Kawasaki Z900 2020 – detailní test v češtině

Víte, jaká je aktuálně nejprodávanější Kawasaki v ČR? Tušíte správně, v testu mi přistála Kawasaki Z900, která je navíc poměrně výrazně vylepšená pro rok 2020. Na úvod se sluší říci, že jsem motorku za celou dobu její existence opomíjel. Mým primárním zájmem jsou retra, scramblery, klasické motorky a případně cestovní endura. Moderním, sportovním naháčům tolik neholduji. A taky jsem si často říkal, že za prodejním úspěchem Kawy Z900 v ČR stojí hlavně fakt, že přináší velmi výhodnou cenu v Kč za jednoho koně. Ještě minulý rok jste mohli motorku se 125 koňi mít za lákavých 219 000 Kč. Jak jsem se ale přesvědčil, většina resp. všechny mé předsudky k motorce byly mylné. Rozplynuli se po několika prvních desítkách kilometrů. Kawa Z900 je fantastická, skvěle ovladatelná a zároveň trochu nečekaně pohodová motorka na každý den. Existují ještě elektronicky nabitější, existují pohodlnější a nebo taky radikálnější hráči v třídě, Kawa však nabízí dost možná nejlepší mix toho všeho. Víc už se dozvíte v mém detailním videotestu. Změny Kawasaki 2020 oproti modelu 2019 Kawasaki Z900 přijíždí do roku 2020 s docela tučným seznamem změn a vylepšení: nový TFT displej, který nabízí mj. propojení s mobilní aplikací Rideologyjízdní módy (Rain, Road, Sport, nastavitelný Rider)kontrola trakceplné LED světlometymotor splňuje normu EURO5, má změny na řídící jednotce s cílem hladšího reakce na plyn při akceleraci, změny jsou také na výfukupřepracovaná spojka – nové pružiny a lehčí chodvystužený rámúprava odpružení, tužší pružiny, jiné nastavení komprese a odskokumenší a lehčí jednotka ABSúdajně i novější verze brzdičů (nemám ověřeno) Motor, chování a dynamické schopnosti Motorová jednotka Kawasaki Z900 je jinak beze změn co se hodnot týče. Pracuje v ní řadový, čtyřtaktní, vodou chlazený čtyřválec o objemu 948 cm3. Motor, který vyniká velmi silným středem dává maximální výkon 125 koní v 9 500 otáčkách / min., přičemž hodnota maxiálního točivého momentu dosahuje 98.6 NM v 7 700 ot./min. Motor uděluje 210 Kg (pohotovostní hmotnost) těžkému motocyklu obdivuhodnou elasticitu. Na 4.ku z 60 na 100 km/h dosáhne rychleji než třeba velké dvouválce BMW R1200GSA či Honda CRF1100L. Konkrétně jsem naměřil asi 2.75 sekundy. Čekal jsem, že na něm budu chválit hlavně výkonnostní špičku ta není špatná, ale motor za mě vyniká hlavně velmi klidnou reakcí na plyn a mamutí silou hodnou litrového motoru. Čtyřku řadíte při maximální akcelaraci zhruba v 150-155 km/h, pětku potom ve 180 km/h. Na pětku motor dosáhne velmi rychle 200 km/h (cca za 11 vteřin) a dále nastupuje dlouhá, dálniční šestka. Tam už se radikálního zrychlení nedočkáte, ale motorka ještě stále akceleruje bez problémů do 220 km/h. Více nemám ověřeno. Servisní interval motocyklu je příjemných a v zásadě nadstandardních 12 000 km. Spotřeba v testu při dynamické jízdě maximálně 6.5 L / 100 km. Váha jezdce přitom byla 113 Kg. Konkurence v třídě je hodně, Kawasaki má ale svoje pevné místo Ve třídě naháčů s objemem kolem 900 kubických centimetrů nalezneme na aktuálním trhu spoustu alternativ. Svého zástupce má v zásadě každá větší motocyklová továrna. Některé se dají označit za přímé konkurenty (označil jsem tučně), jiné už např. kvůli ceně úplně alternativou nejsou. Jedná se tedy o: Triumph Street Triple RS (podstatně dražší) Honda CB1000R (podstatně dražší, spíše konkurent Z1000) Ducati Monster 821 (o dost dražší) Yamaha MT-09 SP Aprilia Shiver 900 (výrazně slabší) BMW F900R KTM Duke 790 Suzuki GSX-S 750 Pokud se podíváte na seznam, zjistíte, že podstatně převažují dvouválce a tříválce nad klasickou koncepcí řadového čtyřválce. Ty zastupuje jen Kawasaki Z900 a Suzuki GSX-S 750. Honda své zástupce má, ale nikoliv jako přímou konkurenci. Honda CB650R je výrazně levnější a slabší, CB1000R zase naopak. Kawasaki Z900 vs Yamaha MT-09 SP tak kterou? Bohužel není v mých silách porovnat Kawu Z900 s každou z přímé konkurence. Pokusil jsem se ji ale vzít alespoň vedle Yamahy MT-09 SP. Jak si tyhle dvě konkurenční motorky vedou vedle sebe? Která je lepší parťák na každý den a která přinese do života více emocí? Dozvíte se v tomto videu: Líbí se vám moje práce? Doporučuji se přidat k mým odběratelům, aby vám nic neuniklo. The post Kawasaki Z900 2020 – detailní test v češtině appeared first on Jednoustopou.cz.

projít na článek

Huertas dal přednost Ducati před Kawasaki

Koncem srpna nechala Kawasaki talentovaného Adriana Huertase (mistr světa SSP300 z roku 2021) testovat superbikový motocykl Jonathana Rey a ten hned překvapil skvělými časy. Nyní ale bude tento jezdec závodit 2024 za tým Aruba.it Ducati v MS-Supersport 2

projít na článek

Kawasaki VN Vulcan 900 Custom Black

Price:165000EU VERZE, laděné výfuky Vance Hines, ukazatel zařazené rychlosti, nová zadní pneu, nové náplně, připraveno na sezonu, v ceně TP ČR, záruka, možný protiúčet za jiné moto, koupě na splátky Po domluvě možnost dovozu motocyklu k Vám domů.The post

projít na článek

Aktualizováno: Na jaké nové motorky se můžeme těšit v roce 2020?

Máme pár dní přes veletrhem EICMA v Miláně a při té příležitosti jsem připravil velmi detailní přehled pravděpodobně představovaných novinek pro rok 2020. Maximum informací získáte v mé videoreportáži Aktualizace a poslední zjištěné informace, které se

projít na článek

Nejlepší hry na PS4 a PS5 v češtině

Už nevíte, k jaké pařbě byste usedli a za jaký herní titul byste utratili své těžce vydřené groše? V dnešním článku vás hodláme zavalit pořádnou porcí těch nejlepších her na PS4 a PS5 v češtině – abyste si je mohli náležitě užít. Připravit, pozor, start!

projít na článek

Přehled mých detailních testů motorek na jednom místě

Je tomu skoro tři roky, co jsem začal 31.8.2017 natáčet video testy motorek. Chtěl jsem jít do detailu, být upřímný a především lidem dobře radit s výběrem stroje jejich snů. Od té doby jsem nakroutil bezpečně přes 150 000 km, a vydal přes 200 motocyk

projít na článek