Marketing of breast-milk substitutes: national implementation of the international code, status report 2022 Shrnutí: Navzdory 41 letům celosvětového úsilí omezit propagaci náhražek mateřského mléka, lahví a dudlíků se po celém světě nadále používají neetické marketingové praktiky. Nové důkazy zveřejněné v roce 2021 dokumentovaly zkušenosti těhotných žen a matek, které byly terčem televizních reklam, zavádějících tvrzení, sítí sociálních médií a maloobchodních propagací, aby ovlivnily jejich rozhodnutí o výživě kojenců.1 Zdravotníci jsou rovněž nadále cílem kampaní, dárků, a dodávání zásob zdarma. Výrobci BMS využili pandemie Covid-19 ke zvýšení svých prodejů. 2,5 Zároveň se mnoho zemí brání. Od roku 2020 zavedlo 9 zemí nová právní opatření na ochranu kojení tím, že omezí prodej náhražek mateřského mléka, lahví a saviček. Celkový počet zemí s legislativou podstatně sladěnou s Kodexem vzrostl z 25 na 32 a počet zemí s právními opatřeními týkajícími se alespoň některých ustanovení Kodexu nyní činí 144. Legislativa přijatá v posledních pěti letech je obecně těsnější v souladu s Kodexem než starší legislativa a zahrnuje důležitá ustanovení zdůrazněná v následných usneseních o výživových a zdravotních tvrzeních, střetech zájmů a průmyslově vyráběných vzdělávacích materiálech. Tato zpráva také dokumentuje četné mezery v právních opatřeních, která existují k účinnému zastavení škodlivého marketingu BMS. Pouze 33 zemí zakazuje všechny dary a pobídky zdravotnickým pracovníkům a pouze 21 zemí neumožňuje společnostem BMS sponzorovat setkání zdravotníků nebo vědecká setkání. Tato neschopnost přímo řešit střety zájmů ve zdravotním systému vede k vlažným postojům ke kojení, nedostatečnému školení o poradenství IYCF a řízení laktace a slabé podpoře implementace Kodexu. Pouze 26 zemí zakazuje společnostem šířit informační a vzdělávací materiály, což jim umožňuje přímo oslovit rodiče a postavit se jako alternativní odborníci na péči a výživu dětí. Nejviditelnější forma propagace, veřejná reklama, je zakázána pouze v 90 zemích. Podobně je třeba řešit relativně slabou povahu monitorovacích a vynucovacích opatření obsažených ve vnitrostátní legislativě kodexu. Důvodů těchto nedostatků je mnoho a zahrnují absenci politické vůle na vysoké úrovni, zasahování průmyslu, špatnou odpovědnost, nedostatek monitorovacích a vynucovacích mechanismů, omezené porozumění Kodexu a nedostatečné lidské a finanční zdroje. 21 Doufáme, že silná globální podpora a zvyšující se dostupnost nástrojů k implementaci Kodexu mnohé z těchto překážek vyřeší a urychlí pokrok v plném souladu s Kodexem. Kodex je dnes stejně relevantní a důležitý, jako když byl přijat v roce 1981, ne-li ještě důležitější. Kodex je nezbytnou součástí vytváření celkového prostředí, které matkám umožňuje dělat nejlepší možná rozhodnutí o výživě kojenců a malých dětí na základě nestranných informací a bez komerčních vlivů a být v tom plně podporováni. Ochranu zdraví dětí a jejich matek před pokračujícími zavádějícími marketingovými praktikami by země měly vnímat jako prioritu veřejného zdraví a lidskoprávní povinnost. https://www.who.int/publications/i/item/9789240048799 Marketing of breast‑milk substitutes National implementation of the International Code, status report 2022 – Europe and Central Asian Region Europe and Central Asian Region Většina Evropanů a středoasijské země mají legislativu zakazující alespoň některé formy propagace. Ve vnitrostátních právních předpisech však přetrvávají značné mezery. Ustanovení k předcházení střetu zájmů výrazně chybí, a dokonce nejviditelnější forma propagace, veřejná reklama, není dostatečně kryta. Politická vůle na vysoké úrovni, omezení průmyslového lobbingu, opatření odpovědnosti, monitorovací a vynucovací mechanismy, vzdělávání o Kodex a investice do lidských a finančních zdrojů jsou zoufale potřeba v celé Evropě a střední Asii k urychlení pokroku v ochraně zdraví matek a dětí prostřednictvím kojení. Doporučení Země, které nerevidovaly své zákony nebo předpisy o uvádění náhražek mateřského mléka na trh několik let by mělo tuto zprávu využít k identifikaci nedostatků pokrytí všech ustanovení Kodexu a podniknout kroky k aktualizaci jejich zákonných opatření. Vzorový zákon WHO/EURO je nástrojem pomoci posílit vnitrostátní regulační rámce chránit kojence a malé děti před škodlivými efekty marketingu potravin. Země, které dosud nepřijaly právní opatření kodexu by měly uznat jejich povinnosti, a to jak pod mezinárodním právem lidských práv a mezinárodních dohod, k odstranění nevhodného marketingového postupu prostřednictvím regulačních opatření. Země by měly prozkoumat novou propagační techniku používanou v digitálních médiích a prozkoumat, jak k zastavení tohoto typu lze lépe využít legální kanály propagace. Vlády musí vyčlenit přiměřené rozpočty a lidské zdroje, aby zajistily, že národní kodexová legislativa je sledována a plně vymáhá sankce za poručení. Zdravotnické orgány a zdravotničtí pracovníci by měli plnit své povinnosti podle kodexu a vnitrostátní právní předpisy, aby se zabránilo střetu zájmů a plně chránit, podporovat a propagovat optimální výživu kojenců a malých dětí. The post Marketing of breast-milk substitutes: national implementation of the international code, status report 2022 first appeared on Kojení.cz.
The FAIR Principles do not intentionally establish or recommend any specific technologies, tools, standards or practices – they are just general rules to encourage the maximum use of existing and proven ones and to guide the development of new ones where
projít na článekChaincamp 2022, to byl 3. ročník komunitní konference ze světa Bitcoinu. Přilákala nejen bitcoinové maximalisty, ale mnoho fanoušků kryptoměn obecně, nadšenců do decentralizovaných financí (DeFi) i anarchkapitalistů se zájmem o rozšiřování svobody. Nejsil
projít na článekDear Clients, We have received several inquiries about various alarming reports concerning banks belonging to the Raiffeisen Bank International (RBI) group. We would like to assure you that these are misinformation and completely false reports. AKCENTA CZ
projít na článek1. Authority for Events Code 1.1. Under article 18 of the FIVA statutes the General Assembly delegates the power to control events to its Events Commission (EC), The EC's remit covers all matters concerning the organisation, direction and management of
projít na článekA workshop on ‘ELIXIR Nodes – Structure and Governance’ will be held in Brussels, Belgium on 3-4 November 2015, as part of ELIXIR-EXCELERATE WP10.The aim of the workshop is to share knowledge and exchange best practice on developing organizational and go
projít na článek