Nová baterie čínského výrobce CATL by se mohla stát game changer, pokud se prokáží avizované údaje o výkonu: Díky tomu by nabíjení bylo téměř stejně rychlé jako tankování a byly by možné požadované dlouhé dojezdy. Podle sdělení výrobce by nová baterie měla být schopna uchovat elektřinu na dojezd až 700 kilometrů. Za dobrých teplotních podmínek by navíc mělo být možné do deseti minut nabít dostatek „šťávy“ na 400 kilometrů. U většiny konvenčních elektromobilů trvá nabití na 80 procent kapacity u rychlonabíjecích stanic 30 a více minut. CATL je největším výrobcem bateriových článků pro osobní automobily na světě. Odhaduje se, že ...
Nová baterie HPB úspěšně ukončila více než 50 000 nabíjecích cyklů a od roku 2017 se používá ke stabilizaci sítě v USA. Konvenční lithium-iontové baterie stárnou, protože na jejich anodě se nabíjením a vybíjením vytváří vrstva. Ta postupem času a po
projít na článekČínský výrobce baterií SVOLT Energy oznámil zahájení nové řady baterií bez koibaltu. Nová technologie by měla umožnit dojezd více než 800 kilometrů na jedno nabití baterie s životností více než 15 let nebo 1,2 milionu kilometrů. Od roku 2021 bude ta
projít na článekDr. Qingsong Wang z Bayreuthské univerzity vede výzkum sodíkových iontových baterií jako nákladově efektivní a udržitelné alternativy k lithium-iontovým bateriím. V rámci mezinárodního týmu výzkumníků vyvinul baterii s dlouhou životností a vysokou e
projít na článekKrálovská švédská akademie věd se rozhodla udělit Nobelovu cenu za chemii 2019 v kategorii Vývoj lithium-iontových baterií. Nobelova cena za chemii oceňuje vývoj lithium-iontových baterií. Tato lehká, dobíjecí, vysoce výkonná baterie se dnes používá
projít na článekVědci z Monash University vyvinuli nejúčinnější baterii na světě, která je schopna napájet chytrý telefon po dobu pěti nepřetržitých dnů. Letos se v Austrálii uskuteční další zkoušky na automobilech a solárních sítích. Vědci mají patent na výrobní proces
projít na článek