ManyChat návod #15: Které zprávy je nutné od 15.1.2020 tagovat

Od 15.1.2020 se nám kompletně změní pravidla hry a Messenger se začně chovat naprosto odlišně resp. jeho API. Do 15.1.2020 bylo možní mimo 24 hodinové okno posílat zprávy nekomerčního charakteru (byl nutný souhlas více v tomto článku). Video: Přepis videa: Čau lidi, vítám vás u dalšího video manuálu. Dnes si popíšeme jedno hodně frekventované téma a tím jsou změny, které nastanou 15. ledna 2020. Mimo jiné nastane to, že ManyChat, respektive Messenger, zkrouhne tagy. Do této doby existovalo 16 nebo 17 tagů, kterými jste mohli každou zprávu otagovat, respektive to tagoval ManyChat, aniž byste o tom věděli, takže jsme mohli posílat broadcastingy, sekvence, různé zdlouhavé flow a nikoho to moc nezajímalo. Messenger to ale začal hodně řešit a omezil to pouze na tyto 4, respektive 3 tagy, které my můžeme v budoucnu použít. Které se týkají určitých specifických situací. O těchto situacích budu mluvit na webináři. V dnešním videu vám ukážu jeden názorný příklad, jak se to vlastně celé dá použít a jak s těmito tagy pracovat. V zásadě je rozdíl v tom, že nová funkce, kterou my máme ve flow, je právě ono tagování. Můžete si vybrat tag dle vlastního uvážení. V momentě, kdy vyberete jakýkoli tag, se vám označí příslušné flow tímto štítkem a je to hotové. Tím, že jste to označili přebíráte zodpovědnost za to, že víte, co je obsahem té zprávy a pokud porušujete tag, tak vás samozřejmě Facebook může banovat. Co se stane, když zprávu neotagujete? Pokud ji neotagujete, nebo použijete štítek Other, tak se stane to, že se zpráva neodešle, pokud je člověk mimo 24 hodinové okno. Jak to vlastně funguje, které zprávy musíte štítkovat a které nemusíte O tom bude dnešní video. Zapnu si tablet a budu vám do toho kreslit. Máme tu jednoduché flow, ve kterém posíláme, pomocí nějaké Facebook reklamy nebo nějakého webového pluginu, člověka např. na stažení ebooku. Tento člověk se tedy dostane do Messengeru. Dostaneme se tady do té zprávy. Díky, že jste si stáhli příručku. Můžete si ji stáhnout tímto tlačítkem. Tuto zprávu tagovat nemusíte, a to z jednoho prostého důvodu. Tato zpráva je ve 24 hodinovém okně. Protože tento člověk musel kliknout na tlačítko, reklamu nebo na nějaký plugin. To znamená, že byl aktivní. Takže je jasné, že byl aktivní v posledních 24 hodinách. Takže tato první zpráva, kterou my tu vidíme, takto označená být nemusí. Co se stane? Člověk buď klikne, nebo spíš neklikne na tlačítko Stáhnout z webu. My bychom si ho tady označili nějakým tagem pokud by kliknul. Tzn. trackujeme tento tag. Pokud se nic nestane -zde by mohla být vsunutá ještě podmínka (condition), že pokud tedy není označený tagem staženo nebo zobrazená příručka, tak mu za 23 hodin pošlu tuto zprávu. Teď je otázka jestli to teď nebudu řešit, ale po 15. lednu mu budu schopný tuto folow-up zprávu poslat ano budu, protože nejsem mimo 24 hodinové okno. Tady je důležité si říct, že uplynulo 23 hodin od té doby, kdy on byl aktivní. To znamená, že tuto zprávu mu můžu poslat bez jakýchkoli výtek a bez jakéhokoli nutného tagu. Což je velká výhoda. To znamená, že jsme už u druhé zprávy. Víme, že nemusíme tuto zprávu tagovat. Víme, že tuto zprávu nemusíme. To znamená, že máme ušetřenou práci, protože tady máme 23 hodinové okno. Tak a co se stane dál? Teď tady máme další zprávu, respektive další Smart Delay. Tzv. máme tu jednu hodinu. Počkali bychom tedy a za tuto hodinu bychom mu poslali nějakou informaci. Něco ve smyslu Můžeme vám pravidelně zasílat novinky? Nebo něco podobného. Takže, tuto zprávumy už ale tagovat musíme! Teď vám něco ukážu. Je to jednoduché. Mým cílem je ukázat to úplně všem i těm, kteří jsou začátečníci. Takže budeme počítat společně. Dostal jsem se do Messengeru. Čas = 0. Jsem ve 24 hodinového okně a tohle 24 hodinové okno právě teď začalo.Nyní mi tady uplynulo 23 hodin, takže tuto zprávu můžu vesele poslat, protože jsem stále ve zmiňovaném 24 hodinovém okně. Jenže, tady čekám další hodinu. To znamená, že se dostanu mimo 24 hodinové okno. A tuto poslední zprávu už musím oštítkovat. A musím ji oštítkovat právě jedním z těchto 3 tagů. Pokud ani jeden z těchto tagů nebude fungovat v jakých případech můžeme a nemůžeme jednotlivé tagy použít. To budeme probírat na webináři, který je 18.12. Musíme tedy použít nějaký jiný prvek. Jinými slovy, můžeme použít prvek já vám ho tady jen ukážu. Například Send Email. To znamená, že místo tohoto posledního okna, použijeme prvek Send Email, který my můžeme posílat libovolně i mimo 24 hodinová okna. Druhá alternativa je, že tu nebudeme mít čakaní hodinu, ale dám tu 59 minut. Možná dáme raději 50 minut, kdyby došlo k nějakému zpoždění. Tím zabezpečíme to, že jsme stále ve 24 hodinovém okně a můžeme použít tu zprávu. Tak, tohle byl jeden příklad. Já jich na webináři budu dělat několik, a to i trochu složitějších. Týka se to úplně všeho. Týka se to flow. Týka se to sekvencí. Týká se to broadcastingu. Myslete na to, že musíte připravit svého Chatbota do 15. ledna. Jak Chatbota připravit a v čem příprava spíčívá, o tom budu mluvit na webináři. Takže, mějte se krásně a uvidíme se u dalšího video manuálu a doufám, že i online na webináři.

projít na článek

Tagování v URL adresách se vyplatí

O UTM parametrech tady na blogu už byla řeč před Vánoci a nyní bych se k tomuto tématu rád vrátil. Mám pro vás totiž tipy, jak konkrétně tagovat produktový feed pro Seznam.

projít na článek

Messenger Marketing je mrtev. Ať žije CHAT Marketing

Je tomu pár dní, kdy ManyChat (platforma #1 na tvorbu chatbotů) oznámil, že se stává multi kanálovou. Co to znamená? Znamená to, že skončil Messenger marketing jako takový a nahrazuje ho Chat marketing, ve kterém krom Messengera, můžeme komunikovat i skrz

projít na článek

ManyChat návod #13: Jak rozesílat multi kanálový broadcasting

Messenger marketing se před pár měsíci změnil na Chat marketing. Nyní můžete krom klasických zpráv do Messengeru rozesílat i emaily a SMS (v ČR očekáváme v roce 2020). V dnešním návodu vám ukážu, jak rozesílat broadcast skrze všechny zmínění kanály a s ni

projít na článek

ManyChat návod #12: Jak poslat flow přímo z LiveChatu a vrátit uživatele do automatické komunikace

Každému, kdo aktivně využívá Messenger marketing se jistě stalo, že uživatel neklikl na požadované tlačítko, ale napsal odpověď ručně. Tím vypadl z předpřipraveného flow a celé snažení s tvorbou Messenger funnelu padlo vniveč. ManyChat o tomto problému ví

projít na článek

G-FORCE X46 SP návod a manuál

Fotogalerie produktu G-FORCE X46 SP návod a manuál Hledáte český návod k G-FORCE X46 SP ? Uživatelskou příručku a manuál k produktu G-FORCE X46 SP naleznete níže. Pokud zde návod k vašemu produktu není, objednejte si jej pomocí našeho objednávkového formu

projít na článek