Jetřichovické vyhlídky

Jetřichovické vyhlídky patří mezi nejhezčí výlety v Českém Švýcarsku. Do Jetřichovic lze dojet vlastním autem na parkoviště Pod Poštolčím kuželem. Parkovné na celý den stojí 100 Kč, lze ho zaplatit v hotovosti nebo kartou. Druhou možností je využití turistického autobusu č. 434, který jede z náměstí ve Chřibské (2 km pěšky), v Jetřichovicích je ideální vystoupit na zastávce Jetřichovice host.. Z parkoviště či autobusové zastávky se vydáte po červené turistické značce. Minete několik roubených domů a také bývalou jetřichovickou ozdravovnu. Hned ze začátku vás čeká velký stoupák převážně po schodech k první z Jetřichovických vyhlídek Mariině skále. Za odměnu na vás čeká krásný dřevěný altán, který je zde od února 2021. Na reportáž z usazování se můžete podívat na webu České televize.Výhledy jsou přímo dechberoucí, vidět můžete nejvyšší horu Českého Švýcarska Růžovský vrch, dále Děčínský Sněžník a stolové hory v Saském Švýcarsku. Z Mariiny vyhlídky pokračujte dále po červené, po cestě můžete prozkoumat převis Balzerovo ležení, který dříve sloužil jako úkryt pro lovce tetřevů. Za 200 metrů odbočíte vlevo na vyhlídku Vilemínina stěna. Z té je krásný výhled na Mariinu skálu. A když budete mít štěstí, můžete zahlédnout Čápa černého, který je však velmi vzácný. Po červené budete pokračovat i nyní, až pod poslední Jetřichovickou vyhlídku Rudolfův kámen. Výstup je na něj nejnáročnější, polezete po schodech a žebřících až k vyhlídkovému altánu. Ale za ten výhled to vážně stojí! Z Rudolfova kamene se vraťte zpět na rozcestí Purkartický les, a pokračujte dále po žluté až k Louce na Tokáni. Buď si můžete udělat zacházku k lesním chatám a dát si něco dobrého k jídlu a pití, nebo se dát vlevo a pokračovat Táborovým dolem po cyklostezce. Čeká vás necelé 3 kilometry dlouhá procházka krásným skalním městem. Při kochání se nezapomeňte odbočit vlevo na neznačenou cestu Malým mokrým dolem. Po 1,5 kilometru se napojíte zpět na zelenou a půjdete rovně kolem skalních útvarů Tuláčka, Četníka a Hezouna. Od zelené se odpojíte vpravo na místní žlutou značku. Půjdete skrz Pfeiferův lesík a bude vás čekat poslední stoupání tohoto výletu až k vyhlídce Treppenstein. Nyní budete pokračovat dále po žluté a na rozcestí s modrou turistickou se dáte vlevo. Na závěr cesty na vás čeká pohled na všechny Jetřichovické vyhlídky a bývalou ozdravovnu. Trasu si můžete zobrazit přímo v mapách.cz. Délka trasy: 12,8 kmPřevýšení: 495 metrůČas: 4-5 hodinVhodnost pro kočárky: neDoba jízdy autem: 20 minutParkoviště: ano, 100 Kč za celý denVeřejná doprava: ano, autobus č. 434 z náměstí ve ChřibskéMožnost občerstvení: ano, v obci Jetřichovice či se zacházkou k lesním chatám na TokániThe post Jetřichovické vyhlídky first appeared on Ubytování Horní Chřibská - Pension Mencl.

projít na článek

Centrální banky skoupily nejvíce zlata za poslední půlstoletí

Horší vyhlídky globální ekonomiky způsobily loni zvýšenou poptávku po zlatě. Centrální banky ho nakoupily nejvíce za poslední půlstoletí, uvedla Světová rada pro zlato.

Rakovina varlat

Rakovina varlat je nádorové onemocnění postihující převážně muže mezi 20. a 40. rokem života, v této věkové kategorii je navíc rakovina varlat vůbec nejčastějším nádorovým onemocněním. Téměř 90 % všech nádorů varlat je maligních (zhoubných), choroba je te

Co je cystická fibróza?

Cystická fibróza nebo starším názvem mukoviscidoza nebo mukoviscidosa je v naší populaci vůbec nejčastější vrozené onemocnění, na které se bohužel stále umírá. Ještě před několika lety neměli pacienti šanci se dožít ani dospělosti. Dnes jsou jejich vyhlíd

Mapa vína – Mikulovská oblast

MIKULOVSKÁ OBLAST Druhy vín: Sauvignon a Ryzlink rýnský, Rulandské modré, Svatovavřinecké, Frankovka Plocha vinic [ha] 4,432 Počet vinařských obcí 30 Vinařské obce: Dolní Dunajovice, Pavlov, Perná, Novosedly, Mikulov, Sedlec, Valtice TIPY NA VÝLETY: Ná

projít na článek

Co nám o nákupním chování řeknou data

Doba od prvního kontaktu se zákazníkem až do chvíle, kdy je nákup dokončený, bývá označována jako obchodní trychtýř nebo flywheel. Strategické plánování se bez těchto dat prakticky neobejde. Obchodník potřebuje na uzavření zakázky 3 měsíce Podle dat eWa