Jaké výhody vám přinese managed služba a co vše zahrnuje

Liší se nějak význam termínu „managed“ mezi jednotlivými hostingovými firmami? Je to hodně otázek. A na všechny se podíváme v dnešním článku přímo od jednoho z našich seniorních adminů. Co je to managed služba Managed, neboli spravovaná služba v hostingu znamená, že váš poskytovatel do nějaké míry pečuje nejen o vaše servery, ale i o softwarové vybavení. Jaký rozsah, kvalitu, rychlost a časovou dotaci taková péče má se však může podstatně lišit, a to poskytovatel od poskytovatele. Můžete se setkat s tím, že managed služba znamená maximálně 3 hodiny podpory měsíčně, v lepším případě od administrátora s půlroční zkušeností, a týkat se bude pouze základních bezpečnostních aktualizací. A lze ji čerpat jen v pracovní dny od 9 do 17. Na druhé straně pak jsou firmy jako je ta naše, které v rámci managed služeb poskytují první poslední, v případě zájmu i včetně debuggingu a odborného poradenství. A to, že správu, monitoring i řešení požadavků klienta dělají nonstop. A že na místě v datacentru mají vždy seniorní adminy berou už jako samozřejmost. Jak k managed správě přistupujeme ve vshostingu U nás ve vshostingu na kompromisy nehrajeme a managed služby od vshosting~ proto znamenají plnou správu hardwaru i softwarového vybavení serveru. Ta zahrnuje pokročilý monitoring desítek parametrů seniorními admini s 15 lety zkušeností, každodenní bezpečnostní aktualizace, pravidelnou kontrolu zátěže serverů a řešení požadavků klientů. Na telefon reagujeme klientům vždy do 60 sekund. Serveroví specialisté vyřeší požadavky v průměru do 15 minut . Pomůžou i s debuggingem aplikací. Vše je k dispozici nonstop (24/7 i ve dvě v noci o víkendu) od seniorních administrátorů přímo v našem datacentru. Bez časového omezení rozsahu podpory. Monitoring, optimalizace, reporting U managed služeb nonstop monitorujeme desítky metrik na každém serveru (performance, stav služeb). Provádíme také optimalizace, debugging, zálohování a instalaci dalšího softwaru na serveru. Mezi monitorované služby a parametry patří například: Aktualizace softwaru Bezpečnostní aktualizace Bezpečnostní aktualizace na managed serverech provádíme jednou denně v nočních hodinách. Jedná se pouze o minor (setinkové) aktualizace k již nainstalovaným verzím aplikací. Většina aktualizací s sebou nepřináší nedostupnost služeb. U některých komponent (webservery, databáze) ale může být třeba restartovat danou služby po dokončení aktualizace. Klient má možnost si zvolit vyjmutí služeb vyžadujících restart z režimu automatických aktualizací. Pak jsou aktualizace u takového softwaru prováděny ad-hoc. Tento režim aktualizací však není doporučován. Z automatických aktualizací jsou nicméně vyjmuty aktualizace jádra operačního systému, které vyžadují restart serveru a způsobují tak kratší nedostupnost všech služeb. Aktualizaci jádra operačního systému provádíme individuálně a v závislosti na výskytu kritických chyb, a to vždy po dohodě s klientem. Automatické aktualizace nejsou aplikovány u služby Managed Cluster. Zde jsou vždy řešeny individuálně v závislosti na aktuální potřebě. Důvodem pro individuální řešení je v tomto případě například nepředvídatelný dopad automatické aktualizace na dostupnost a konzistenci infrastruktury. Pokud má klient vyhrazené testovací prostředí, realizují se aktualizace nejprve zde a teprve poté na produkci. Tímto postupem lze v předstihu odhalit případné problémy s aktualizacemi bez dopadu na produkční prostředí. Upgrade verze softwaru (mimo operační systém) Upgrade major verze softwaru provádíme na žádost klienta. A to v případě, že je daný software a jeho nová verze podporována. Buď pro nainstalovanou verzi operačního systému Debian nebo Ubuntu Serveru v oficiálním repozitáři balíčků Debian či Ubuntu, některém z podporovaných neoficiálních repozitářů, repozitáři vshosting, či oficiálním repozitáři tvůrce daného softwaru. Neprovádíme kompilaci softwaru ze zdrojových kódů z důvodu nekoncepčnosti. Instalovaný software musí být podporovaným softwarem na managed serverech. Upgrade operačního systému Ve vshostingu provozuje servery na operačním systému Debian či Ubuntu Serveru. A plně respektuje životní cyklus těchto operačních systémů. V případě skončení podpory dané verze operačního systému jeho autory je klient vystaven riziku hacknutí serveru či jiného bezpečnostního incidentu, kterému bez aktualizace nelze zabránit. Proto klienty v takových případech proaktivně kontaktujeme a upgrade nabízíme. O upgrade může klient také sám požádat, například pokud nelze upgradovat jiný software bez upgradu celé distribuce. Aktualizace operačního systému v případě, že podpora nainstalované verze bude skončena za 24, či méně měsíců, je prováděna bezplatně. Klienti samozřejmě upgrade mohou odmítnout, my je pak bohužel nemůžeme chránit před výše zmíněnými riziky. Co je u managed služby od vshosting~ v kompetenci klienta? Zejména u komplexních služeb nemusí být na první pohled jasné, co má na starosti poskytovatel hostingu a co klient. Ukažme si to na příkladu plně spravovaného managed clusteru s Kubernetes od vshostingu. Rozdělení kompetencí – příklad managed Kubernetes clusteru Z tohoto příkladu rozdělení u Kubernetes vyplývá, že zatímco my se staráme, aby vše fungovalo, vy se můžete primárně soustředit na vývoj aplikací. A na to, aby váš e-shop či jiný internetový projekt fungoval a vydělával.Pakliže máte dotazy k článku, k rozdělení kompetencí, managed službách, Kubernetes atd. Neváhejte nás kontaktovat: [email protected]. Rádi vám zodpovíme veškeré dotazy.

projít na článek

Webová prezentace byla spuštěna

Dnes byla spuštěna naše nová webová prezentace. V tomto článku popište, proč jste spustili novou prezentaci a co přinese návštěvníkům. Uveďte jaké máte cíle s projektem a co přinese uživatelům. Pokuste se návštěvníkům stručně a jasně sdělit, proč by se n

projít na článek

Webová prezentace byla spuštěna

Dnes byla spuštěna naše nová webová prezentace. V tomto článku popište, proč jste spustili novou prezentaci a co přinese návštěvníkům. Uveďte jaké máte cíle s projektem a co přinese uživatelům. Pokuste se návštěvníkům stručně a jasně sdělit, proč by se n

projít na článek

Webová prezentace byla spuštěna

Dnes byla spuštěna naše nová webová prezentace. V tomto článku popište, proč jste spustili novou prezentaci a co přinese návštěvníkům. Uveďte jaké máte cíle s projektem a co přinese uživatelům. Pokuste se návštěvníkům stručně a jasně sdělit, proč by se n

projít na článek

Webová prezentace byla spuštěna

Dnes byla spuštěna naše nová webová prezentace. V tomto článku popište, proč jste spustili novou prezentaci a co přinese návštěvníkům. Uveďte jaké máte cíle s projektem a co přinese uživatelům. Pokuste se návštěvníkům stručně a jasně sdělit, proč by se

projít na článek

Webová prezentace byla spuštěna

Dnes byla spuštěna naše nová webová prezentace. V tomto článku popište, proč jste spustili novou prezentaci a co přinese návštěvníkům. Uveďte jaké máte cíle s projektem a co přinese uživatelům. Pokuste se návštěvníkům stručně a jasně sdělit, proč by se n

projít na článek