Komentuje Tomáš Buchwaldek, spoluzakladatel Patriotů MSK. Redakčně neupraveno. Pomalu se nám blíží podzimní businessová sezóna. Většina akcí je už naplánována, je na čase naplnit budgety, obchodní a firemní cíle. A networking je toho přirozenou součástí. Networking je rovněž i v DNA členských akcí Patriotů MSK už od samotného začátku (letos tomu bude už 10 let!) a na podporu networkingu jsme už zkusili snad úplně všechno. Měli jsme meeting pointy, dávali jsme lidem různé značky, dokonce jsme měli i paní, která chodila s tykadélky na hlavě a aktivně propojovala lidi, realizovali jsme speed mentoring, A tak si dovolím shrnout, co opravdu (alespoň u mě) při networkingu funguje. Paradigmata a přesvědčení: Tím bych úplně začal. “No já nejsem na ten networking,” slýchávám. Pokud jste obchodník, tak musíte být. To ale neznamená, že musíme přijmout všeobecně mylnou představu (paradigma/přesvědčení) o tom, že dobrý networker je velký extrovert, který pobíhá po místnosti a s americkým úsměvem poplácává všechny kolem sebe. To opravdu ne. V obchodě platí, že ti nejlepšími obchodníky často jsou lidé, které bychom obchodníky ani nenazvali. Zkrátka pomáhají, jsou nápomocní, jsou fajn. Často sami bychom si od dotěrného extrovertního obchodníka nic nekoupili, tak proč jej máme v hlavě zobrazeného jako vzor úspěchu? Daniel Pink ve své knize Prodávat je lidské zmiňuje, že nejlepší předpoklady mají pro obchod tkz. “ambiverti” to jsou Ti, kteří nejsou úplní introverti a ani úplní extroverti, jsou někde mezi. Těch je tedy tuším cca 70% populace. Pokud si to v hlavě trochu srovnáme, začal bych s přípravou. Já vím, bude to znít jako fráze, ale kvalitní příprava udělá 80% výsledku. Co opravdu funguje a co doporučuji všem, kdo organizují akce a chtějí podpořit networking, tak posílejte den předem seznam účastníků s firmami, kde působí. Pokud jdete na akci, nebojte se napsat organizátorům, jestli Vám takovýto seznam poskytnou. Toto je opravdu zásadní. Vyčleňte si půlhodinku max. hodinu den předem na to, abyste si prošli veškeré účastníky, vystupující a napište si seznam 3-5 lidí se kterými se chcete seznámit. Napište si jej tak, abyste měli seznam okamžitě při ruce (do mobilu, na lísteček do kapsy,) Dodržujete pravidlo “give before you get”. Stává se, že mi lidi řeknou: “Přišel jsem na akci, ale neseznámil jsem se s nikým.” Mít očekávání, že když dorazíte někam a najednou se k Vám vrhnou další s tím, že si od Vás ještě ideálně něco chtějí koupit, je opravdu mimo realitu naší galaxie. Všichni chceme, aby si od nás ostatní něco koupili, ale když tak budou přemýšlet všichni, kam to povede? Mnohem lepší je udělat toto: K seznamu lidí, které chcete potkat si napište v čem jim můžete pomoci (ačkoliv to třeba nesouvisí s Vaším businessem), na koho je můžete propojit, kdo z vašeho okruhu si od nich bude možná moci něco koupit, co Vás zaujalo a co se chcete dozvědět více. Bacha na toto: Na Setkání Patriotů jsem v naší networkingové appce našel finančního poradce, který uvedl v “Co nabízím:” = Tvorbu finančního plánu “Co potřebuji:” = lidi, kteří chtějí lépe řídit své finance. Prosím toto je jedno a to stejné. Většina nemá problém s tím říci, co nabízí ostatním, zkusme ovšem popřemýšlet co sami potřebujeme. Ukažme i tu druhou stránku mince, otevřme se. Např. tento člověk možná potřebuje pomoc s tím, jak nastavit akviziční proces… Lidé Váš zájem o ně a otevřenost rádi opětují svým zájmem o Vás. A poslední bod teď už konečně, když jsem na akci. Buďte opravdu upřímní, otevření a přirození. Opět klišé ale ano myslete to upřímně. Člověk vycítí z tonality, postojů a gest, jestli máte něco naučené nebo jestli jste opravdu upřímní a autentičtí. “Jak se s někým potkat? Jak se zapojit do hloučku lidí?” Za mě stačí buď zajít přímo za organizátory a poprosit je o propojení nebo mít připraveno několik vět. Prozradím je a budete se divit, co to jsou za věty: “Dobrý den, jsem Tomáš, můžu se k Vám přidat?” “Dobrý den, jsem tady poprvé a rád bych tady poznal pár lidí. Jmenuji se Tomáš a dělám to či ono, kdo jste Vy? Dobrý den, zaslechl jsem, že se bavíte o tomto, přijde mi to zajímavé, můžu se přidat?” nebo třeba “Dobrý den, jste jeden z pěti lidí, které jsem chtěl dnes poznat, protože …” Jednoduché, že? Tyto věty nejsou těžké, ale je těžké je poprvé vyslovit, překonat svou komfortní zónu a zkrátka to udělat. A nebojte, ještě jsem za těch více jak 10 let neslyšel, že by kdokoliv na tuto otázku odpověděl NE. A o tom, že mluvit máte tak max. 50% procent času a umět aktivně naslouchat snad připomínat nemusím, ale to už je jiné téma… Tak networkingu zdar a klidně se podělte se mnou co funguje u vás? Napište mi na: [email protected] Příspěvek Komentář: Návod na fungující networking pochází z Patrioti MSK
Apple nabízí dlouhou podporu, ale telefony s Androidem se zlepšují Fungující ekosystém je fajn, ale ne každý jej dokáže naplno využít Slabost pro Macbook není totéž co slabost pro iPhone (a naopak) Android versus iOS (respektive Android versus Apple). Tot
Komentář k zákonu č. 168/1999 Sb. o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla V červnu 2016 vychází v nakladatelství Wolters Kluwer aktuální komentář k zákonu č. 168/1999 Sb. o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, který je ke koupi na této adrese: htt
projít na článekPoslechněte si nejnovější podcast, o čem je v dnešní době networking z úst majitelky Podnikatelského klubu Smart Network! Gabriela Mrkvicová byla tentokrát hostem v podcastu Jirky Rosteckého MLADÝPODNIKATEL.CZ Jiří Rostecký je 30letý podnikatel a z
Vím, jak dělat networking. Máme tu nový podcast z edice Vím, jak.. pana Jiřího Brédy z Mise HERo. Hostem je zakladatelka Podnikatelského klubu Smart Network, moderátorka a networkerka, Gabriela Mrkvicová. Dozvíte se, jaká byla její cesta k networkingu,
Vážení rodiče, ve snaze modernizovat a zefektivnit komunikaci mezi školou a Vámi rozšiřujeme Vaše možnosti o další komplex elektronických nástrojů systému Bakaláři. Věříme, že pro Vás bude práce ve webovém prostředí portálu Bakaláři přínosná a uživatelsk
projít na článek