Mějte pod palcem obchodní přirážky i marže

Díky Vistos CRM snadno v obchodním procesu definujete, co je marže a co přirážka! Ve vašich nabídkách, objednávkách a zejména fakturách nyní nově můžete evidovat marže a přirážky. Ty způsobí automatické propočítání výsledné částky, kde budete na první pohled vidět, kolik zisk činí. Jak marže tak přirážky si můžete evidovat pro jednotlivé položky zvlášť a mohou se samozřejmě lišit. Ihned vidíme, jakou hodnotu faktura má. Tedy jaká je cena prodejní, nákupní, jaký je zisk a marže s přirážkou. Jak se toho dá využít? Vžijte se například do kůže majitele obchodu s nábytkem, který chce v úterý vidět jeho denní zisk. V seznamu faktur si vyfiltruje všechny faktury k danému dni a vidí, jakou na nich má marži, tedy zisk! A to se hodí. A jak vypadá položka na jedné z faktur, kde jsou marže a přirážka uvedeny? Z obrázku níže vidíme vše, co je třeba. Na již uhrazené faktuře vidíme její nákupní cenu a částku, kterou jsme obchodem získali. Co je marže a co přirážka? Kdo by tápal, jaký je rozdíl mezi přirážkou a marží, dáváme radu: Přirážkou myslíme navýšení nákupní ceny a tím vytvoření ceny prodejní (lze nazvat „procenta zdola“). Marží, neboli výnosem či ziskem, označujeme podíl našeho navýšení na prodejní ceně („procenta shora“). Pokud bychom si měli rozdíl vysvětlit na příkladu, tak: Marže: Když prodáváte zboží za 150 Kč a nakupujete ho od výrobce za 100 Kč, marže na jednom kusu zboží je 50 Kč. Prodejní cena je 150 Kč. 150 Kč – 100 Kč je 50 Kč, ovšem ze základu 150 Kč to představuje marži 33,3 %. Obchodní přirážka se udává v procentech. Pokud k ceně zboží přidáte 50 Kč, bude se jednat o obchodní přirážku, která činí 50 %. Obchodní přirážka se nevyjadřuje v korunové hodnotě, ale pouze v procentuální. Je to ta částka, kterou jsme k nákupní ceně přirazili. Přirážka se často používá v případě nacenění zboží. Obchodník si určí, kolika procentní chce mít přirážku na každém zboží. Přirážka je navýšením nákupní ceny a tím vytvoření ceny prodejní. Určeným číslem se pak vynásobí nákupní cena. Pro lepší orientaci si můžeme pamatovat, že marže je v procentuálním vyjádření menší než obchodní přirážka v korunovém vyjádření. Marže je vždy menší než obchodní přirážka. Jak na to s Vistos CRM? Radu naleznete na stránkách naší Zákaznické podpory. The post Mějte pod palcem obchodní přirážky i marže appeared first on Euro Softworks s.r.o..

projít na článek

Marže, obchodní přirážka, rabat..

Často se chybuje v pojmech marže a obchodní přirážka. Rozdíl si ukážeme na následujícím příkladu: Zboží nakupujeme za  100 Kč, prodáváme za 150 Kč Obchodní přirážka Procentuální, ne korunové, vyjádření toho co jsme si k nákupní ceně přirazili. Základ (1

projít na článek

Mějte se rádi!

 Popis: Knížka o přežití  Autor: Dr. med. Claudia Cross-Müller  Verze: česká  Vydavatel: Grada The post Mějte se rádi! appeared first on Artedit.

projít na článek

obchodni akademie heroldovy sady

Obchodní akademie Heroldovy sady Promo video pro obchodní akademii. 

projít na článek

Obchodní galerie Tabačka

Internetové stránky pro Obchodní galerii Tabačka v Novém Jičíně. Kompletní redesign včetně zachování původních odkazů. Článek Obchodní galerie Tabačka se nejdříve objevil na Onkardesign.

projít na článek

Vánoční trhy: marže a umění prodat tisíckrát jinak

Cinkání vánočních zvonečků. Tváře zčervenalé od mrazu a svařáku. Vánoční pohodička a lidi pozvolně proudící… Ale taky návaly, přeřvávání trhovců, šrumec, neustálý příliv a odliv drobných a bankovek, bolavé nohy a argumentace až do ochraptění. Nejen to naj

projít na článek