makro ČR pomáhá prodejny „v sousedství“ udržet alianční podporou, inovacemi i novými koncepty

Malé obchody ustupují síle řetězců a jejich privátních značek, makro ČR pomáhá prodejny „v sousedství“ udržet alianční podporou, inovacemi i novými koncepty Inflace a reálný propad příjmů domácností nutí zákazníky při nákupech potravin šetřit. Loni se tak ještě zvýraznily dlouhodobé trendy českého maloobchodu, mezi které patří mimořádně vysoký podíl prodejů v akcích či ústup malých neorganizovaných prodejen zejména na venkově. Malé prodejny v sousedství ale mají na nákupní mapě Česka dál svoje místo a mohou být úspěšné, pokud zákazníkům dokážou nabídnout odpovídající přidanou hodnotu. Doručit ji pomáhá provozovatelům makro ČR, a to ať už v alianci Můj obchod, nebo napřímo skrze nový koncept bonVeno. V rámci spolupráce s Košík.cz posiluje také v on-line segmentu. Zatímco ve městech bývá nákupních příležitostí více, v menších obcích často znamená uzavření lokální prodejny konec posledního místa, kde si lidé mohou nakoupit potraviny bez dojíždění. Kvůli inflaci a snahám zákazníků šetřit teď navíc znovu posílil jeden z hlavních maloobchodních fenoménů, kterým je Česká republika celoevropsky unikátní – podíl nákupu v akcích. Uskuteční se v nich 66 % celkového obratu maloobchodu. Ve všech ostatních evropských zemích je přitom tento ukazatel pod 50 %, obvykle se pohybuje okolo 30 %. „Pandemie ústup neorganizovaných lokálních prodejen potravin zpomalila, protože pro zákazníky byly vzhledem k vládním opatřením často jedinou dostupnou volbou. Teď se ale trend vrátil. Češi si navíc zvykli na privátní značky maloobchodních řetězců a na rozdíl od minulosti už je nepovažují za zboží druhé kategorie – v tomto segmentu nyní prodeje v akcích rostou čtyřikrát rychleji než u značkového zboží,“ říká generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil s tím, že na supermarkety loni připadalo 42,4 % celkového objemu prodejů v maloobchodě (meziročně o 1,1 procenta více). V lokálních prodejnách lidé utrácejí méně Nejrychlejší ústup síle privátních značek a řetězců je vidět u malých neorganizovaných prodejen potravin. Těch jen loni ubylo 160 (pokles o 3,2 %), a to zpravidla proto, že i přes blízkost zákazníkům nedokázaly konkurovat cenou ani kvalitou služeb. Jedním z řešení, které pomáhá v Česku možnost nákupu v místě bydliště zachovat, jsou takzvané obchodní aliance. Ty poskytují provozovatelům prodejen podporu v oblasti organizace, zásobování, marketingu, ale i inovací či digitalizace tak, aby mohli věnovat více času klíčovému vztahu se zákazníkem. „Data o nákupním chování ukazují, že lidé sice do malých lokálních prodejen chodí stejně často jako do řetězců, ale utrácejí méně a větší nákupy přesouvají především do supermarketů a diskontů. Pokud se zákazník necítí v obchodě dobře, může to znamenat, že ho provozovatel ztratí na dlouhou dobu dopředu. Proto kromě sortimentu a pravidelné promoční nabídky hodně dbáme i na vzhled prodejen a rozšiřování doplňkových služeb,“ říká Miroslav Pácl, vedoucí jedné z největších českých aliancí Můj obchod, kterou zaštiťuje makro ČR. Podle něj je na rok 2024 v plánu nejen pokračující rozšiřování aliance o bezmála 10 % na 770 členů, ale také modernizace vzhledu prodejen a spuštění novinek, jako jsou první provozovny otevřené 24 hodin denně. „Aliance Můj obchod je na trhu již 12 let a neustále se úspěšně rozrůstá a oslovuje nové a nové zákazníky. Naše vize do roku 2030 je taková, že si zákazník v místě bydliště vyřeší nejen menší každodenní nákupy potravin, ale Můj obchod pro něj bude sloužit jako multifunkční moderní prostor, kde si mimo jiné vyzvedne zásilky z výdejního boxu, koupí kávu s sebou nebo si nechá dovézt velký týdenní nákup v rámci služby Click & Collect,“ uvádí. Kromě rozvoje aliance Můj obchod jako úspěšné alternativy k maloobchodním řetězcům zejména v regionech přichází makro ČR nově se zcela novým konceptem prodejen bonVeno. Ty cílí na zákazníky ve velkých rušných městech, kdy zákazníkům často zbývá jen málo času na rychlý nákup. Na rozdíl od večerek ale bonVeno disponuje širším sortimentem kolem 3 000 položek a také bohatým výběrem občerstvení s sebou, jako jsou wrapy, snacky či výběrová irská káva. „BonVeno zvyšuje kvalitu rychlých nákupů na rohu, ať už je to snídaně cestou do práce, něco teplého k obědu nebo bleskové doplnění surovin pro přípravu večeře. Kromě sortimentu, který kombinuje potraviny, drogerii, léky, krmivo pro domácí mazlíčky a právě občerstvení, se zaměřujeme také na milou a příjemnou obsluhu,“ popisuje Karel Bárek, generální manažer sítě bonVeno v České republice. Ke čtyřem stávajícím prodejnám bonVeno, které se v pilotním provozu otevřely už loni, má do konce letošního roku přibýt dalších 20 nových provozoven v Praze. Následně se síť rozšíří i mimo metropoli. Podle generálního ředitele makro ČR Jiřího Nehasila je ve velkých českých městech do budoucna potenciál pro celkově stovky prodejen konceptu bonVeno. Kromě kamenných prodejen Můj obchod a bonVeno makro ČR v maloobchodě úspěšně rozvíjí také spolupráci s on-line prodejcem potravin Košík.cz. Dnes má makro ČR pro obsluhu tohoto segmentu již deset skladů ve většině krajských měst. Expanze se hned projevila na růstu počtu nákupů v rámci této spolupráce, který loni dosáhl 500 000 – meziročně o 590 % více. Letos plánují makro ČR a Košík.cz zvýšit pokrytí z 58 % všech domácností po celé republice na 70 %. Nově se navíc chystají nabídnout úplný sortiment makro produktů, a to až 24 000 položek, zákazníkům v Praze a středních Čechách. „Unikátnost spolupráce makro ČR a Košík.cz spočívá v tom, že jde podle nás o jediný online obchodní model, který lze nákladově efektivně provozovat nejen ve velkých městech, ale také v regionech. V konečném důsledku z toho pak těží zákazníci, kterých nyní máme už 80 000 a jejich počet dál dynamicky roste,“ říká Tomáš Anděl, obchodní a provozní ředitel Košík.cz. The post makro ČR pomáhá prodejny „v sousedství“ udržet alianční podporou, inovacemi i novými koncepty appeared first on Zboží a Prodej – zprávy z retailu.

projít na článek

Od října montujeme nové haly LLENTAB

V Kutné Hoře jsme pro prodejnu stavebnin a potřeb pro řemeslníky firmy IZOEKO začali realizovat přístavbu prodejny, zastřešení u prodejny, samostatně stojící přístřešek, nové střešní a stěnové opláštění stávající haly, zastřešení rampy a zastřešení zděné

projít na článek

Nová verze: 1.56

Radius s podporou DHCP, číselné řady pro smlouvy, rozšíření možností fakturace a mnoho dalších změn v nové verzi.

projít na článek

Kurz udržovacího řezu broskvoní pro zahrádkáře

Pro zájemce o pěstování ovocných stromů Máme pro vás připravený jedinečný kurz zaměřený na udržovací řez ovocných dřevin, především broskvoní. Ing. Martin Braunšveig vás seznámí  s biologií ovocného stromu, předvede  názornou ukázku krátkého a dlouhého ud

projít na článek

Nová Wi-fi síť

Nová Wi-fi síť Ve škole byla vybudovaná zcela nová Wifi mesh síť. Byly použity špičkové Access Pointy Ubiquiti U6-Pro (s podporou nejnovější Wi-fi 6) + další komponenty.

projít na článek

Náš zákaznický servis hodnotí pozitivně až 92% zákazníků. S čím vám pomáhá?

The post Náš zákaznický servis hodnotí pozitivně až 92% zákazníků. S čím vám pomáhá? appeared first on Fingera.

projít na článek