Máme doma hodně čaje….

V dnešním malém povídání bych rád navázal na předchozí článek, ve kterém jsem tak trochu vylíčil běžný den prodavače čaje a dnes bych se zaměřil na stánkový prodej a nejčastější reakce, dotazy, debaty, rady a doporučení drahých kupujících…. Ačkoli mnohé repliky zní vtipně, není mi vždy do smíchu. Naštěstí se snažím na základě doporučení své drahé ženy přijímat vše spíše jako zenová cvičení… Jednou z nejčastějších reakcí je “ Tak copak to tu máme za koření?”, bleskurychle odpovídám, že nabízím pravé čaje… zákazník je vždy dobře připraven a kontruje “Jo, jo, to znám těch mám doma spoustu”. Výborně raduji se, člověk znalý problematiky, takže se ptám jaké má čaje a čemu dává přednost. Chvilka mlčení a po té je mi odhalen obsah kredence “Mno heřmánek, kontryhel, lípa, bezinka… jo a pečenej čaj, ten je fakt super, to Vám doporučuju”. Nyní je chvilka mlčení na mé straně a poté opatrně kontruji a opakuji, že prodávám pravé čaje, načež zazní blesková reakce “No a to si jako myslíte, že já mám nějaké levé, teda falešné?” Ne milý zákazníku, jen pod pojmem pravý čaj mám na mysli čajovník — camelia sinensis…. “Mno, tak ten neznám” a následuje rychlý odchod…. Uf, to není možné, každý přeci zná čaj a čajovník. Zde, vždy narážím na obecně vžité označení prakticky jakéhokoli nápoje bylinkami počínaje a louhovanou jahodou konče, jako čaj… ale nevzdávám se a pokračuji v osvětě, čaj si to přece zaslouží. Dalším tipem zákazníka je nadšený přepočítávač cen, se kterým dosti často jako první kolo absolvuji debatu z předchozího odstavce. Nicméně jedná se o klienta odolnějšího a neutíká jen tak od stánku…. Tento návštěvník našeho stánku bedlivě studuje ceny a pročítá vše, co je napsáno na obalech. Nabídky k prohlídce a očichání vzorku čaje s díky odmítá a já čekám, kdy přijde dotaz stran cen… Netrvá to dlouho a je to tady…. “To jako myslíte vážně ty ceny, jo?” Jak to myslíte, ptám se opatrně. “No nechcete mi přece namluvit, že by si někdo koupil nějkou trávu za 150 kaček, nebo snad jo?” Ano kupují čaj za tyto peníze, protože…. a nestačím ani dopovědět a dostávám přednášku o kvalitním čaji z marketu, který přece stojí tak 20 korun. Na moji námitku, že je možné připravit mnoho kvalitních nálevů z malého množství čaje, a že si může dopřát za 15 korun i litr kvality odpovídá, že to je nesmysl, a kdo by chtěl tolik čaje najednou. Zde naše milá debata většinou končí a nespokojený zákazník odchází mlčky či s komentáři směřujícími na mojí adresu…. já můžu jen v duchu dodat ať si zkusí dát kvalitní čaj za 15 kaček někde v cukrárně…. ach jo Velice časté dotazy se týkají zdravotních účinků čaje. Zde, se nerad pouštím na tenký led a taktéž nechci porušovat zákon — nejsem přeci lékař, takže nemohu kvalifikovaně odpovědět :-). Snažím se zjistit u zákazníka co nejvíce stran jeho zdraví, např. zda nemá problém s tlakem, žaludkem, jak spí atp. a poté se bavíme o tom, co by pro něj bylo vhodné, pokud si nejsem jistý raději čaj neprodám a doporučím hledat bylinky. Musím říci, že tento tip zákazníků mám rád, protože je zde hlavně mezi muži mnoho šprýmařů a dosti často se stáčí debaty k potřebám nejzákladnějším. Jako příklad bych, zde uvedl několik velmi vtipných replik: “Máte něco na prudkou ptákostojnost?” “Myslíte, že se po tom vážně neposeru?” “Jo, takže když je problém s tlakem nedoporučujete… tak to si vezmu dva, protože tchýně má vysokej, tak jí stím léčením trochu pomůžu ha, ha” “A kolik kilo zhubnu po tom pueru, když už stojí takový prachy?” “Takže, když si to dám večer budu to dělat až do rána?” “No cena mě uplně nezajímá, hlavně, že se po tom dobře sfetuju” “Když to smíchám s rumem a cukrem dá se vypít každej čaj” “No a co kdybch si v tom jako ty smradlavý nohy myl?” Mohl bych ještě pokračovat dál, ale pro představu několik replik bohatě stačí. Musím říci, že mnoho zákazníků z této kategorie si čaj koupí a mám od nich i milé zpětné vazby a další nákupy. Je mezi nimi dost experimentátorů a já jim děkuji, jak mě často pobaví…. Velkou skupinou zákazníků jsou ti, kteří přijdou s velice konkrétním požadavkem, který většinou neumím uspokojit a debata se často stáčí k obchodním názvům čajů….. diskuze pak vypadá asi následovně: “Máte Božskou orchidej?” ne nemáme “Ale určitě to znáte” ne neznám “Jakto, je to přece super” asi ano, ale i tak to neznám….. “Hm, to je divný maj to přeci v každý drogerii” následuje mé vysvětlení k názvům čajů a dotaz jakému dává zákazník přednost… Úspěšnost prodeje je zde tak 50/50, protože hodně lidí chce prostě ten svůj čaj…. Další stejně milou a i přes můj údiv velmi početnou skupinou jsou absolutní neznalci, tedy čajem nedotknutí lidé. Mívají často zvláštní dotazy a někomu by mohli připadat ve 21. století až hloupé, ale věřte nedivím se už ničemu i přesto, že žijeme v informační době…. Níže si ukážeme dosti časté dotazy: “A z čeho, že se ten čaj vlastně vyrábí?” po té následuje kratičká přednáška o camelia sinensis a nevěřícné pohledy, že je to vlastně vyrobeno z jedné rostliny… “To jako chcete říct, že zelenej a černej čaj je z jedné kytky?” tento dotaz navazuje na předchozí odpověď a já se divím, že mnoho lidí si ještě pořád myslí, že černý čaj je jedna rostlina a zelený čaj jiná rostlina… následuje malý vhled do technologie zpracování čaje. “Čím to dochutili a dovoněli?” je občas velmi těžké přesvědčit zákazníka, že výsledná vůně a chuť je výsledkem zpracování a né doplňků či chemie…. “A to mi jako chcete říct, že se to dá zalít několikrát” mnoho lidí neví, že kvalitní čaje jsou vícenálevové, a pokud už nějaký čaj, kdy zkusili tak jej zalívali pouze jednou…. někdy zde navážu na cenu čaje a množství, které si mohou připravit… působí to a zabírá! “To bych měl jako vychladit vodu, a proč?” mnoho zákazníků nemá ponětí, že některé čaje se připravují s chladnější vodou… zde vysvětlení proč tolik lidí nemá rádo zelený čaj, protože jej neumí připravit…. Není se ani čemu divit, protože často si u návodu k přípravě přečtou zalijeme vroucí vodou a louhujeme 5 minut…. brrrr to musí bejt hnus. Poslední skupinou jsou ti, kteří čaj pijí, mají o něm poměrně slušné informace a vlastně dosti často vědí co chtějí. Nejzajímavější na této skupině je, že nakupuje aniž by ochutnávala, stačí jim vidět list a přivonět. Jo a málem bych úplně zapomněl na sice velmi nepočetnou o to zajímavější skupinu. Přicházejí nenápadně, potichu a mezi řečí se ptají, zda nemáme třeba někde pod pultem gandžu, piko nebo koks a tak…. Naše negativní odpověď je vždy dosti zklame a někteří nechtějí uvěřit, že prodáváme pouze jedinou legální drogu a tou je čaj…. Zde se mé psaní milý čtenáři blíží ke svému zdárnému konci. Prodejní den ve stánku je často úžasnou sociologickou studií doplněnou prodejními dovednostmi a psychologií. Musím dodat, že stále dostávám úžasnou zpětnou vazbu od všech zákazníků, a i když bývá někdy i negativní jsem za ní rád, protože mě posouvá stále kupředu a zlepšuje mojí komunikaci a reakce na jakýkoli tip zákazníka. Mám velice rád své zákazníky a to i v případě, že nic nekoupí (a to se děje častěji), protože mě obohacují i jinak — dobrým slovem, vtipem, dotazem či zajímavým podnětem. Vidím, že se mám ještě co učit. Děkuji ti tedy milý zákazníku ať jsi kdokoli a těším se, že budeme sdílet lásku k čaji společně. PS: Hlavně po mě nechtějte pečenej čaj! A jaký zákazník jsi ty, milý čtenáři? Dan The post Máme doma hodně čaje…. appeared first on Dandy´s tea.

projít na článek

Ztratila se vám kočka? Poradíme, co dělat

Domácí mazlíčky máme doma z jednoho prostého důvodu abychom už nikdy nebyli sami. Když jsme sami, trápíme se, ale když máme domácího mazlíčka, máme hned společnost, jakou bychom nevyměnili nikdy za nic. I když jsou populární a často kupovaní mazlíčky psi

projít na článek

Na co jsou ubrousky do sušičky?

Máte rádi, když vaše prádlo voní jako nové po vyprání, ale zjistili jste, že po vysušení v sušičce tahle vůně mizí? Máme pro vás radu vonné ubrousky. Můžete si je koupit, nebo pro vás máme jednoduchý návod, jak si je vyrobit doma. Tyto ubrousky vaše prád

projít na článek

Sám doma

The post Sám doma first appeared on Nejlepší české vtipy.

projít na článek

U nás doma

The post U nás doma first appeared on Nejlepší české vtipy.

projít na článek

Jak předcházet virózám za pomoci konopných produktů

Přichází zima a s ní často i virózy. Máme pro Vás rady, jak těmto nepříjemným chvílím předcházet. Pohyb na čerstvém vzduchu, konopné produkty, hodně vitamínů a odpočinek.

projít na článek