MiG-23 vešel do historie jako letoun, který se účastnil velké řady světových konfliktů či válek. Nasazen byl například během izraelsko-arabských válek v syrských službách, kde však byly zaznamenány jeho poměrně velké ztráty, ač se to Sýrie snažila zamlčet. Migy podléhaly ve vzdušných soubojích izraelským stíhačkám F-15 a F-16, jak uvádí magazín National Interest. Letoun P-38 Lightning: Dvouocasý ďábel, který pomstil Pearl Harbor a pohřbil Malého prince Číst více MiG-23 se účastnil rovněž irácko-íránské války v 80. letech na straně Iráku. Nicméně ani zde si nevedl příliš dobře a jeho výkony nemohly uspokojit Saddáma Husajna. Na sovětských letounech si „smlsávaly“ ve vzduchu pro změnu íránské stíhače F-4, F-5 a F-14. Z nebe padaly jako hrušky Jak uvádí magazín National Interest, Irák během osmiletého konfliktu s Íránem ztratil údajně 50 letounů. O stejném vzoru bychom mohli hovořit v případě libyjsko-egyptské války v 70. letech. V tomto konfliktu operovaly stroje MiG-23 v libyjských službách, nicméně je sestřelovaly někdy až příliš lehce egyptské MiG-21. Letoun Kingcobra: Američany nevyužitý, Sověty milovaný. Na východní frontě přišly pozoruhodné úspěchy Číst více Masově vyráběný sovětský letoun MiG-23 vypadal na papíře více než dobře, nicméně v pozdějších nasazeních ve službách jiných států výsledky pokulhávaly. Jednalo se o nadzvukový letoun celokovové konstrukce, který byl masově vyráběn, navíc byl ve vzduchu rychlý a obratný. Jak píše web militarywatchmagazine.com, letoun je dodnes používán v některých armádách, jako severokorejské či syrské. Seriál, který vládne internetu. Francouzský zloděj Lupin ukazuje českým kriminálkám, jak se to má dělat Číst více Pozdějším variantám pak byly odstraněny některé vady a nedostatky související s konstrukcí stroje, dále pak manévrovatelností a výzbrojí, jak poukazuje server militarywatchmagazine.com. Přetlaková kabina doznala vylepšení a byla oproti starším verzím ergonomičtější a „uživatelsky přívětivější“. Držitel unikátů Stíhač vznikl jako náhrada za MiG-21. Jeho nástupce drží několik historických unikátů. Stal se prvním sovětským stíhačem s měnitelnou geometrií křídla a dále byl prvním strojem sovětské provenience, který bychom zařadili do třetí generace letounů. První let stroje se uskutečnil v roce 1967. MiG-23 mohl vyvinout rychlost 2 490 km/h, dolet činil 2 200 km, dostup 17 500 m. Letoun zdobila schopnost velkého zrychlení. Sovětský stíhač i v československém letectvu MiG-23 ve verzi MF putoval také do zemí někdejšího východního bloku, Československo nevyjímaje. První tři kusy byly dodány v roce 1978 do Bechyně. Současně československé letectvo posílily také MiGy-23 ve variantě BN a cvičné stroje verze UB. Později Sovětský svaz dodal i MiG-23ML. MiGy „přežily“ rozpad Československa v roce 1993, vyřazeny byly o pět let později zejména z důvodu náročné údržby. Z MiGu-23 byl na přelomu 60. a 70. let vyvinut MiG-27, který byl „specialistou“ na provádění pozemních úderů. Stejně jako jeho předchůdce disponoval měnitelnou geometrií křídel. Zdroj: autorský článek KAM DÁL: Agresorova ostuda: Ukrajincům na likvidaci moderního ruského stroje stačil sovětský stařeček
Pověst Orientálních tanečnic v Egyptě Další z článků, které stojí za přečtení, dovolím si proto tento článek uvést i zde. Datum: 20.05.2009 Autor: Tereza Klementová Každá tanečnice se určitě už někdy zamyslela, proč je orientální tanec
Vzhledem k vytížení leteckého personálu se změnil program letecké ukázky během, výstavy E-day 2024.V této chvíli máme přislíbeno letecké vystoupení historického letounu Avia BH-5 pilotovaného Milanem Mikuleckým. V jednání je ještě další letoun.Tato část p
projít na článekKdyž začnete pátrat v místní historii, nacházíte více otázek než odpovědí. Mne osobně zaujala pověst o údajně loupeživém rytíři Janu Zúlovi. Po objevu místa, kterým tu říkáme Lurdy , jsem měla rytíře pořád v hlavě, až jsem mu tak nějak slíbila, že zapát
projít na článekS létem je spojena zábava, krásné počasí, dovolené a samozřejmě také barvy. Hraje si s nimi nejen příroda, ale také my lidé, protože k létu jednoduše barevné odstíny patří. Je v nich v mnohdy úmorném teplém počasí příjemněji, a hlavně evokují to, jak se c
projít na článekTechnická komise LAA ČR odsouhlasila zvýšení maximální vzletové hmotnosti pro ultralehký letoun ALTO NG. Díky perfektní přípravě všech podkladů proběhl samotný proces certifikace a schválení velmi hladce. Jsme teď připraveni, nabídnout ALTO NG i v Polsku,