud máte data online, aby šlo médium příčíst i za další dobu. The post Jak správně archivovat a jak dlouho archivovat účetní doklady? appeared first on PUS.cz.

projít na článek

Jak dlouho archivovat (nejen) účetní doklady

Účetní průvodce pro podnikatele. Zjistěte, jaké doklady už můžete vyhodit, jaké archivovat a co vám hrozí, když porušíte zákon.

projít na článek

Co čekat od správné účetní firmy?

Jak poznat dobrou účetní firmu? 1) Účetní firma si řekne o všechny účetní doklady hned na začátku (přesně ví, co potřebuje) 2) Účetní firma má veřejně dostupný a známý software (Helios, Money S3, Pohoda), pokud tomu tak není, budete mít problém s přenosem

projít na článek

Výhody účetnictví svépomocí vs. účetní firma

Důvod, proč hodně lidí zkouší účetnictví dělat samostatně je, že chce ušetřit za účetní služby. Je možné říct, že účetnictví svépomocí je poměrně snadné pro drobné živnostníky a podnikatele, kteří využívají daňovou evidenci. Účetnictví větších podniků (po

projít na článek

Odpovědi na nejčastější otázky týkající se povinného auditu účetní závěrky

Vtomto článku jsou shrnuty nejčastější otázky spojené spovinným auditem individuální účetní závěrky, nezabývá se auditem konsolidované účetní závěrky. Kdy má účetní jednotka povinné ověření účetní závěrky auditorem? Pro posouzení, zda má účetní jednotka p

projít na článek

Volná pracovní pozice účetní SVJ a BD

Účetní pro správu SVJ a BD Do našeho týmu hledáme kolegu/kolegyni na pozici účetní Náplň práce: -účetní operace a účetní závěrky pro spravované bytové domy -komunikace s výbory, majiteli nemovitostí a dodavateli služeb -rozúčtování nákladů pro jednotlivé

projít na článek