Jsou QR kódy mrtvě narozené dítě?

Úvodní nadšení z nové technologie vystřídala nutnost nalezení jejich reálného využití. QR kódy nejsou žádnou horkou novinkou. Ve větší míře se však s nimi setkáváme až v posledních dvou letech, což souvisí zejména s rostoucí penetrací smartphonů. Po úvodním velmi vřelém přijetí tohoto nástroje ze strany marketérů, by se nyní mohlo zdát, že dochází k jistému vystřízlivění. Objevují se již dokonce hlasy, které QR kódy posílají do propadliště dějin. Jsou tedy QR kódy již mrtvou záležitostí? O čem mluví statistiky Podle údajů z průzkumu, které zveřejnil eMarketer na konci ledna, má V USA ve věkové skupině 18 až 24 let se skenováním QR kódů umístěných v časopisech praktickou zkušenost 39 % respondentů. V Evropě jsou čísla nižší, například v sousedním Německu má podobnou zkušenost pouze 27 % mladých lidí. Z výzkumu také vyplývá, že lidé skenují raději QR kódy v tištěné podobě, tedy například v časopisech, plakátech, direct mailu nebo obalech. QR kódy umístěné v e-mailech nebo v TV reklamě ke skenování nelákají. Hlavní překážky rozšíření Důvodů, proč výše uvedená čísla nejsou vyšší je celá řada. Nedostatečná edukace spotřebitelů, absence čteček QR kódů přímo v mobilních operačních systémech a s tím spojená nutnost stahovat a instalovat tyto aplikace, to jsou faktory, které zásadně ovlivňují míru používání QR kódů. Největším problémem však často bývá nesprávné uchopení QR kódů marketéry. Spotřebitel chce za úsilí vynaložené k naskenování QR kódu získat na oplátku nějakou protihodnotu: slevový kupon, účast v soutěží nebo jinou výhodu. Jak přitáhnout zákazníky To, že je po naskenování kódu přesměrován na úvodní stránku firemního nebo produktového webu, který navíc není ani optimalizovaný pro mobilní zařízení, ho zrovna nenadchne a rozhodně to nepřispěje k tomu, aby napříště opět vytáhl telefon z kapsy. Ukázky použití, kdy jsou QR kódy umisťovány na vysloveně nevhodná místa, jako jsou například billboardy u silnic nebo reklamní rámečky u eskalátorů, slouží spíše jako odstrašující příklady. QR kódy žijí QR kód (zdroj: qrstuff.com) Obliba a míra používání QR kódů i přes zmíněné problémy neustále rostou. Spotřebitelé v nich především musí spatřovat přidanou hodnotu. V ČR se například velmi slibně rozjíždějí QR platby (viz QR-platba.cz), které slouží jako praktický nástroj pro pohodlné a rychlé vyplňování platebních příkazů v bankovních aplikacích. Značného úspěchu lze s QR kódy dosáhnout také v rámci reklamních kampaní. Zajímavou ukázkou kreativního přístupu je například úspěšná korejská kampaň Emart SunnySale. QR kódy navíc nemusí nutně vypadat jako fádní změť černobílých čtverečků. Jako zdroj inspirace i praktický nástroj pro generování vlastních zajímavých QR kódů lze vyzkoušet například službu Visualead.com. Na trhu se již objevily i zajímavé alternativy ke QR kódům. Jedná se například o Touchcode, Digimarc Discover nebo Connect To Web. Bez přijetí obecně uznávaných standardů a bez zahrnutí skenovacích aplikací do mobilních operačních systémů se však jejich většího rozšíření zřejmě jen tak nedočkáme. Článek byl publikován v týdeníku Marketing & Media (č. 17, 22.4.2013).

projít na článek

QR kód. Jak na tohoto užitečného pomocníka cílí podvodníci?

QR kódy dnes najdete téměř všude. Umožňují rychlý přístup k informacím, jako jsou menu, platby nebo odkaz na webové stránky. Bohužel tato praktičnost láká i podvodníky, kteří QR kódy zneužívají ke krádežím citlivých údajů a peněz. Jak funguje podvod s QR

projít na článek

Lipánek pohádkový svět soutěž

Kupte tradiční či tvarohový Lipánek (všechny gramáže i příchuti) v období od 10.4. do 30.6.2023, sbírejte kódy pod papírovým přebalem a vyhrajte. Kódy zaregistrujte na webu www.lipanek.cz 

projít na článek

Je zánik Mrtvého moře nevyhnutelný?

Mezi Palestinou, Jordánskem a Izraelem se rozkládá bezodtokové jezero, které známe pod označením Mrtvé moře. Hlavním přítokem Mrtvého moře je biblická řeka Jordán. Jak je tedy možné, že hrozí zánik Mrtvého moře? Podle vědeckých průzkumů se v moři za posle

projít na článek

Daňové zvýhodnění na dítě 2016

Sleva na vyživované děti ve společné domácnosti - oficiálně nazývaná daňové zvýhodnění - za rok 2016 stoupla. Na první dítě se nemění - zůstává 13 404 korun ročně. Za druhé dítě si ale rodič může odečíst už 17 004 korun, za třetí a každé další dítě dokonc

projít na článek

Düsseldorfské tabulky 2015

Že by už konečně někomu došlo, že zákon o dani z příjmu je zjevně diskriminační, kdy pouze rodič pečující o dítě může uplatnit odpočet daně na dítě (daňový bonus), přestože druhý rodič (zde převážně rozvedený otec) péči o dítě vynahrazuje plněním výživnéh

projít na článek