Kdy je na čase zvážit nákup protektorů nebo nových pneumatik

Wetest Pneu Kdy je na čase zvážit nákup protektorů nebo nových pneumatik Pneumatiky se opotřebovávají s každou cestou. A tak je nutné je pravidelně a pečlivě kontrolovat jejich stav. zanedbaná pneumatika totiž značně snižuje bezpečnost jízdy a tím i řidiče či dalších účastníků provozu. Čemu při kontrole věnovat pozornost a jak poznat, že je na čase pneumatiku vyměnit? Nákladní pneumatiky čelí mnohem větší zátěži než ty na osobních autech. Jednak musejí většinou najet nesrovnatelně více kilometrů, jednak čelí vyšší zátěži. I proto mívají kratší životnost a měly by být kontrolovány častěji. Čeho si všímat? 1. Hloubka dezénu pneumatik Minimální hloubku dezénu stanovuje zákon, a to na 1,6 mm. Pokud je vzorek nižší, nejenže vozidlo nesmí vyjet na silnici, ale jízda s takovými pneumatikami je značně riziková – může dojít k nejrůznějším defektům pneumatiky, a v některých případech dokonce i k jejímu prasknutí, ale mohou se výrazně změnit jízdní vlastnosti vozidla. Vzhledem k tomu, že je legislativou definovaná hloubka opravdu minimální, měli byste k výměně pneumatiky přistoupit dříve, než hloubka vzorku dosáhne 1,6 mm. Výměnu zvažujte již u 4mm vzorku. Hloubku dezénu by měl řidič pravidelně kontrolovat, a to buď klasicky posuvným, nebo digitálním měřičem. Ke zjištění vhodnosti vzorku slouží také takzvaný ukazatel opotřebení běhounu (TWI, tread wear indicator). Systém TWI je umístěn po celém obvodu pneumatiky a jednotlivé indikátory jsou na boku pneumatiky označeny nejčastěji zmíněnou zkratkou. Jedná se o jakési „výstupky“ ve výšce minimální hloubky dezénu – pokud s nimi vzorek běhounu pneumatiky kvůli opotřebení splyne, je nutné pneumatiku okamžitě vyměnit, protože nesplňuje zákonem stanovená kritéria a její používání by mohlo být nebezpečné. 2. Defekty na pneumatikách Hloubka dezénu samozřejmě není jediným ukazatelem, kterým byste se při kontrole pneumatik měli řídit. Všímejte si i stavu opotřebení běhounů. Může se totiž stát, že i když bude vzorek stále dostatečně hluboký, pneumatika již bude vykazovat známky vysokého opotřebení. K nim patří například nejrůznější praskliny či zářezy, a to nejen na povrchu pneumatiky, ale také na jejích bocích. Kontrolujte rovněž, zda ve vzorku pneumatiky neuvízlo cizí těleso, které by ji mohlo poškodit. Velmi nebezpečné jsou na pneumatikách nejrůznější vybouleniny, které mohou dokonce zapříčinit prasknutí kola za jízdy. 3. Pokles tlaku v pneumatikách Dalším z indikátorů opotřebení pneumatik je tlak vzduchu. Pokud musíte pneumatiku neustále „dofukovat“, je jasné, že její životnost právě dosáhla svého vrcholu. V běhounu mohou být nejrůznější prasklinky, guma pneumatiky je příliš vyschlá apod. To může mít za následek nejen prasknutí pneumatiky za jízdy, ale jízda s nedostatečně nahuštěnou pneumatikou může poškodit samotné auto. 4. Změna jízdních vlastností Opotřebované pneumatiky často jako první pozná sám řidič, aniž by musel například kontrolovat hloubku dezénu. Nevyhovující pneumatika mnohem hůře přilne k povrchu vozovky, a tak je vozidlo náchylnější ke smykům apod. Kvůli nevyhovujícímu, opotřebovanému vzorku nedokáže pneumatika odvádět vodu na mokré silnici, a tak se zvyšuje riziko aquaplaningu. Stoupají i náklady na cesty, neboť opotřebované pneumatiky často znamenají vyšší spotřebu paliva atd. Chytrá výměna pneumatik Pro společnosti s rozsáhlým vozovým parkem je samozřejmě výměna opotřebovaných a nevyhovujících pneumatik nákladnou záležitostí. Kvalitní běhouny jsou navíc zárukou bezpečnosti jízdy nejen pro řidiče a další zaměstnance, ale také pro ostatní účastníky provozu. Jak efektivně snížit náklady na výměnu pneumatik, aniž by bylo nutné rezignovat na vysokou kvalitu běhounů? Řešením jsou protektory, tedy repasované pneumatiky. Vždy je ale nutné zvolit protektory od osvědčeného výrobce, který zaručí jejich vysokou kvalitu. Společnost Wetest pneu vyrábí protektory již od roku 1991 a dodává je stovkám zákazníků především z řad dopravních společností či městských dopravních podniků v rámci celé České republiky. Nabízí komplexní služby uzpůsobené potřebám každého zákazníka – od vstupní kontroly přes výrobu protektorů až po následný servis. Zajímá vás, jak můžeme pomoci i vaší přepravní společnosti? Kontaktujte nás! Článek Kdy je na čase zvážit nákup protektorů nebo nových pneumatik se nejdříve objevil na Wetest Pneu.

projít na článek

Jak protektorování šetří životní prostředí

Wetest Pneu Jak protektorování šetří životní prostředí Výroba pneumatik není právě odvětvím, které by bylo v pozitivním slova smyslu často spojované s ekologií.

projít na článek

Akční nabídka studených protektorů

Wetest Pneu Akční nabídka studených protektorů Pokud hledáte kvalitní studené nákladní protektory za výhodnou cenu, neváhejte využít naší akční nabídky. Nabízíme šir

projít na článek

TEST 50ti LETNÍCH PNEUMATIK 205/55 R16 ADAC 2023

Hlavní test letních pneumatik ADAC: pouze 10 z 50 je dobrých! K 50.výročí testů pneumatik ADAC provedl test 50 letních pneumatik v nejprodávanějším rozměru 205/55 R16 91V, nyní s rozšířenými ekologickými a ekonomickými kritérii, která jsou shrnuta v kate

projít na článek

TEST ZIMNÍCH PNEUMATIK 215/60 R16 ADAC 2022

ADAC otestoval 17 aktuálních zimních pneumatik pro SUV v kompaktní třídě.  Sníh, led, mokré nebo suché a mrazivé počasí: Kdo nejlépe zvládne různé podmínky v chladném období. Conti, Dunlop, Goodyear a Michelin jsou v popředí I když se rozmanitost a vel

projít na článek

KUPTE MICHELIN A ZÍSKEJTE FINANČNÍ BONUS AŽ 1550 Kč

PŘI ZAKOUPENÍ LETNÍCH, NEBO CELOROČNÍCH PNEUMATIK MICHELIN, ZAREGISTRUJTE SVŮJ NÁKUP A ZÍSKEJTE ODMĚNU

projít na článek