Metanové emise nebezpečnější, než se myslelo

 Podle studie McKinsey je metan po CO2 druhým nejdůležitějším faktorem globálního oteplování. V diskusi o dosažení globálních cílů v oblasti klimatu by se měly brát více v potaz měly hrát mnohem větší roli emise metanu. Skleníkový plyn je dnes zodpovědný za 30% globálního oteplování - je tak druhým největším hnacím motorem změny klimatu po CO2. Pokud by emise metanu nadále rostly současným tempem, samotné oteplování metanu by znemožnilo dosažení cíle 1,5 stupně. To jsou klíčové výsledky nové studie společnosti McKinsey & Company s názvem „Omezení emisí metanu - Jak může pět průmyslových odvětví čelit velké klimatické hrozbě“.Stabilizace klimatu bude ...

projít na článek

Metanové emise z energetiky

 Metan je zodpovědný za přibližně 30 % nárůstu globálních teplot od průmyslové revoluce. Rychlé a trvalé snižování emisí metanu je klíčem k omezení krátkodobého globálního oteplování a zlepšení kvality ovzduší. Aktualizace IEA Global Methane Tracker

projít na článek

Unikající metan z plynovodů

Nedávné výsledky výzkumu v oblasti klimatu naznačují, že emise skleníkových plynů z výroby plynu jsou výrazně vyšší, než se dříve myslelo. Nové metody, jako je měření v prostoru nad infrastrukturou na zemní plyn, ukázaly, že se uvolňuje mnohem více met

projít na článek

2022 - globální emise opět rostly

 Globální emise CO2 související s energií vzrostly v roce 2022 o 0,9 % neboli 321 Mt a dosáhly nového maxima přes 36,8 Gt. Po dvou letech mimořádných výkyvů ve spotřebě energie a emisích, částečně způsobených pandemií Covid-19, byl loňský růst mnohem

projít na článek

V USA rostou emise s bohatstvím

 Výzkumníci z Boston College sociologové Andrew Jorgenson a Juliet Schor zveřejnili výsledky z let 1997 až 2012 ukázaly, že emise CO2 jsou v pozitivním vztahu podílu příjmů nejbohatších 10 procent. Na prvním stojí Texas s nárůstem z 812.325 na 934.17

projít na článek

Přísnější rychlostní limity sníží emise o miliony tun oxidu uhličitého

 Ministři životního prostředí EU se příští čtvrtek sejdou, aby projednali postoje k limitům rychlosti aut, které začnou platit od roku 2025. Omezení rychlosti pomůže snížit emise CO2 o stovky milionů tun CO2 a rovněž řidičům ušetřit vysoké náklady na

projít na článek