Kolik nových vozů se u nás prodá, převládají stále ojetiny?

Přestože v současné době prochází kapitalistický tržní systém fází konjunktury a další krize je pravděpodobně teprve na obzoru, české rodiny utrácí pořád málo peněz za nová auta. Podle průzkumů nedávno provedených se průměrná cena prodaného vozu v Česku pohybuje kolem 185 tisíc korun. Takové auto ovšem pořídíte obvykle v autobazaru, nebo přes inzerát, jako ojetinu. Nový vůz za tuto cenu není téměř k mání, a pokud je, tak rozhodně nesplňuje technické aspekty, které jejich majitel očekává. Není zkrátka za takovou cenu z čeho vybírat. Pokud si lidé pořizují nové auto, je to zpravidla na provoz firmy. Pouhou čtvrtinu všech prodaných nových vozů v České republice tvoří soukromé osoby. Celkem se u nás ročně prodává přibližně 270 tisíc nových aut. Část z nich tu nezůstává a putuje na export do zahraničí, v Česku se usídlí zhruba 180 tisíc vozů. A z nich čtvrtina pro jednotlivce a rodiny mimo firemní sektor je tedy necelých 50 tisíc vozů. Auta pořízená na firmu v Česku jednoznačně převládají Dnes jezdí v České republice více než tři čtvrtiny všech aut, která jsou tzv. služebními vozy, nebo jsou jednoduše pořízená na firmu, už kvůli daňovému zvýhodnění. Českou zvyklostí, můžeme ji dokonce nazvat „lidovým fenoménem“, je časté využití auta jako část výplaty zaměstnancům. Dalším důvodem, proč je na našich silnicích jen malé procento majitelů nových vozů, je operativní leasing. Jde o to, že prodejce vozů nebo výrobce (automobilka) z něj nemá prakticky žádný zisk, ale vykáže předem dohodnutý smluvní objem vozů, které se zavázal na trh dodat. Cena splátek za rok až tři roky zapůjčení vozu je totiž tak nízká, že se téměř prodejci nerentuje, ale jak se zdá, vyhovuje to oběma stranám. Operativní leasing – fenomén dnešní doby V případě operativních leasingů vzniká další problém, a tím je neschopnost prodeje těchto aut, jako ojetých. Jejich cena je totiž pořád dost vysoká a nižší být ani nemůže. Je to způsobeno razantně nastavenou cenou právě operativního leasingu. Výrobci vozů by rádi takové vozy vyváželi i do zemí v západní Evropě, ovšem brzdí je stále nevýhodný kurz české koruny vůči západní měně (Euru). Článek Kolik nových vozů se u nás prodá, převládají stále ojetiny? se nejdříve objevil na Powerit.

  • Web: Powerit
  • Aktualizace: 4.11.2023
projít na článek

Nissan chce 30 nových vozů do roku 2027

Nissan v příštích třech letech obnoví svou řadu uvedením 30 modelů v rámci obchodního plánu „The Arc“. Pouze 16 z nich bude hybridních a elektrických vozidel, zatímco dalších 14 bude na benzín. Níže přiložené ukázkové video obsahuje stínové siluety většin

projít na článek

Kupujete auto? Pozor na ojetiny z ulice

Právě jste si udělali řidičák a sháníte nějaké auto? Nebo vám to vaše dojezdilo, a tak se poohlížíte po nějakém jiném? Nový automobil je dost vysoká investice, kterou si může málokdo dovolit. Pro mnoho lidí je nákup ojetého vozu jedinou možností, jak si p

projít na článek

Jak ušetřit? Kolik stojí nabití elektrokola?

Toto téma je stále a více aktuální! Kolik stojí nabití elektrokola? Kolik stojí jeden kilometr na elektrokole? Jaký je cenový rozdíl dopravy autem a na elektrokole? ...na všechny tyto otázky dostanete odpověď v tomto videu.

projít na článek

Appliště // Kolik bude stát iPhone 15? Cena se nejspíše zvedne

Cena iPhone 15 je stále nejasná, ale dá se už odhadnout, kolik asi nový Apple telefon bude stát. Podívejte se na předpokládané ceny.

projít na článek

Zánovních aut je na trhu více než loni na jaře, jsou jen neznatelně dražší 

Vletošním prvním čtvrtletí bylo vnabídce českého sekundárního trhu 21 730 zánovních vozů do čtyř let stáří, nepatrně víc než loni. Ceny vprůměru stouply o 1,5 procenta. Elektromobily stále zlevňují, cena hybridů mírně vzrostla. ŠKODA stále na prvním místě

projít na článek