Kurzem Příběhy porozumění prošly již více jako dvě desítky pražských učitelů

Centrum pro kulturní a sociální studie, z. s. realizuje od listopadu 2017 projekt reg. č. CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000305 „Příběhy porozumění. Moderní výuková metoda tvůrčího psaní k vybraným tématům na 2. stupni ZŠ a SŠ“, který je financován z Operačního programu Praha pól růstu. Jednou z jeho hlavních aktivit je akreditovaný vzdělávací kurz „Příběhy porozumění. Moderní výuková metoda tvůrčího psaní k vybraným tématům na 2. stupni ZŠ a SŠ“. Jeho třemi, po sobě následujícími běhy kurzů dosud prošly více jak dvě desítky učitelek a učitelů 2. stupně základních škol a středních škol v Praze. Účastníci se pod vedením našich lektorů, spisovatele Tomáše Zmeškala a literátky Alžběty Libánské (Bublanové) seznámili s různými technikami tvůrčího psaní a způsobem, jak je efektivně využívat ve svých hodinách při práci se studenty v humanitně zaměřených předmětech. V rámci hodin, vedených formou workshopů, pak také učitelé získali zkušenost a zážitek s vlastní tvorbou na zadané téma, což řada z nich kvitovala jako vynikající přípravu pro vlastní práci s literární texty svých žáků a studentů. Cílem tohoto kurzu je totiž pomoci učitelům najít způsob (metody), jak u studentů rozvíjet jejich vyjadřovací schopnosti v písemném i ústním projevu, posílit jejich schopnost argumentace, ale i způsob vedení diskuse a přemýšlení. Tedy dovednosti, které jsou pro jejich další život naprosto klíčové. A jak ukazují také dosavadní zkušenosti a názory našich absolventek a absolventů, užívání technik tvůrčího psaní ve výuce – relevantních pro konkrétní věkové skupiny žáků – ke zlepšování ústního i písemného projevu žáků napomáhá. Součástí kurzu byl zároveň modul, vedený Jiřím Dědečkem, předsedou Českého centra Mezinárodního PEN klubu, v němž hovořil o aktuální situaci významných zahraničních spisovatelek a spisovatelů, stíhaných ve svých zemích a o jejich tvorbě. Ten výukový blok má účastníkům napomoci zorientovat se v současné české i zahraniční literatuře, která v umělecké formě reflektuje aktuální společenské, kulturní i politické dění a zároveň nabídne způsoby, jak tato témata uchopit a jak o nich učit. Téma tohoto modulu bude také obsahem Literární čítanky textů těchto perzekuovaných autorek a autorů, která je nyní připravována.

projít na článek

Přes tisíc bytů v pražských Malešicích. Skanska představila Habitat, svůj největší projekt

Skanska spouští prodej první etapy svého největšího rezidenčního projektu Habitat, který vznikne na brownfieldu v pražských Malešicích. Tento rozsáhlý projekt přinese v pěti fázích více než tisíc bytů na ploše 70 000 m². Habitat bude charakterizován modro

projít na článek

Projekt Příběhy porozumění závěrečné bilancování

V rámci projektu připravil spisovatel Tomáš Zmeškal vzdělávací program „Příběhy porozumění. Moderní výuková metoda tvůrčího psaní k vybraným tématům na 2. stupni ZŠ a SŠ“, který byl současně akreditován v systému DVPP u akreditační komise MŠMT (čj: MSMT-5

projít na článek

Kurz tvůrčího psaní pro učitele středních škol (Bilancování před prázdninami)

Akreditovaným vzdělávacím kurzem Tvůrčího psaní ve výuce humanitních předmětů prošly během školního roku 2013/2014 již více jak dvě desítky středoškolských pedagogů a pedagožek ze Středočeského kraje. Všechny naše tři dosud proběhlé kurzy byly zcela zapln

projít na článek

Den vědy na VŠE

Dne 26. 11. 2010 od 9.30 až do 15.30 hod. se na VŠE uskuteční Den vědy na pražských vysokých školách.

projít na článek

Země živitelka

Zemědělství v tomto desetiletí neprochází nejlepším obdobím. Tento stav vede k hledání jednoduchých řešení, která dlouhodobě nic nepřinesou. Půda je přece naším společným dědictvím a měla by být uchována životaschopná pro budoucí generace. Zemědělci, jako

projít na článek