Jaké doklady je třeba pravidelně archivovat? Je třeba archivovat potřebné účetní dokumenty, pokud děláte daňovou evidenci či ze zákonate vedete účetnictví. Nutné je skladovat zejména ty dokumenty, které vedou k výpočtu daňového přiznání, dle kterých se počítá. Samotné daňové přiznání se archivovat nemusí. Lhůty pro možnou, ideálně skartaci dokumentů: Obchodní smlouvy je doba různá, dle jejich platnosti Učetní podklady (faktury,bankovní výpisy..) se uchovávají po dobu 5 let. Účetní knihy 5 let Rozvaha, závěrky 5 let Výroční zprávy 10 let Daňové doklady pro DPH 10 let Mzdové záznamy o zaměstnancích 45 let. Zákon nestanovuje jednoznačnou formu archivace dat, ale obvykle v dnešní době lidé používají tištěnou formu v šanonech nebo uložením na cloud. Rozhodně způsob uložení by měl být takový, aby vše bylo přehledné a pokud máte data online, aby šlo médium příčíst i za další dobu. The post Jak správně archivovat a jak dlouho archivovat účetní doklady? appeared first on PUS.cz.
Účetní průvodce pro podnikatele. Zjistěte, jaké doklady už můžete vyhodit, jaké archivovat a co vám hrozí, když porušíte zákon.
projít na článekJak poznat dobrou účetní firmu? 1) Účetní firma si řekne o všechny účetní doklady hned na začátku (přesně ví, co potřebuje) 2) Účetní firma má veřejně dostupný a známý software (Helios, Money S3, Pohoda), pokud tomu tak není, budete mít problém s přenosem
projít na článekDůvod, proč hodně lidí zkouší účetnictví dělat samostatně je, že chce ušetřit za účetní služby. Je možné říct, že účetnictví svépomocí je poměrně snadné pro drobné živnostníky a podnikatele, kteří využívají daňovou evidenci. Účetnictví větších podniků (po
projít na článekÚčetní pro správu SVJ a BD Do našeho týmu hledáme kolegu/kolegyni na pozici účetní Náplň práce: -účetní operace a účetní závěrky pro spravované bytové domy -komunikace s výbory, majiteli nemovitostí a dodavateli služeb -rozúčtování nákladů pro jednotlivé
projít na článekV dnešní době je dobré vybírat firmu podle toho, jaké má reference na internetu a kombinovat její výběr s cenou, kterou nabízí na svých webových stránkách. Rozhodnutí by se mělo skládat z toho, kolik zaměstanců a účetních dokladů jako firma máte. Některé
projít na článek