Letoun, kterému nejen izraelské stíhačky zkazily pověst. Mělo ho ve výzbroji i Československo

MiG-23 vešel do historie jako letoun, který se účastnil velké řady světových konfliktů či válek. Nasazen byl například během izraelsko-arabských válek v syrských službách, kde však byly zaznamenány jeho poměrně velké ztráty, ač se to Sýrie snažila zamlčet. Migy podléhaly ve vzdušných soubojích izraelským stíhačkám F-15 a F-16, jak uvádí magazín National Interest. Letoun P-38 Lightning: Dvouocasý ďábel, který pomstil Pearl Harbor a pohřbil Malého prince Číst více MiG-23 se účastnil rovněž irácko-íránské války v 80. letech na straně Iráku. Nicméně ani zde si nevedl příliš dobře a jeho výkony nemohly uspokojit Saddáma Husajna. Na sovětských letounech si „smlsávaly“ ve vzduchu pro změnu íránské stíhače F-4, F-5 a F-14. Z nebe padaly jako hrušky Jak uvádí magazín National Interest, Irák během osmiletého konfliktu s Íránem ztratil údajně 50 letounů. O stejném vzoru bychom mohli hovořit v případě libyjsko-egyptské války v 70. letech. V tomto konfliktu operovaly stroje MiG-23 v libyjských službách, nicméně je sestřelovaly někdy až příliš lehce egyptské MiG-21. Letoun Kingcobra: Američany nevyužitý, Sověty milovaný. Na východní frontě přišly pozoruhodné úspěchy Číst více Masově vyráběný sovětský letoun MiG-23 vypadal na papíře více než dobře, nicméně v pozdějších nasazeních ve službách jiných států výsledky pokulhávaly. Jednalo se o nadzvukový letoun celokovové konstrukce, který byl masově vyráběn, navíc byl ve vzduchu rychlý a obratný. Jak píše web militarywatchmagazine.com, letoun je dodnes používán v některých armádách, jako severokorejské či syrské. Seriál, který vládne internetu. Francouzský zloděj Lupin ukazuje českým kriminálkám, jak se to má dělat Číst více Pozdějším variantám pak byly odstraněny některé vady a nedostatky související s konstrukcí stroje, dále pak manévrovatelností a výzbrojí, jak poukazuje server militarywatchmagazine.com. Přetlaková kabina doznala vylepšení a byla oproti starším verzím ergonomičtější a „uživatelsky přívětivější“. Držitel unikátů Stíhač vznikl jako náhrada za MiG-21. Jeho nástupce drží několik historických unikátů. Stal se prvním sovětským stíhačem s měnitelnou geometrií křídla a dále byl prvním strojem sovětské provenience, který bychom zařadili do třetí generace letounů. První let stroje se uskutečnil v roce 1967. MiG-23 mohl vyvinout rychlost 2 490 km/h, dolet činil 2 200 km, dostup 17 500 m. Letoun zdobila schopnost velkého zrychlení.  Sovětský stíhač i v československém letectvu MiG-23 ve verzi MF putoval také do zemí někdejšího východního bloku, Československo nevyjímaje. První tři kusy byly dodány v roce 1978 do Bechyně. Současně československé letectvo posílily také MiGy-23 ve variantě BN a cvičné stroje verze UB. Později Sovětský svaz dodal i MiG-23ML. MiGy „přežily“ rozpad Československa v roce 1993, vyřazeny byly o pět let později zejména z důvodu náročné údržby. Z MiGu-23 byl na přelomu 60. a 70. let vyvinut MiG-27, který byl „specialistou“ na provádění pozemních úderů. Stejně jako jeho předchůdce disponoval měnitelnou geometrií křídel. Zdroj: autorský článek KAM DÁL: Agresorova ostuda: Ukrajincům na likvidaci moderního ruského stroje stačil sovětský stařeček

projít na článek

Pověst orientálních tanečnic v Egyptě

Pověst Orientálních tanečnic v Egyptě Další z článků, které stojí za přečtení, dovolím si proto tento článek uvést i zde. Datum: 20.05.2009 Autor: Tereza Klementová Každá tanečnice se určitě už někdy zamyslela, proč je orientální tanec

projít na článek

Letecká ukázka E-Day 2024

Vzhledem k vytížení leteckého personálu se změnil program letecké ukázky během, výstavy E-day 2024.V této chvíli máme přislíbeno letecké vystoupení historického letounu Avia BH-5 pilotovaného Milanem Mikuleckým. V jednání je ještě další letoun.Tato část p

projít na článek

Tajemství choceradských Lurd

Když začnete pátrat v místní historii, nacházíte více otázek než odpovědí. Mne osobně zaujala pověst o údajně loupeživém rytíři Janu Zúlovi. Po objevu místa, kterým tu říkáme Lurdy , jsem měla rytíře pořád v hlavě, až jsem mu tak nějak slíbila, že zapát

projít na článek

Barvy patří nejen k létu, ale také ke spodnímu prádlu

S létem je spojena zábava, krásné počasí, dovolené a samozřejmě také barvy. Hraje si s nimi nejen příroda, ale také my lidé, protože k létu jednoduše barevné odstíny patří. Je v nich v mnohdy úmorném teplém počasí příjemněji, a hlavně evokují to, jak se c

projít na článek

LAA certifikovala naše ALTO NG na vzletovou hmotnost 600 MTOW

Technická komise LAA ČR odsouhlasila zvýšení maximální vzletové hmotnosti pro ultralehký letoun ALTO NG. Díky perfektní přípravě všech podkladů proběhl samotný proces certifikace a schválení velmi hladce. Jsme teď připraveni, nabídnout ALTO NG i v Polsku,

projít na článek